Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-04-29@09:52:47 GMT

دیپلماسی فعال دفاعی ایران در مسکو

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۴۲۹۱

دیپلماسی فعال دفاعی ایران در مسکو

حضور و سخنرانی در کنفرانس امنیتی، تنها بخشی از دیپلماسی و رایزنی هیات دفاعی کشورمان بود و در حاشیه آن دیدار و مذاکراتی با مقامات دفاعی کشورهای مختلف صورت گرفت. از سوی دیگر حضور فعال مقامات دفاعی کشورمان در این نشست می تواند فرصتی برای بیان مواضع جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی و امنیتی باشد و ظرفیت گسترده ای از همکاری های دفاعی و نظامی با سایر کشورها فراهم آورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قدس آنلاین-امیر حاتمی وزیر دفاع کشورمان روز ۱۴ فروردین به دعوت رسمی ارتشبد سرگئی شویگو وزیر دفاع جمهوری فدراسیون روسیه برای شرکت در کنفرانس امنیتی و بین المللی مونیخ به مسکو سفر کرده و قرار است در حاشیه این سفر  وزرای دفاع، مقامات امنیتی و نظامی کشورهای مختلف شرکت کننده در کنفرانس امنیتی مسکو دیدار و مذاکره کند.

هفتمین نشست امنیتی وبین‌المللی مسکو در تاریخ ۱۵ و ۱۶ فروردین ماه سال جاری (۱۸ و ۱۹ آوریل) با حضور  وزرای دفاع، روسای ستاد، فرماندهان عالی نظامی، دفاعی، امنیتی و مسئولان سازمان های بین المللی از ۸۰ کشور آغاز شد.

همچنین در این نشست وزیر دفاع کشورمان نیز به ایراد سخنرانی پرداخته و در تشریح مهمترین چالش های امنیتی منطقه گفت: ناکارآمدی و بازی ائتلاف ضدداعش به رهبری آمریکا در چارچوب سیاست هرج و مرج مدیریت شده و در نتیجه مدیریت داعش به جای مقابله با آن، اشغال سرزمین فلسطین و ادامه جنایات رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی، سرکوب مطالبات مشروع مردمی از جمله در بحرین و سکوت جامعه بین الملل در قبال آن،    فرافکنی امنیتی برخی کشورهای منطقه در انتقال مشکلات داخلی برای انحراف خواسته های ملت های خود به سمت دشمن تراشی خارجی با تمرکز بر ایران هراسی، تجاوز و نقض حاکمیت ملی سایر کشورها مانند حمله نظامی عربستان سعودی به یمن و به خاک و خون کشیدن مردم مظلوم این سرزمین و در عین حال تایید و یا سکوت بسیاری از قدرت های بزرگ در قبال این جنایات و مضافا افزایش جایگاه و نفوذ تفکر و مبانی افراط گرایی های لجام گسیخته شامل ایدئولوژی تکفیری در کنار بحران-های اقتصادی و مالی و فقر جهانی در نظام بین الملل، از عواملی هستند که چالش دامنه دار تروریسم را توجیه و با تشدید این روند، امنیت منطقه را با تهدید جدی روبه رو ساخته است.

وی همچنین ایجاد ثبات پایدار در منطقه را مستلزم  اتخاذ سیاست دفاعی همکاری جویانه بین کشورها دانست و گفت: جمهوری اسلامی ایران معتقد است که در روند بحران های نوظهور، افراط گرایی و تروریسم مهم ترین چالشی است که جان میلیونها انسان را برای آینده پیش رو در بالاترین سطح تهدید می کند و مقابله موثر با این تهدید مشترک و ایجاد ثبات و امنیت پایدار در منطقه، مستلزم اتخاذ سیاست دفاعی همکاری جویانه و پیگیری نظم امنیتی آسیایی مبتنی بر پیوندهای اقتصادی، سیاسی و فرهنگی درون منطقه ای است.

حضور و سخنرانی در کنفرانس امنیتی، تنها بخشی از دیپلماسی و رایزنی هیات دفاعی کشورمان بود و در حاشیه آن دیدار و مذاکراتی با مقامات دفاعی کشورهای مختلف صورت گرفت. از سوی دیگر حضور فعال مقامات دفاعی کشورمان در این نشست می تواند فرصتی برای بیان مواضع جمهوری اسلامی در حوزه دفاعی و امنیتی باشد و ظرفیت گسترده ای از همکاری های دفاعی و نظامی با سایر کشورها فراهم آورد.

چنانچه وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در نخستین روز سفر به روسیه، با سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه دیدار و گفت‌وگو کرد. در این دیدار وزرای دفاع ایران و روسیه پیرامون مسائل دو جانبه، منطقه ای و بین المللی گفتگو کردند. همچنین وزرای دفاع هر دو کشور بر مبارزه مشترک با تروریسم در سوریه تاکید کرده و همکاری‌های ایران و روسیه را ‌تا نابودی کامل تروریسم ضروری شمردند.

همچنین امیر حاتمی روز سه شنبه با ژنرال «آندره راوکوف» وزیر دفاع بلاروس دیدار و درباره مهمترین مسائل دو جانبه گفتگو کردند.

وزیر دفاع کشورمان در این دیدار با اشاره به همکاری‌های سه جانبه ایران، روسیه و سوریه و اخیراً ترکیه در مبارزه با تروریسم در سال‌های اخیر، اظهار داشت: بحمدالله توانستیم با همکاری‌های مشترک توطئه‌های زیادی را در منطقه خنثی کنیم.

منبع: روزنامه قدس

منبع: قدس آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۴۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگهای در آستانه قزاقستان با وزیر دفاع چین دیدار و گفتگو کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی در این دیدار  ضمن تشکر  از مواضع  و دیدگاه‌های دولت چین در قبال تحولات منطقه به ویژه محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران گفت: تنش‌های اخیر در منطقه و شرایط اسفناک غزه نتیجه اقدامات بی ثبات ساز امریکا در منطقه و حمایت از رژیم کودک کش صهیونیستی  است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران  با اشاره به سفر آیت الله رئیسی به کشور چین و امضای برنامه جامع مشارکت همکاری‌های دو طرف افزود: برای حل مسائل امنیتی منطقه‌ای و بین المللی، همکاری و همگرایی  بیشتر طرفین ضرورت دارد.

وزیر دفاع چین در این دیدار با اشاره به تحولات  منطقه غرب آسیا،   حمله رژیم صهیونیستی به کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در دمشق را محکوم کرد و افزود: این عمل ناقض حقوق بین الملل است و ما از حق مشروع ایران در پاسخ به این اقدام حمایت میکنیم.

وزیر دفاع چین ضمن دعوت از وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران جهت شرکت در کنفرانس  امنیتی پکن بر تداوم همکاری‌ها تاکید کرد. 

وزیر دفاع چین  در این دیدار خواستار آتش بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشر دوستانه  به آن منطقه شد.

وزیر دفاع چین همچنین بر گسترش روابط دفاعی و نظامی با جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دفاعی امنیتی

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای همکاری دفاعی و امنیتی با هند
  • تأکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • تاکید وزیر دفاع بر همکاری با هند در مقابله با داعش در منطقه
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟
  • وزرای دفاع ایران و چین دیدار کردند
  • دیدار وزرای دفاع ایران و چین/ محکومیت جنایات اسرائیل در غزه
  • رایزنی دو مقام نظامی ایران و چین درباره حمله به اسرائیل، مسائل امنیتی منطقه و ...
  • دیدار وزیر دفاع ایران و چین در حاشیه اجلاس سازمان همکاری‌های شانگهای