Web Analytics Made Easy - Statcounter

گردشگران بی‌اطلاع از باتلاق‌های دریاچه به مسیر خود ادامه دادند که پس از طی مسیری در یکی از باتلاق‌ها گرفتار شدند و خودروی آنها گیر کرد.

سه گردشگر وقتی از بیرون کشیدن خودرو ناامید شدند تصمیم گرفتند به صورت پیاده به مسیر خود ادامه دهند تا شاید نجات پیدا کنند. دو نفر از گردشگران به سمت معدن نمک که در جنوب دریاچه بود رفتند و نفر سوم به سمت شمال حرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کارگران معدن با مشاهده دو گردشگر به سمت آنها رفته و نجاتشان دادند اما از سومین نفر خبری نبود. با گزارش این حادثه به تیم‌های امدادی، نیروهای محلی و امدادگران هلال احمر وارد عمل شدند و جست‌وجو در منطقه را آغاز کردند.

براساس گفته نیروهای امدادی، درشرایطی که گشتزنی‌های زمینی و هوایی تاکنون نتیجه بخش نبوده، تیم‌های هلال احمر کاشان بالگرد هوایی هلال احمر استان اصفهان، راه بلدهای محلی، افرودرهای محلی تیم‌های افرود قم، آران و بیدگل، ابوزید آباد، کاشان، تهران، البرز، ورزشکاران رشته موتور کراس شهرستان کلوپ سافاری استان نیز وارد منطقه شده و فعالیت خود برای جست‌وجو در دریاچه را آغازمی کنند.

طبق اطلاعات نیروی‌های امدادی، در حالی که بارها نسبت به باتلاق‌های این منطقه هشدار داده شده است، محل فرو رفتن خودروی گردشگران حدود 50 متری همان محلی است که در حادثه‌ای مشابه خودروی گردشگران رودهنی در باتلاق گرفتار شده بود. گفتنی است در حال حاضر اثری از گردشگر مفقود شده نیست و عملیات جست‌وجو همچنان ادامه دارد.

در این بین از ورود شهروندانی که برای کمک به نیروهای امدادی به منطقه هجوم آورده اند جلوگیری می‌شود تا با توجه به باتلاقی بودن منطقه عملیات جست‌وجو با مشکل روبه‌رو نشود.

مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس در این باره گفت: گردشگران دو زن و یک مرد بودند که دو گردشگر زن پیدا شده‌اند، اما خبری از گردشگر مرد نیست.

نجات دو گردشگر

مومنی، مدیر‌عامل جمعیت هلال‌احمر استان اصفهان هم درباره آخرین وضعیت جست‌وجو برای یافتن گردشگر ناپدید شده گفت: نجاتگران جمعیت هلال احمر برای یافتن سومین گمشده کویر مرنجاب عملیات جست‌وجو را با بالگرد، پاراگلایدر و پهپاد ادامه می‌دهند.

وی افزود: سه گردشگر روز یکشنبه بدون راهنما وارد کویر شده و پس از عبور از رمل‌ها وارد مکانی باتلاقی شدند. تاکنون دو نفر از سه گمشده پیدا شده و در سلامت کامل به‌سر می‌برند.

مومنی تاکید کرد: علاوه بر بسیج تمام امکانات هوایی و زمینی و همچنین استفاده از افراد بومی که به کویر شناخت کافی دارند، طی این مدت، عملیات جست‌وجو به استعداد 181 نجاتگر در قالب 40 تیم امدادونجات، 40 دستگاه خودروی کمک‌دار، 21 دستگاه موتور سیکلت در حال پیگیری است. تاکنون سه سورتی پرواز توسط بالگرد این جمعیت و ده سورتی پرواز با پاراگلایدر و دو سورتی پرواز با پهپاد با هدف پیدا کردن گردشگر مفقودی انجام شده است.

مدیر‌عامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان به گردشگران و کویر نوردان توصیه کرد برای ورود به فضاهایی که شناخت کافی ندارند از افراد زبده و آشنا به منطقه، استفاده کنند.

در حالی که امید‌ها برای یافتن این گردشگر تاکنون بی‌نتیجه مانده، مشاهده دود در شمال دریاچه امدادگران را به زنده بودن این گردشگر و یافتن او امیدوار کرده است. از سوی دیگر احتمال گرفتار شدن این گردشگر در باتلاق‌های منطقه نیز مطرح شده است.

یکی از امدادگران هلال احمر گفت: در منطقه ناپدید شدن این گردشگر، باتلاق‌های نمکی وجود دارد که احتمال گرفتار شدن در آنها زیاد است.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: خودرو معدن هلال احمر هلال احمر استان استان اصفهان جمعیت هلال احمر سلامت بسیج جمعیت هلال احمر استان هلال احمر گردشگر دریاچه نمک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۴۶۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند

به گزارش خبرگزاری مهر، یعقوب سلیمانی، در دیدار با اعضای مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر و جمعی از خلبانان یک شرکت هلیکوپتری گفت: در دهه‌های گذشته نتوانسته‌ایم جایگاه معلم را به خوبی تبیین کنیم.

وی در ادامه بیان کرد: معلم و استاد کسانی هستند که نسلی از دانشمندان فیلسوفان و اندیشمندان را تربیت می‌کنند و وظیفه خطیر آموزش به نسل آینده را بر عهده دارند.

سلیمانی در ادامه خاطرنشان کرد: معلمان بستر ساز رشد و توسعه کشور هستند و رسالت خود را با آموزش به دانش آموزان ایفا می‌کنند. ۴ هزار و ۹۰۵ معلم و استاد شهید داریم که در دوران دفاع مقدس در راه حفظ وطن جان فشانی کردند.

وی گفت: معلمی‌شغلی سراسر عشق است و بی واسطه در تلاش بوده‌اند که آینده کشور رو به رشد باشد. معلمان در واقع با لسان و قلمشان در راه کار خیر تلاش می‌کنند. شهید علی لندی که به درون آتش رفت تا جان دیگران را نجات دهد نتیجه اقدامات همین معلمان ایثارگر ما است.

دبیرکل جمعیت هلال احمر در پایان از اساتید مؤسسه علمی‌کاربردی هلال احمر، خلبانان هلیکوپتری و مدرسان نمونه معاونت آموزش جمعیت هلال احمر تقدیر و تجلیل کرد.

کد خبر 6094589

دیگر خبرها

  • فیلم عملیات هوایی برای یافتن دختر گمشده در گلستان بعد از ۵ روز
  • ناپدید شدن یک کودک در استان گلستان / یسنا کجاست؟
  • کودک چهار ساله که هنگام رفتن به مزرعه ناپدید شده/ این عکس‌ها متعلق به یسنا است
  • ادامه جستجو‌های تخصصی برای یافتن یسنا
  • ادامه جستجو برای یافتن «یسنا»
  • معلمان با قلمشان در راه خیر گام بر می‌دارند
  • گم‌شدن دخترک کلاله‌ای/جستجو در روز سوم، اثری از «یسنا» نشد
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • بسیج نیروهای امدادی گلستان برای یافتن کودک ۴ ساله