Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرم‌آباد- سرپرست معاونت عمرانی استانداری لرستان گفت: امسال سخت‌ترین سال آبی را در پیش داریم.

به گزارش خبرنگار مهر، رضا آریایی صبح شنبه در شورای حفاظت از منابع آب با اشاره به اینکه آب بحثی است که سال‌هاست مطرح است و سال‌هاست در رابطه با کمبود آب و تنش آبی جلسات متعددی را تشکیل می‌دهیم و تصمیماتی گرفته می‌شود، اظهار داشت: تنش آبی امروز چیز جدیدی نیست، ما در یک کشور نیمه‌خشک هستیم که اثرات کم‌بارشی طی ۱۲ سال گذشته وضعیت کشور را با چالش جدی مواجه کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه خشک‌سالی‌های پی‌درپی و پراکنش نامناسب باران، افزایش جمعیت و مصرف بی‌رویه آب مشکلات متعددی را به وجود آورده است، تصریح کرد: مدیریت منابع آب در کشور ضعیف است و این ضعف روزبه‌روز خود را بیشتر نشان می‌دهد، نگذارید یک روز با بحران بی‌آبی مواجه شویم، اجازه ندهیم کم‌آبی به بی‌آبی برسد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با تأکید بر اینکه سخت‌ترین سال آبی که کشور با آن مواجه شده همین سال آبی جاری است، مشکل بسیار حاد و پیچیده‌ای است، افزود: مصرف آب بسیار بالا رفته است، در بحث فضای سبز علی‌رغم اینکه به شهرداران می‌گوییم باید درخت‌ها را حفظ کنیم و چمن‌های وسط بلوار را نیاز نداریم، بازمی‌بینیم که از ساعت ۷ صبح پرسنل شهرداری وسط بلوارها آب را رها می‌کنند.

آریایی با اشاره به اینکه پروژه‌های آبخیزداری و آبخوان‌داری خیلی لاک‌پشتی پیش می‌روند درحالی‌که این پروژه‌ها می‌تواند نقیصه کمبود سدهای مخزنی را جبران کند، گفت: بخش بزرگی از آب را در بخش کشاورزی مصرف می‌کنیم؛ وضعیت کشاورزی ما باید تغییر کند که حداقل این دوران سخت را پشت سر بگذاریم.

وی تصریح کرد: سطح آب‌های زیرزمینی در کوهدشت ۲۲ متر و در رومشکان ۸ متر کاهش‌یافته است؛ فقط داریم عمق چاه‌ها را افزایش می‌دهیم و این‌یک زنگ خطر است، تا چه سالی می‌توانیم این‌گونه جلو برویم؟

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان افزود: باید همه پای‌کار بیایند تا فرهنگ‌سازی شود و اجرای قوانین را دقیق‌تر انجام دهیم تا وضعیت بحرانی کم‌آبی را پشت سر بگذاریم.

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۵۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش شدید باران در ایلام آغاز شد

ایسنا/ایلام بارش شدید باران و رعد و برق در ایلام از پیش از ظهر امروز مطابق پیش‌بینی‌های اداره کل هواشناسی استان آغاز شد.

بارش شدید باران در استان ایلام در حالی آغاز شده که اداره کل هواشناسی استان نسبت به آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و خسارت به محصولات کشاورزی هشدار زرد صادر کرده است.

از طرفی شرکت منطقه‌ای آب استان نیز هشدار داده است که در مسیر رودخانه‌ها و پل‌ها و سدها اتراق نشود و مردم مراقب طغیان رودخانه‌ها باشند.

طبق پیش‌بینی‌های هواشناسی بیارندگی در استان ایلام تا ۱۵ اردیبهشت‌ماه ادامه دارد.

رئیس پلیس راه استان ایلام نیز ضمن هشدا به رانندگان استان گفت: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آبگرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش بینی شده  که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وضعیت فرزندآوری در کشور/ روند صعودی زایمان فرزند چهارم
  • ربیعی سرمربی پایه‌های ذوب‌آهن شد!
  • وضعیت جوی قم در ۲۴ ساعت آینده
  •  اختصاص ۴۵ هزار هکتار زمین به طرح نهضت ملی مسکن در کشور
  • بازگشت وضعیت نارنجی به یزد
  • بیش۱۸۷ هزار مادر در سال گذشته مشاوره فرزندآوری دریافت کردند
  • بارش شدید باران در ایلام آغاز شد
  • گرمای شدید و اعلام وضع اضطراری در جنوب آسیا
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق