Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@11:11:56 GMT

واردات دانه لوبيا و بذر کاکتوس محدود شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۵۸۴۳

واردات دانه لوبيا و بذر کاکتوس محدود شد

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - گمرک ايران اعلام کرد: واردات دانه لوبياي خوراکي، بذر کاکتوس، چيپس پوست کاج و بذر چمن منوط به رعايت شرايط قرنطينه اي است.

به گزارش روز شنبه ايرنا و بر اساس اعلام مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ويژه اقتصادي گمرک، دانه لوبياي خوراکي براي مصرف خوراکي از کشورهاي دانمارک و کامرون، بذر کاکتوس با هدف کاشت از کشور آلمان و چيپس پوست کاج براي کاشت گياهان زينتي جزو کالاهايي هستند که بايد براي ورود به کشور شرايط قرنطينه اي را طي کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بر اساس اين بخشنامه، اين کالاها در فهرست کالاهاي با ريسک قرنطينه اي متوسط قرار دارند و واردات اين سه کالا بايد با رعايت شرايط قرنطينه اي و بازديد کارشناس قرنطينه در مرز ورودي (گمرک ترخيص کننده) امکان پذير است.
همچنين بر اساس بخشنامه دفتر واردات گمرک، واردات بذر چمن منوط به رعايت شرايط قرنطينه و بازرسي کارشناسان قرنطينه است.
طي مکاتبات دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت جهادکشاورزي با دفتر واردات گمرک ايران درباره ترخيص بذر چمن از گمرکات اجرايي براي مصارف کاشت، از تمام کشورها در فهرست کالا با ريسک قرنطينه متوسط قرار دارد و واردات آن منوط به رعايت شرايط قرنطينه اي و نيز بازديد کارشناسان قرنطينه در گمرکات ترخيص کننده است.
به گزارش ايرنا، براي ثبت سفارش بذرهايي که فهرست کالاهاي با ريسک متوسط قرار دارند، نيازي به اخذ مجوز سازمان حفظ نباتات نيست اما براي ورود و ترخيص آن بايد علاوه بر ارائه گواهي بهداشت نباتي (قرنطينه) کشور مبداء، شرايط قرنطينه اي نيز براي آنها رعايت شود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9132*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۵۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، فرماندار شهرستان خانمیرزا در این مراسم گفت: سه راهی گوشکی نقطه اتصال سه شهرستان لردگان، فلارد و خانمیرزا است و مسیر حمل کالا و مسافر از فلات مرکزی ایران به جنوب و غرب کشور است و از این رو بسیار حائز اهمیت است.
خالدی افزود: با احداث پست قرنطینه دامپزشکی سعی می‌شود بر روند جابجایی دام و فراورده‌های خام دامی نظارت بیشتری صورت بگیرد.
مدیرکل دامپزشکی استان نیز در این مراسم گفت: پست قرنطینه دامپزشکی گوشکی با بیش از ۶۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه لوبیا پلوی اصیل شیرازی را اینجا بخوانید
  • (ویدئو) قرنطینه مطلق برای طراحان سوالات کنکور
  • برداشت کلزا در بهبهان
  • ترخیص کالا از گمرک؛ مراحل ترخیص + هزینه ها
  • اگر قصد باروری دارید این خوراکی‌ها را حتما بخورید
  • یک گلدان در این تصویر گم شده، آن را بیابید!
  • این دانه خون را تصفیه و سرفه را درمان می کند
  • کلنگ زنی احداث پست قرنطینه دامپزشکی در خانمیرزا
  • آغاز ساخت پست قرنطینه دامپزشکی در شهرستان خانمیرزا
  • لعاب دار کردن قورمه سبزی ؛ اندازه دقیق سبزی قورمه برای یک کیلوگرم چقدر است؟ | ترفندهای خوشمزه تر شدن قورمه سبزی