Web Analytics Made Easy - Statcounter



به گزارش ایکنا؛ نشست وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با استادان برجسته دانشگاه‌های کشور صبح امروز 18 فروردین در محل وزارت علوم برگزار شد. در آغاز این نشست منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: وظیفه ما در این شرایط آن است که در راه تحقق اهداف و آرمان‌های آموزش عالی کشور تا جایی که مقدورات اجازه می‌دهد اعم از توان فردی و جمعی و پشتیبانی‌هایی که دریافت می‌کنیم، تلاش مضاعف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بدون هم‌اندیشی و شنیدن سخنان و دریافت نظرات صاحبان اندیشه و تجربه، این راه را نمی‌توان با خوبی و دقت به پیش برد. امیدوارم چگونگی اجرای این نشست و تعهدی که بر اجرای نظرات داریم، موجب شود که بتوانیم در آینده توجه استادان را به چنین نشست‌هایی معطوف کنیم.

وی با بیان اینکه آموزش عالی کشور امروزه در شرایط خاصی قرار دارد، گفت: ما امروز نیازمند برنامه‌ریزی و اجرای برنامه‌های مهم هستیم تا در این برهه زمانی حساس بتوانیم از دستاوردهای آموزش عالی حراست کرده و جهت حرکت خود را به گونه‌ای تنظیم و پیش ببریم تا در روزها و سال‌های آینده ضمن حفظ دستاوردهای با ارزشی که تاکنون به دست آمده، روند حرکت را همچنان رو به جلو و در جهت انجام وظایف خطیر ملی و بین‌المللی دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور ادامه دهیم.

غلامی ادامه داد: در شرایط فعلی با افت تعداد جمعیت داوطلبان ورود به دانشگاه‌ها، شاهد خالی شدن و حتی تخلیه کامل برخی مراکز آموزشی پراکنده در کشور به‌ویژه در شهرستان‌های کوچک در اقصی نقاط کشور بوده و هستیم و در برنامه‌های آتی باید به این امر توجه و دقت بیشتری شود.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: در سال‌های گذشته به لحاظ برونداد‌های پژوهشی در حوزه مستندات علمی، مقالات، نشریات و کتب، دستاوردهای خوبی داشته‌ایم و رشد علمی بر مبنای شاخص‌های مربوط به بروندادهای پژوهشی امیدوارکننده و موجب افتخار آموزش عالی کشور در حوزه‌های ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی بوده است.

وی با بیان اینکه نقدی بر ما وارد بوده و عنایت خاص و هم‌اندیشی بیشتری را طلب می‌کند و آن، حضور دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی در حل مسائل و مشکلات مبتلابه جامعه کنونی کشور است، افزود: چالش‌هایی از جمله مسائل اجتماعی، محیط زیست، اشتغال، عدم توانایی دانش‌آموختگان دانشگاهی در کارآفرینی و توسعه کسب و کار، مقوله‌هایی است که اندیشه‌های پژوهش‌محور و نتایج پژوهش‌های کاربردی و حضور اندیشمندان دانشگاهی، می‌تواند بر رفع معضلات و همچنین رونق این حوزه‌ها بیش از گذشته تأثیرگذار باشد.

غلامی افزود: در شرایط فعلی علاوه بر اینکه در ساختار آموزش عالی گرفتار مباحثی هستیم که نیاز به چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی دقیق دارد، در مقابلِ مجموعه اجرایی و کل جامعه مورد سؤال‌هایی قرار گرفته‌ایم.

وی در پایان گفت: امیدوارم این نشست علاوه بر نشست‌های نخبگان علمی، در سطح دانشگاه‌های مناطق مختلف نیز در شرایط خاص شکل گیرد تا مجموعه اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور را بتوانیم در پشتیبانی فکری از برنامه‌های پیش‌روی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری مشارکت داده و انسجام و اتحادی سراسری را در مجموعه آموزش عالی برای یک حرکت قوی، تأثیرگذار، ماندگار، هماهنگ و هم‌افزایی ایجاد کنیم.

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۵۹۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است

ایسنا/بوشهر مدیرکل دفترموسیقی وزارت ارشاد گفت: بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است که می شود سال‌های سال در مورد به آن صحبت کرد و راجع به مشکلات آن به صورت اضطراری تر نشست و صحبت کرد و دغدغه ها را شنید و گلایه ها را گوش داد.

امیر حسین سمیعی شامگاه یکشنبه ۱۱ اردیبهشت در نشست هم اندیشی با هنرمندان موسیقی استان بوشهر گفت: کنسرت های موسیقی در بوشهر هیچ مشکلی برای مجوز ندارند و همه بر اساس قانون اجرا می شوند.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: تلاشمان این است که پهنای موارد بوروکراتیک کنار گذاشته شود و بی واسطه با شما صحبت کنیم، ما وافقیم اگر مشکلاتی وجود دارد آمده ایم برای این که بشنویم و تمام تلاشمان را به کار ببریم تا مشکلات کاهش پیدا کند.

وی ادامه داد: موسیقی در بوشهر زنده است، همین پویایی و دغدغه مندی که مطرح شد نشان از زنده بودن این شهر در حوزه موسیقی دارد، لذا معتقدم در بوشهر موسیقی برای تمام ابعاد زندگی از جمله کار، سوگ، شادی، حرکت و امید در جامعه در نوع خودش گزینه دارد.

سمیعی یادآور شد: ما تلاش می کنیم که به تمام کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر فعالیت دارند نگاه تکریم و محبت داشته باشیم. تا جایی که قدرت داشته باشیم تلاش خواهیم کرد تا فاصله ما با هنرمندان کمتر شود و درصدد رفع مشکلات و دغدغه شما هستیم و باید همت کنیم تنش ها را کاهش داده و ظرفیت های کاری را شناسایی و افزایش دهیم.

وی در خصوص مشکلات سامانه ای مجوزهای موسیقی گفت: ما نمی توانیم همه را با یک چارچوب مقایسه و بررسی نماییم و مشکلات ساختاری و فرایندی دارد که این‌گونه مشکلات با همین نشست ها رفع خواهد شد.

وی در مورد سالن های موسیقی و سخت افزار تصریح کرد: باید تلاش کنیم با افزایش امکانات لازم و اساسی زمینه تسهیل اجرای کنسرت توسط  شرکت های مجری را در شهرستان ها فراهم کنیم.

سمیعی اضافه کرد: باور داریم موسیقی به نشاط اجتماعی کمک می کند و همه تلاشمان این است که فضا را پویاتر کنیم.

وی در خصوص اینکه گروه‌های موسیقی در برخی فصول کم کار یا تعطیل می شوند، گفت: باید در این خصوص چاره اندیشی کرد و ایجاد رویدادهای اجرایی به تناسب آن ایام می تواند تاثیرگذار باشد و اگر در این مسیر موفق نبودیم باید از طریق صندوق هنر دنبال تدبیر و چاره‌اندیشی و راهکار باشیم.

در این نشست هنرمندان با بیان مشکلات، دیدگاه‌ها و نظرات خود خواستار حمایت بیشتر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به موسیقی استان بوشهر شدند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی استان
  • هم اندیشی بین المللی اصحاب ادیان و مسئله غزه برگزار می شود
  • هیات های اندیشه ورز در استان ها تشکیل شود
  • هم اندیشی برای تکمیل زائرسرای چهارمحال و بختیاری در مشهد
  • بهره‌برداری از فاز اول سایت مجتمع آموزش عالی سراوان
  • برگزاری بیست و دومین نشست شورای عالی اتحادیه دانشگاه ها و مراکز پژوهشی ساحلی و دریایی
  • «شهرگاه» فرصتی برای هم‌اندیشی دانشگاه و مدیریت شهری است
  • دستاوردهای آموزش عالی در ۴۰ سال گذشته در کشور بی‌نظیر بوده است
  • نیاز آذربایجان‌غربی به ۵۰۰۰ کلاس درس برای رسیدن به استاندارد کشوری
  • بوشهر قلب تپنده موسیقی زندگی و حرکت است