Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-27@19:42:45 GMT

کلاهبرداری از مردم در قالب کمک نقدی به بهزیستی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۶۲۹۱

کلاهبرداری از مردم در قالب کمک نقدی به بهزیستی

به گزارش جهان نيوز به نقل از ایرنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان بهزیستی کشور، سیدمحمدرضا هاشمی‌نیا افزود:اخیرا شاهد تکرار سوء استفاده از عنوان بهزیستی، توسط برخی اشخاص تحت عنوان موسسات خیریه شده است و علاوه برآن، گاهی سوء استفاده‌هایی از مردم در فضای مجازی تحت عنوان موسسات خیریه و مراکزی از این دست صورت می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


  وی تاکید کرد: بهزیستی هیچگونه برنامه‌ای برای دریافت کمک‌های نقدی در سطح معابر شهر و در منازل ندارد و در این زمینه هیچ مجوزی صادر نشده است بنابراین به هموطنان توصیه می‌شود به این‌گونه پیام‌ها اعتماد نکنند.

مدیرکل دفتر مرکزی حراست سازمان بهزیستی کشور، اظهار داشت: گزارش شده است افراد کلاهبردار با صدور قبض و کارت شناسایی با عنوان بهزیستی، کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کردند و نامبردگان ضمن سوء استفاده از عنوان بهزیستی در سطح معابر شهری با مراجعه به درب منازل و مغازه‌ها، مبالغ نقدیِ شهروندان خیر را به نفع خود جلب می‌کنند.

هاشمی نیا افزود: این در حالی است که پایگاه اطلاع‌رسانی بهزیستی کشور به نشانی www.behzisti.ir به عنوان مرجع رسمی، فهرست موسسات خیریه مجاز تحت نظارت را بارگذاری کرده است که هموطنان می‌توانند برای آگاهی از وضعیت موسسات خیریه به آن مراجعه کنند.

وی یادآور شد: هموطنان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه اقدام مشابه، ضمن خودداری از مساعدت، برای جلوگیری از سوء استفاده از عواطف نوع‌دوستانه مردم، سریعا مراتب را از طریق سامانه ستاد خبری دفتر مرکزی حراست بهزیستی به شماره تلفن 66713693 اطلاع دهند.

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۶۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال

فرمانده انتظامی شهرستان سمنان گفت: کلاهبرداری که ۱۳ سال قبل از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال، کلاهبرداری کرده و متواری شده بود با اقدام به موقع پلیس دستگیر شد.

سرهنگ عباس عرب 8 اردیبهشت ماه با اعلام این خبر اظهار کرد: فردی به دلیل کلاهبرداری از سال ۱۳۹۰ تحت تعقیب محاکم قضایی بود که دستگیری وی در برنامه کاری ماموران انتظامی شهرستان سمنان قرار گرفت.

وی با اشاره به اشرافیت اطلاعاتی پلیس سمنان افزود: در پی انجام اقدامات خاص پلیسی متهم به سرعت شناسایی و با عملکرد سریع و به موقع پلیس در مخفیگاهش دستگیر شد.

سرهنگ عرب با بیان اینکه متهم از مردم مبلغ ۵ میلیارد ریال قرض گرفته بود و بعد متواری شده بود، اضافه کرد: این کلاهبردار حرفه‌ای و فراری برای ادامه رسیدگی به جرائم خود تحویل مراجع قانونی شد.
فرمانده انتظامی شهرستان سمنان تاکید کرد: پلیس در برخورد با تخلفات جدی است و همه تلاش خود را برای احقاق حقوق مردم به کار می گیرد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: همدان/ شهادت یک پلیس در حین دستگیری قاتل متواری ۱۰ مورد از رایج‌ ترین کلاهبرداری‌ های اینستاگرامی دستگیری قاتل متواری در کمتر از ۲۴ ساعت در ساوه

دیگر خبرها

  • دستگیری کلاهبردار فراری پس از ۱۳ سال
  • شارژ کالابرگ الکترونیک یک ماه زودتر از یارانه نقدی است
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • بهره مندی بیش از ۳۳ هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای بهزیستی چهارمحال و بختیاری
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی این ماه همراه با سورپرایز
  • مبلغ یارانه اردیبهشت اعلام شد / یارانه نقدی اردیبهشت همراه با سورپرایز
  • هشدار پلیس درباره فروش سوالات کنکور