Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-19@01:51:09 GMT

پروتئین مغزیجات به سلامت قلب کمک می‌کند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۶۷۰۱

پروتئین مغزیجات به سلامت قلب کمک می‌کند

رژیم غذایی سالم بر مصرف پروتئین تاکید دارد، اما ترجیحا بهتر است پروتئین کمتری از گوشت دریافت شود و مصرف بیشتر پروتئین گیاهی ناشی از مغزیجات و دانه‌ها در رژیم غذایی گنجانده شود.

سرویس سبک زندگی فردا: به گفته محققان، درحالیکه خوردن گوشت قرمز که سرشار از پروتئین است با افزایش خطر بیماری قلبی مرتبط است، پروتئین موجود در مغزیجات آجیلی و دانه‌ها می‌تواند برای قلب انسان مفید باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به نقل از سلامت نیوز، یافته محققان دانشگاه لوما لیندا کالیفرنیا نشان می‌دهد افرادی که مقادیر زیاد پروتئین گوشت مصرف می‌کنند با افزایش ۶۰ درصدی ابتلا به بیماری قلبی-عروقی روبرو هستند، درحالیکه افراد مصرف کننده مقادیر بالا پروتئین ناشی از مغزیجات و دانه ها، ۴۰ درصد با کاهش ابتلا به بیماری قلبی-عروقی روبرو هستند.

 

 

«گری فریزر»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «درحالیکه چربی‌های رژیمی بخشی از فاکتور پرخطر تاثیرگذار بر بیماری قلبی-عروقی هستند، پروتئین‌ها نقش مهمی ایفاء می‌کنند و غالبا تاثیرات مستقل آن‌ها بر فاکتور‌های پرخطر نادیده گرفته می‌شود.»

در این مطالعه، محققان تاثیر مصرف پروتئین‌های حیوانی را در مقابل پروتئین‌های گیاهی در ۸۱،۳۳۷ مقایسه کردند.

به گفته محققان رژیم غذایی سالم بر مصرف پروتئین تاکید دارد، اما ترجیحا بهتر است پروتئین کمتری از گوشت دریافت شود و مصرف بیشتر پروتئین گیاهی ناشی از مغزیجات و دانه‌ها در رژیم غذایی گنجانده شود.

لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LmA

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۶۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟

آفتاب‌‌نیوز :

علت ایجاد این کف خروج بخشی از پروتئین‌های محلول گوشت به درون آب پخت است که در مجاورت حرارت پخت تغییر ماهیت داده و سبب تشکیل کف می‌شود. برخی افراد به دلیل ظاهر ناخوشایندی که در غذا ایجاد می‌کند این کف را جدا می‌کنند.

بد نیست بدانید خونابه خارج شده از بافت گوشت‌هایی که انجمادزدایی شده‌اند نیز حاوی همین پروتئین‌های محلول است. خونابه و کف حاصل‌شده حاوی هورمون یا ترکیبات مضر خارج شده از بافت گوشت نبوده و نیازی به دور ریختن آنها نیست.
در اینجا پرسش دیگری هم مطرح است مبنی بر این که شروع پخت گوشت بهتر است با آب سرد باشد یا آب درحال جوش؟

اگر گوشت با آب سرد شروع به طبخ کند مواد مغذی بافت گوشت فرصت بیشتری برای ورود به آب پخت دارند و اگر غذا، سوپ یا خورش باشد که همراه با آب‌گوشت مصرف می‌شود مانعی برای این روش پخت وجود ندارد اما اگر قصد بر مصرف بافت گوشت و نه آب آن باشد بهتر است که گوشت را با آب درحال جوش بپزیم، زیرا در اثر مجاورت گوشت با آب درحال جوش، پروتئین‌های سطح گوشت بلافاصله منعقد شده و مانع خروج هرچه بیشتر مواد مغذی گوشت به داخل آب پخت می‌شود؛ البته آگاه باشید پخت گوشت با آب درحال جوش می‌تواند سبب دیرپز شدن و سفتی بافت آن شود.

منبع: جام جم

دیگر خبرها

  • ۶ ماده غذایی که حمله قلبی را از شما دور می‌کند
  • علت ۷۰ درصد مرگ‌ها بیماری‌های قلبی و عروقی است
  • افزایش احتمال بروز پوکی استخوان و بیماری‌های قلبی با مصرف نوشابه
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • چند باور رایج و غلط درباره ویتامین‌ها
  • قارچ چاگا ؛ برای افرادی که به سیستم ایمنی خود اهمیت می دهند(+عکس)
  • ۱۷ عادتی که برای سلامت قلب ضرر دارد
  • مواد شوینده‌ خانگی چه ضرری برای سلامت ما دارند؟
  • کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟
  • در مورد خواص سلامت انواع تخمه ها