Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ جهانگیر تقی پور، از دستگیری مجرم سابقه داری خبر داد که با استفاده غیرمجاز از پلیس راهور و غصب عنوان مأمور پلیس راهور اقدام به کلاهبرداری و اخاذی از شهروندان کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در توضیح این خبر عنوان داشت : "در پی شکایت تعدادی از شهروندان از شخصی که با استفاده از لباس نظامی پلیس راهور و به بهانه های مختلف "اخذ گواهینامه بدون نیاز به سیرمراحل قانونی" ، "اخذ طرح ترافیک" و "کم کردن خلافی خودرو"  اقدام به گرفتن پول از آنها نموده است ، هماهنگی های لازم با مبادی نظارتی پلیس راهور تهران بزرگ انجام شده و نهایتا این شخص توسط عوامل بازرسی پلیس راهور در محدوده خیابان آذربایجان شناسایی ، دستگیر و به اداره سیزدهم پلیس آگاهی پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد ".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرهنگ جهانگیر تقی پور در خصوص نحوه فعالیت مجرمانه این متهم افزود : متهم با مراجعه به محدوده مراکز آموزش رانندگی و همچنین پلیس + ۱۰ اقدام به شناسایی متفاضیان دریافت گواهینامه و عدم خلافی خودرو می کرده و ضمن معرفی خود به نام سروان امید احمدیان، با ارائه قول مساعدت جهت اخذ گواهینامه معتبر و همچنین صفر کردن خلافی خودرو بدون نیاز به پرداخت تمامی پول ثبت شده در برگه تخلفات اقدام به گرفتن پول از تعدادی از این افراد نموده است.

در ادامه و با شناسایی تعدادی از شکات و مالباختگان، این افراد به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دعوت و ضمن شناسایی دقیق متهم، اظهاراتی مشابه در خصوص شیوه و شگرد متهم مطرح نمودند ؛ متقاضیان دریافت گواهینامه در اظهاراتی مشابه عنوان داشتند که متهم به آنها مدعی شده است که با نصف هزینه آموزشگاه های راننندگی و بدون هرگونه امتحان و آزمونی اقدام به گرفتن گواهینامه معتبر برای آنها خواهد نمود .

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به سوابق متعدد متهم عنوان داشت : متهم در همان مراحل اولیه دستگیری تلاش کرده بود تا ضمن معرفی خود با نام جعلی و دروغین "مهدی شیرزاده" و اعلام پشیمانی ظاهری و تلاش برای اخذ رضایت از چند مالباخته ی شناسایی شده در مراحل اولیه تحقیقات و همچنین طرح ادعای دروغین مبنی بر اینکه برای اولیه بار اقدام به ارتکاب جرم نموده است ، زمینه آزادی خودش را فراهم نماید که با انتقال وی به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ ، هویت واقعی اش شناسایی و در بررسی سوابق وی نیز مشخص شد که از سال ۱۳۷۹ تاکنون ، بیش از ۱۰ بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف مرتبط با سرقت ، کلاهبرداری ، جعل عناوین دولتی ، فروش موادمخدر و ... دستگیر و روانه زندان شده است .

سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران بزرگ در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به ادامه تحقیقات جهت شناسایی دیگر شکات و مالباختگان گفت: "با توجه به حرفه ای بودن متهم در ارتکاب جرایم مرتبط با کلاهبرداری و به منظور شناسایی دیگر شکات و مالباختگان ، هماهنگی لازم با بازپرس محترم شعبه چهارم دادسرای ناحیه ۳۲ تهران جهت انتشار بدون پوشش تصویر متهم صادر شده است ؛ لذا از کلیه شکات و مالباختگانی که موفق به شناسایی تصویر این متهم شدند دعوت می شود تا جهت پیگیری شکایات خود به نشانی اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه نمایند " .

منبع: مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرقت ۳۰ میلیاردی ۲ سارق از منازل اصفهانی‌ها

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان از دستگیری ۲ سارق که با دستبرد به ۶ منزل در شهر اصفهان ۳۰ میلیارد ریال از اموال این منازل را به سرقت برده بودند خبر داد.

سرهنگ حسین ترکیان در گفت و گو با مهر اظهار کرد: به دنبال وقوع چند فقره سرقت منزل در برخی محلات شهر اصفهان، با توجه به حساسیت موضوع، شناسایی و دستگیری عاملان این سرقت‌ها به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: کارآگاهان پس از بررسی دقیق محل‌های وقوع سرقت و انجام یک سری اقدامات تخصصی و ویژه پلیسی و همچنین با جمع آوری سرنخ‌های موجود در صحنه‌های سرقت، در نهایت هویت ۲ سارق سابقه دار را در ارتباط با این سرقت‌ها شناسایی و عملیات دستگیری متهمان را آغاز کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: سرانجام با انجام تحقیقات میدانی گسترده مخفیگاه هر ۲ متهم در یکی از محلات سطح شهر شناسایی و سارقان قبل از هرگونه اقدامی در یک عملیات هماهنگ و منسجم دستگیر شدند.

وی خاطرنشان کرد: متهمان در سطح شهر اصفهان به ۶ منزل دستبرد زدند که در برآورد اولیه کارآگاهان مشخص شد این ۲ سارق نزدیک به ۳۰ میلیارد ریال اموال مردم را به سرقت برده‌اند، در این خصوص تحقیقات پلیس همچنان ادامه دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • رد رشوه ۶۴ سکه بهار آزادی از سوی پلیس مراغه
  • شناسایی و دستگیری دو سارق مسلح در سنندج
  • عامل کلاهبرداری با رسید‌های جعلی دستگیر شد
  • کلاهبرداری ۲ میلیاردی یک زن و ۳ مرد
  • دستگیری عامل تیراندازی در خرم آباد
  •  مشاور خانواده کلاهبردار در دام پلیس جویبار 
  • سرقت ۳۰ میلیاردی ۲ سارق از منازل اصفهانی‌ها
  • کلاهبردار حرفه‌ای در دام پلیس آذربایجان غربی
  • پزشک قلابی در شهر ری به دام افتاد
  • کلاهبرداری ۲۰ میلیارد ریالی در شهر ری