Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیر آموزش وپرورش دستگردان با اشاره به اینکه در مناطق عشایری و روستایی این بخش با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم، از خیرین مدرسه ساز خواست به نیازهای آموزشی این منطقه توجه ویژه کنند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازخاورستان، علی غلامی مدیر آموزش وپرورش دستگردان در گفتگو با خبرنگاران در آستانه برگزاری بیستمین جشنواره خیرین مدرسه ساز اظهار داشت: در بخش دستگردان یک هزار و 980دانش آموز در مقاطع مختلف در حال تحصیل هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی افزود: تناسب فضای آموزشی در دستگردان وجود دارد ولی در برخی از مناطق روستایی و عشایری با کمبود فضای آموزشی روبرو هستیم.

 

وی با بیان اینکه در سه سال گذشته قدم خیرین مدرسه ساز به این بخش باز شده است، ادامه داد: درحال حاضر در مناطق عشایری و روستایی سه مدرسه به همت خیرین مدرسه ساز در حال ساخت است.

 

مدیر آموزش وپرورش شهردستگردان عنوان کرد: در مناطق عشایری و روستایی نیازمند مدارس تک کلاسه و دو کلاسه هستیم که این مهم با توجه به کمبود منابع دولتی می توان به همت خیرین مدرسه ساز برطرف شود.

 

غلامی با اشاره به اینکه همچنین در سطح شهر دستگران با کمبود تجهیزات در برخی مدارس و فضای فرسوده روبرو هستیم، عنوان کرد: باید بازسازی و نوسازی مدارس در سطح شهر و مناطق روستایی انجام شود.

 

وی تاکید کرد: خیرین مدرسه ساز همانگونه که به ساخت مدارس همت می کنند؛ می طلبد در تعمیر و تجهیز مدارس نیز همکاری لازم را انجام دهند.

 

غلامی با بیان اینکه در سطح شهر دستگران خانواده های محروم زیادی وجود دارند، گفت: با توجه به خشکسالی های متوالی در کل منطقه و کمبود اعتبارات دولتی  لازم است خیرین مدرسه ساز مشارکت لازم در عرصه غذایی دانش آموزان شبانه روزی نیز داشته باشند.

 

وی یادآورشد: برخی خانواده های محروم حتی نمی توانند پوشاک دانش آموز را تهیه کنند و خیرین می توانند به سمت کمک به دانش آموزان در زمینه های تهیه پوشاک نیز همکاری کنند.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری از اجرای طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، احمد فرهادی امروز در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی استان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: طرح وارگه دانایی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در مناطق عشایری استان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اجرای طرح کاروان دانایی در مناطق عشایری و روستایی، عنوان کرد: این طرح در سال گذشته برای ارائه خدمات کتاب‌محور برگزار شد، در سال جاری نیز طرح وارگه دانایی از اردیبهشت‌ماه اجرا خواهد شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان ادامه داد: در طرح وارگه دانایی، دانش‌آموزان مدارس ابتدایی از اردیبهشت‌ماه تا خردادماه با خواندن کتاب داستان «گل حسرتی» وارد رقابت با سایرین می‌شوند و پس از ارزیابی در خردادماه، برگزیدگان تجلیل می‌شوند.

فرهادی با اشاره به اینکه طرح کاروان دانایی در سال گذشته با مشارکت بسیج، امور عشایر و آموزش و پرورش، اجرا و دستگاه‌های هلال احمر و شبکه بهداشت نیز در کنار این طرح، خدمت‌رسانی کردند. در سال جاری بیش از 2 هزار جلد کتاب در نقاط روستایی و عشایری در طرح کوله‌پشتی توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به حضور کتابداران استان در مناطق روستایی و عشایری و فعالیت‌های کتابخوانی و کتاب‌محور، خاطرنشان کرد: لازم است در طرح کتابخانه سیار که مصوبه سفر ریاست جمهوری است، خودرو تامین شود تا این طرح در استان اجرایی شود.

به گزارش تسنیم، وارگه واژه‌ای ترکیبی از دو بخش "وار" به معنی خانه و"گه" به معنی جا و مکان است و در واقع به خانه موقت عشایری «وارگه» می‌گویند. قرار است طرح وارگه دانایی در مناطق عشایری استان اجرایی شود.

انتهای پیام/7540

دیگر خبرها

  • کمبود سرانه فضای آموزشی چهارمحال و بختیاری
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • ساخت ۸۲ طرح خیری در چهارمحال و بختیاری
  • ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال‌ و بختیاری وجود دارد
  • افتتاح مدرسه خیرساز در منطقه پردیسان قم
  • تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با ۹۵ میلیارد تومان اعتبار
  • شناسایی ۱۰۰ مدرسه خطرآفرین در چهارمحال و بختیاری
  • نیاز چهارمحال و بختیاری به احداث ۱۰۰۰ کلاس درس
  • اجرای طرح «وارگه دانایی» در مناطق عشایری چهارمحال و بختیاری
  • ساخت ۶۰ درصد پروژ‌های مدرسه‌سازی با مشارکت مردم