Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - اراک - ايرنا - استاندار مرکزي گفت: طرح آزادراه قم- شازند از برنامه هاي اولويت دار توسعه زيرساخت هاي حمل و نقل اين استان است که عمليات اجرايي آن در سال جاري کليد مي خورد.

به گزارش ايرنا، سيد علي آقازاده روز شنبه در ديدار با کارکنان اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مرکزي افزود: طول اين مسير در محدوده استان مرکزي 140 کيلومتر است که اجراي آن به عنوان بخشي از آزاد راه تهران- جنوب، نقش مهمي در کاهش ترافيک و روان سازي و ايمني ترددهاي جاده اي دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي، رفع نقاط حادثه خيز را از ديگر برنامه هاي اولويت دار امسال استان مرکزي دانست و ادامه داد: جاده اراک - فراهان از جمله مسيرهاي پر تردد و حادثه خيز در اين استان است که عمليات 2 بانده شدن آن به همراه تامين روشنايي در نيمه نخست امسال انجام مي شود و اين جاده زير بار ترافيک مي رود.
استاندار مرکزي خاطر نشان کرد: جاده قديم زرنديه - ساوه نيز به دليل استقرار صنايع مختلف در اين محدوده از ديگر نقاط پر تردد و حادثه خيز استان است که عمليات 2 بانده شدن آن امسال به بهره برداري مي رسد.
آقازاده خاطرنشان کرد:عمليات اجرايي 2 بانده شدن جاده شازند - ازنا نيز در استان در دست انجام است که با اختصاص اعتبار از محل سفر هيات دولت به استان در سال جاري با سرعت بيشتري تکميل خواهد شد.
وي گفت: عمليات 2 بانده شدن 6 کيلومتر از جاده زاليان در شهرستان شازند نيز انجام شده است و با رفع برخي نواقص اين راه، بهره برداري ازآن امسال آغاز مي شود.
استاندار مرکزي ياد آور شد: بيش از 15 ميليون تردد در سال گذشته در جاده هاي استان انجام شده که در قياس با مدت مشابه سال قبل 13 درصد افزايش دارد.
آقازاده بدون اشاره به امار حوادث ترافيکي سال گذشته استان، ادامه داد: با وجود افزايش حجم ترافيک جاده اي استان مرکزي در سال قبل، شمار حوادث رانندگي و کشته هاي جاده اي در استان کاهش داشته که اين مهم نشان از فعاليت و تلاش راهداران و پليس راه در سطح راه هاي استان دارد.
استاندار مرکزي جلوگيري از ورود ماشين هاي سنگين به شهرستان اراک را از موضوعات مهم در مديريت حمل و نقل استان دانست و گفت: ايجاد توقفگاه در حاشيه روستاي موت آباد در دستور کار است و با اجرايي شدن اين طرح از ورود خودروهاي سنگين به اين کلانشهر جلوگيري مي شود که اين مهم در کاهش حوادث رانندگي و کيفيت هواي اراک اثر مستقيم دارد.
آقازاده افزود: رعايت نشدن قوانين و حق تقدم توسط رانندگان عامل 80 درصد حوادث منجر به فوت در جاده هاي کشور است و در سال جاري علاوه بر برنامه هاي اصولي در رفع نواقص راه ها بايد فرهنگ سازي و آموزش قوانين به صورت جدي دنبال شود.
مديرکل دفتر فني استانداري استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: طرح کاهش حوادث رانندگي و شمار کشته هاي جاده اي در استان تهيه شده که قرار است در بازه زماني 10 ساله اجرا شود.
حميدرضا نوازني افزود: 500 نفر در حوادث رانندگي درون شهري و برون شهري استان مرکزي در سال گذشته جان خود را از دست دادند و تلاش بر اين است که شمار اين حوادث به حداقل ممکن برسد.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مرکزي نيز در اين نشست گفت: 255 کيلومتر از جاده هاي اين استان داراي روشنايي مطلوب است و در اين شاخص اين استان رتبه سوم را در کشور به خود اختصاص داده است.
علي زندي فر افزود: در طرح نوروزي امسال 32 نيرو در سطح ستادي و 240 نفر در مراکز شهرستان هابه مسافران نوروزي خدمت رساني کردند.
وي ادامه داد: ميانگين سرعت در جاده هاي استان در سال گذشته 87 کيلومتر بر ساعت بوده است و در ارزيابي تخلفات سرعت غير مجاز جاده اي اين شاخص در استان نسبت به ميانگين کشوري پنج درصد بيشتر بوده است.
وي توضيح داد: ميانگين تخلفات سرعت غيرمجاز در جاده هاي استان پارسال حدود 13 درصد بود در حاليکه اين شاخص در کشور هفت و هشت دهم درصد بوده است.
زندي فر ادامه داد: آزاد راه ساوه - همدان بيشترين ثبت سرعت غيرمجاز وسايل نقليه در سال گذشته را در بين در جاده هاي استان مرکزي داشته است.
وي افزود: ميانگين تردد خودروهاي سنگين در جاده هاي کشور 9 درصد است که اين شاخص براي جاده هاي استان مرکزي به دليل قرار گرفتن اين استان در شاهراه شمال به جنوب در سال گذشته حدود 14 درصد بوده است.
مديرکل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مرکزي ياد آور شد: 16 ميليون تن کالا پارسال از اين استان در قالب 100 هزار سفر به ساير نقاط کشور جابه جا شده که اين شاخص نسبت به سال قبل از آن از نظر وزني پنج و به لحاظ درآمد 30 درصد رشد داشته است.
زندي فر بازسازي، نگهداري و خط کشي راه هاي روستايي، تسهيل در بهره برداري از مجتمع هاي خدمات رفاهي و ايجاد 2 پارکينگ جديد براي خودروهاي سنگين را از برنامه هاي اداره کل راهداري و حمل و نقل جاده اي استان مرکزي در سال جاري عنوان کرد.
6 هزار و 400 کيلومتر انواع آزاد راه، راه اصلي و راه روستايي در استان مرکزي وجود دارد که چهار هزار کيلومتر آن راه هاي روستايي است.
روزانه حدود 490 هزار وسيله نقليه در جاده هاي استان مرکزي تردد مي کنند.
1955/6013/
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۷۷۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای

به گزارش قدس خراسان، حسن جوان اظهار کرد: بدون اطلاع قبلی از طریق مرکز کنترل عملیات جمعیت هلال احمر استان خراسان رضوی و با هماهنگی‌های صورت گرفته با شورای مدیریت بحران  با تماس به پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی شهرستان بردسکن مبنی بر وقوع یک فقره تصادف بین دو دستگاه خودروی سواری در کیلومتر ۵ محور بردسکن به انابد سه راهی روستای حطیطه بلافاصله دو تیم از این پایگاه در قالب یک دستگاه آمبولانس و خودروی امداد و نجات به محل اعزام و اقدامات لازم را انجام دادند.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن افزود: خوشبختانه در اجرای این مانور تیم امداد و نجات جاده‌ای این پایگاه در اسرع وقت در محل حادثه حضور و نسبت به رها سازی مجروحین این حادثه فرضی اقدام کردند.

وی هدف از اجرای این مانور را آمادگی نیروهای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید سید احمد موسوی در مواقع حوادث جاده‌ای اعلام کرد.

جوان گفت: خوشبختانه با پیگیری‌های انجام شده پس از گذشت ۱۵ سال تنها پایگاه امداد و نجات جاده ای این شهرستان از موقت به ثابت تبدیل شد و در ایام تعطیلات نوروزی این پایگاه به صورت شبانه روزی فعال بود.

رئیس جمعیت هلال احمر بردسکن گفت: با توجه به اینکه تمامی راه‌های مواصلاتی شهرستان بردسکن دو طرفه است و حتی یک کیلومتر راه دو بانده نداریم و از طرف دیگر محور بردسکن به سبزوار یکی از محورهای بحرانی در کشور است به دنبال این هستیم یک پایگاه امداد و نجات جاده‌ای ثابت دیگر در این محور ایجاد شود که در این راستا موافقت اولیه گرفته شده است که پس از تایید و تصویب نهایی امید است در سال جاری این مهم تحقق پیدا کند.

در حاشیه این مانور مهندس علی سروری دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران  شهرستان بردسکن ضمن تقدیر از مدیریت جمعیت هلال احمر شهرستان مبنی بر برگزاری این مانور فرضی از حضور به موقع نیروهای پایگاه امداد و نجات جاده‌ای شهید موسوی در رسیدن به سر صحنه تصادف  قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه جمعیت هلال احمر در طرح نوروزی یکی از دستگاه‌های موفق در ستاد خدمات سفر شهرستان بردسکن بود. 

خبرنگار: علی نوری

دیگر خبرها

  • حمایت از عملیات وعده صادق - شازند
  • واژگونی خودرو در جاده شازند یک فوتی و ۲ مصدوم بر جا گذاشت
  • عملیات اجرایی بخش دوم طرح های عمرانی حفاظت محیط زیست کلید خورد
  • اتفاقات شائبه برانگیز در لیگ دو
  • وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز پنجشنبه ۳۰ فروردین / بارش باران در محورهای مواصلاتی ۳ استان
  • اجرای مانور لحظه صفر نیروهای امداد و نجات جمعیت هلال احمر بردسکن در حوادث جاده‌ای
  • گزارش عملیات اجرایی سیاست پولی
  • آخرین وضعیت جاده‌های کشور؛ امروز چهارشنبه ۲۹ فروردین / ۳۲ محور مسدود است
  • رایزنی‌های فشرده برای ساخت پایتخت ۷ کلید خورد + جزئیات
  • فاز اول «شهرک فناوری» کرمانشاه امسال کلید می‌خورد