Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-24@03:39:00 GMT

افزایش ۲۵ درصدی قیمت برنج در سال جدید

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۸۱۳۲

افزایش ۲۵ درصدی قیمت برنج در سال جدید

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان از افزایش ۲۵ درصدی قیمت برنج خبر داد و گفت: این قیمت نسبت به دو ماهه آخر سال قبل محاسبه شده است.

جلیل علی‌محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: طی روز‌های گذشته بازار به نسبت ثابت بوده و روز‌های آرامی را سپری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی با توجه به افزایش خرید‌های نوروزی بازار جهش خوبی داشت، گفت:، اما پس از پایان تعطیلات قیمت‌ها ثابت بوده و همچون گذشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه قیمت‌های سال جدید با تغییراتی که در حقوق کارگر شده است، خیلی تغییر نکرده است، افزود: بازار خوب بوده و تنش خاصی نداشته است.

علی‌محمدی با بیان اینکه تنها جهش صورت گرفته مربوط به برنج با ۲۵ درصد بوده است، تصریح کرد: البته منظور از افزایش قیمت برنج، برنج خارجی است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت قیمت برنج از ۵۵ هزار تومان یعنی کیلویی ۵ هزار و ۵۰۰ تومان به ۷ هزار و ۷۰۰ تومان رسیده است، اضافه کرد: برنج ایرانی نیز پنج تا ۱۰ درصد افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه خواربار و لبنیات‌فروشان زنجان با بیان اینکه قیمت‌های قطعی محصولات هفته آینده مشخص می‌شود، اضافه کرد: البته در این مدت قیمت لبنیات و حبوبات و کره افزایش نداشته و تنها برخی از شرکت‌ها اقدام به افزایش قیمت ماست و دوغ کرده بودند.

وی ادامه داد: البته برخی از فروشگاه‌ها نیز برای جلب مشتری یک سری آفر‌هایی پیشنهاد کرده و بر این اساس اقدام به فروش می‌کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: قیمت برنج برنج اتحادیه خواربار و لبنیات فروشان جلیل علی محمدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۸۱۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود

به گزارش خبرگزاری مهر، اول اردیبهشت ماه جاری، حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده کالاهای اساسی توسط هیأت دولت به میزان یک درصد تعیین و از سوی معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

بر این اساس کالاهایی مانند گندم، برنج، شکر خام، روغن خام، دانه‌های روغنی، کنجاله سویا، جو، حبوبات، گوشت قرمز و گوشت مرغ مشمول این مصوبه هستند. نکته قابل توجه در این میان حذف چای از این لیست است.

در این راستا مسعود طاهری کارشناسان صنعت چای کشور با انتقاد از این تصمیم دولت، حذف چای از لیست مذکور و افزایش حقوق گمرکی و مالیات بر ارزش افزوده آن به ۱۰ درصد را تصمیمی نادرست خواندند. یکی از فعالان صنعت چای در این زمینه گفت: افزایش ارزش افزوده چای منجر به افزایش نرخ تمام شده آن و در نهایت رشد قیمت برای مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: علاوه بر این شاهد گسترش قاچاق این کالا به کشور خواهیم بود و حضور تجار رسمی در صحنه واردات چای کمرنگ می‌شود.

طاهری با بیان اینکه بیش از ۷۰ درصد از مصرف چای کشور وارداتی است، تاکید کرد که افزایش هر یک از فاکتورهای تعیین کننده قیمت تمام شده، سبب افزایش فشار مضاعف بر مصرف کننده نهایی می‌شود.

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه سال گذشته نیز تغییر نرخ تخصیص ارز از تالار اول به تالار دوم منجر به افزایش قیمت چای شد، رشد مجدد قیمت برای بازار مشکلات زیادی را به وجود می‌آورد.

طاهری با اشاره به محدودیت‌های وارد شده به صنعت چای در یک سال و نیم گذشته، گفت: مواردی چون توقف ثبت سفارش و عدم تخصیص ارز در سال گذشته مشکلات زیادی را به وجود آورد اما تلاش‌های تجار و فعالان صنف باعث شد که بازار دچار بحران نشود به همین جهت درخواست ما از دولت این است که در مصوبه اخیر خود بازنگری کرده تا آرامش نسبی بازار چای دچار خدشه نشود.

کد خبر 6086510

دیگر خبرها

  • افزایش ۱۳ درصدی میزان حمل کالا در زنجان
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • چای از فهرست کالاهای مشمول افزایش مالیات یک درصدی حذف شود
  • افزایش ۲۷ درصدی مرگ بر اثر مسمومیت قرص برنج در مازندران
  • ماجرای دنباله دار افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس؛ وزیر صمت و شورای رقابت چه می گویند؟ | قیمت های جدید را ببینید
  • کاهش ۵۰ درصدی قیمت برنج ایرانی با حمایت بخش خصوصی
  • افزایش سرمایه ۴۱۱۵ درصدی یک نماد بورسی
  • ماجرای افزایش ۵۰ درصدی قیمت پژو پارس / خریداران چه کنند؟
  • قیمت طلا و سکه امروز ۲ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بازار برنج؛ از چالش تخصیص تا افزایش قیمت داخلی