Web Analytics Made Easy - Statcounter


یک حقوقدان گفت: اگر شورای شهر تهران به استعفای شهردار نه بگوید، از لحاظ قانونی شهردار مکلف است به فعالیت‌هایش در شهرداری ادامه دهد.

علی دشتی حقوقدان و رییس هیات رسیدگی به تخلفات اداری شهرداران کشور در گفتگو با امتداد نیوز، با اشاره به استعفای شهردار تهران و مخالفت اعضای شورای شهر گفت: بر اساس قانون، استعفای شهردار باید به تصویب اعضای شورای شهر برسد و اگر اکثریت استعفا را قبول نکنند، شهردار مستعفی نمی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگر شهردار همچنان به استعفای خود اصرار داشته باشد و حتی ادامه کار ندهد، عدم ادامه کار غیرقانونی است و این مسئله می تواند به عنوان تخلف مورد پیگیری نهادهای نظارتی قرار گیرد. بنابراین حتماً باید استعفا مورد قبول شورا قرار گیرد و پس از آن شهردار بر سر کار خود حاضر نشود و در صورت عدم پذیرش استعفا مکلف است که به کار خود ادامه دهد.

دشتی افزود: اعضای شورا به عنوان نمایندگان مردم باید از دلایل استعفای شهردار قانع شوند و شهردار باید بتواند اعضای شورا را به عنوان نمایندگان مردم برای کناره گیری قانع کند.

وی در پاسخ به پرسشی در خصوص اینکه آیا در شهرداری های سایر شهرهای کشور این موضوع وجود داشته است، گفت: مواردی بوده که شهردار تمایل به ادامه کار نداشته و شورا با استعفا مخالفت کرده و شهردار مجبور شده به کار خود ادامه دهد و اگر شهرداری از ادامه فعالیت ها خودداری کرده به عنوان تخلف در وزارت کشور مورد بررسی قرار گرفته اما در شهرداری تهران چنین موضوعی وجود نداشته، همچنین مرجع رسیدگی به تخلف نیز وزارت کشور نیست. به نظر می آید اگر شهردار مصر باشد که بر سر کار خود حاضر نشود، به دلیل مسائل اجتماعی و سیاسی، باید هر چه زودتر تعیین تکلیف شود اما بر اساس قانون شهرداری ها ماده ۷۰ تا ۷۳ خودداری از فعالیت در شهرداری در صورت عدم پذیرش تخلف است و شهردار نمی تواند بر اساس تشخیص شخصی از ادامه کار خودداری کند.

وی ادامه داد: مواردی که شهردار از سمت خود کناره گیری می کند برکناری توسط شورای شهر بر اساس مقررات قانونی، تعلیق از سوی دادگاه، از بین رفتن شرایط احراز شهرداری و استعفا است و شهردار به صلاحدید شخصی نمی تواند فعالیت خود را خاتمه دهد و بر اساس تبصره ۴ ماده ۸۰ قانون شوراها باید یکی از موارد در خصوص خاتمه کار حادث شود.

true برچسب ها : استعفای مدیران شهردار تهران شهرداری تهران true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۸۱۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان

جمشید عین بیگی در کمیته رسانه و فضای مجازی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر بجنورد اظهار کرد: شورای اسلامی شهر بر اساس مسئولیت‌ها و وظایفی که بر عهده دارد پشتیبان برنامه‌های مدیریت شهری و مجموعه شهرداری است تا تحقق آن‌ها به نفع مردم اتفاق بیفتد. وی با تقدیر از تلاش‌ها و فعالیت‌های شهرداران گذشته بجنورد، ادامه داد: شهردار فعلی بجنورد نیز از حمایت‌های همه جانبه اعضای شورای اسلامی شهر برخوردار است و البته نظارت‌ها را برای حسن اجرای مسئولیت‌ها انجام می‌دهیم؛ چراکه این موضوع، خواست مردم است. عین بیگی در ادامه با دعوت از اصحاب رسانه برای کمک به توسعه شهر و انعکاس اقدامات مدیران و نظرات مردمی گفت: شما قلم به دستان در رسانه‌ها افسران جنگ نرم هستید. وی تاکید کرد: باید تلاش کنیم تا از ظرفیت‌هایی که در جامعه وجود دارد برای امید آفرینی به نفع مردم و نظام، بیشتر بهره ببریم. رئیس شورای اسلامی شهر بجنورد به درپیش‌رو بودن هفته شوراها اشاره کرد و گفت: قصد داریم از این فرصت برای تبیین دستاوردهای شورای اسلامی شهر مرکز استان بهره ببریم. وی اعلام کرد: متاسفانه تلاش‌هایی که برای متوقف کردن فعالیت دولت انجام می شود، برای شورای اسلامی شهر در بجنورد نیز رخ داد و عده‌ای به دنبال این بودند که خروجی اعضای آن و فعالیت‌های انجام شده را زیر سوال ببرند. وی تصریح کرد: این در حالی است که اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد تلاش کردند با شفافیت، تصمیمات مختلف را اتخاذ کنند. عین بیگی تصریح کرد: شورای اسلامی شهر و اعضای آن وظیفه دارند تا زمانی که شهردار منتخب آن‌ها در چارچوب برنامه‌های اعلام شده به فعالیت مشغول است، از وی حمایت کرده و کمک‌حال مدیریت شهری نیز باشند./ خراسان شمالی _خبرنگار جام جم _اسدالله ابراهیمی

دیگر خبرها

  • یک مقام ارشد دیگر ارتش اسرائیل استعفا کرد
  • دومینوی استعفای مقامات صهیونیست ادامه دارد
  • لاپید: نتانیاهو هم مثل رئیس اطلاعات نظامی استعفا کند
  • استقبال لاپید از استعفای ژنرال ارشد ارتش رژیم صهیونیستی
  • لاپید: نتانیاهو هم باید استعفا کند
  • رئیس بخش اطلاعات نظامی ارتش اسرائیل استعفا داد
  • بالاترین مقام اطلاعات نظامی اسرائیل استعفا داد
  • رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی استعفا می‌دهد
  • حمایت شورای شهر بجنورد از برنامه‌های عملیاتی شهردار مرکز استان
  • صدور هشدار زرد هواشناسی برای زنجان