Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-05-05@03:40:16 GMT

ناسا هواپيماي مافوق صوت مي‌سازد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۸۲۴۴

ناسا هواپيماي مافوق صوت مي‌سازد

خبرگزاري آريا - دانش > فضا - همشهري آنلاين:
ناسا اعلام کرد قصد ساخت هواپيمايي را دارد که مي‌تواند در نهايت سکوت ديوار صوت را بشکند.
براساس گزارش CNN، بي‌صدا بودن به آن معني است كه برخلاف هواپيماهاي سريع‌السيري مانند كنكورد،‌ اين هواپيما قادر خواهد بود در خطوط تجاري نيز مورد استفاده قرار گيرد.
ناسا با امضاي قراردادي 247.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

5 ميليون دلاري با موسسه لاكهيد مارتين، ساخت هواپيماي سريع‌السير جديد را به اين موسسه سپرد. ناسا از اين شركت هوافضا مي‌خواهد مدل آزمايشي هواپيما را اصلاح كند،‌بسازد و مورد آزمايش قرار دهد و تا پايان سال 2021 ميلادي به مركز پژوهش پرواز آرمسترانگ ناسا تحويل دهد.

اين آژانس اميدوار است هواپيماي جديد كه انفجارهاي صوتي ناشي از شكستن ديوار صوت در آن به سختي از روي زمين شنيده خواهد شد، بتواند اطلاعات كليدي در اختيارش قرار دهد كه در زمينه سفرهاي هوايي سرنشين‌دار تجاري كاربردي خواهند بود.
پرواز هواپيماهاي فراصوت برفراز زمين درحال حاضر به واسطه نگراني از آلودگي‌هاي صوتي ممنوع است و همين موضوع ميزان استقبال از هواپيماهاي كنكورد در شركت‌هاي هوايي تجاري را كاهش داد. معضل صدا در اين هواپيما باعث شد سازندگان هوپيما از سال 2003 كه كنكورد بازنشسته شد،‌به دنبال راهكاري براي ساخت نسخه‌اي كم‌صدا‌تر از آن باشند.
هواپيماي جديد كه براساس طرحي مقدماتي متعلق به لاكهيد مارتين ساخته خواهد شد، طولي برابر 29 متر داشته و عرض بال آن 9 متر خواهد بود و زماني كه مخزن سوخت آن به طور كامل پر باشد وزن پرواز آن 15 هزار كيلوگرم خواهد بود. به گفته ناسا، راز كم‌صدا بودن اين هواپيما كه X-plane نام دارد، شكل بدنه منحصر‌به‌فرد آن استكه مي‌تواند شدت انفجارهاي صوتي را كاهش دهد.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۸۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه

دریافت 35 MB کد خبر 6095573

دیگر خبرها

  • اولین خلبان بازرگانی ایرانی؛ کاپیتان داریوش تیمسار
  • هفتمین سفر فضایی «ویرجین گلکتیک» ماه آینده انجام می‌شود
  • همکاری شرکت هواپیمای اتحاد امارات با کام‌ایر افغانستان
  • تیک آف بارانی هواپیما در فرودگاه کرمانشاه
  • فرود آمدن جالب هواپیمای جنگی بر روی برج العرب دبی + فیلم
  • سرمایه گذاری مشترک آمریکا و ژاپن برای رهگیری موشک‌های مافوق صوت
  • تلویزیون درام ورزشی می‌سازد/ چرا آثار کمدی کمتر به آنتن می‌رسد؟
  • تورس از هافبک‌های گل‌گهر گلزن می‌سازد!
  • نیروی دریایی آمریکا چند هواپیما و از چه انواعی در اختیار دارد؟ (+عکس)
  • آوازخوانی صادق بوقی در هواپیمای تهران به استانبول!