Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-20@01:34:03 GMT

۳ شرط جدید واردات کالا از ترکیه، چین، کره و هند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۹۲۸۵

۳ شرط جدید واردات کالا از ترکیه، چین، کره و هند

به گزارش جهان نيوز، بانک مرکزی در تکمیل بخشنامه ممنوعیت واردات کالا از کشورهای ترکیه، چین، کره و هند به‌صورت بدون انتقال ارز​، موارد سه‌گانه‌ای را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.
   با توجه به ابلاغیه شماره ۹۶٫۲۳۴۵۸ مورخ ۱۳۹۶٫۱۱٫۱۰ معاون اول رئیس جمهور درخصوص ممنوعیت واردات کالا از کشورهای ترکیه، چین، کره و هند به صورت بدون انتقال ارز و تاکید بر استفاده از روش‌های بانکی (گشایش اعتبار/ برات اسنادی و یا حواله) شبکه بانکی لازم است در استفاده از روش پرداخت برات اسنادی با رعایت موارد زیر و در چارچوب مقررات ارزی اقدامات لازم را به عمل آورند:

۱- در مواردی که ثبت سفارش غیر بانکی و پرداخت به فروشنده قبل از ۱۳۹۶٫۱۱٫۱۶ صورت پذیرفته باشد، استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت به شرط ارائه اصلاحیه ثبت سفارش مبنی بر تغییر نوع آن به «شیوه‌های متداول بانکی» و ارائه اسناد و مدارک مثبته توسط متقاضی مبین انجام پرداخت و یا تسویه حساب با ذینفع و همچنین در مقابل ارائه اسناد حمل مربوطه، صرفاً تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۷ مجاز خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



۲- در مواردی که ثبت‌سفارش انجام نشده و لیکن پرداخت‌های مربوطه قبل از ۱۳۹۶٫۱۱٫۱۶ صورت پذیرفته باشد، استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت به شرط انجام ثبت سفارش با نوع «شیوه‌های متداول بانکی» با ارائه اسناد و مدارک مثبته توسط متقاضی حاکی از انجام پرداخت و یا تسویه حساب با ذینفع و ارائه اسناد حمل مربوطه، صرفا تا پایان فروردین ماه سال ۱۳۹۷ مجاز خواهد بود.

۳- در سایر موارد درصورت انجام ثبت سفارش بعد از ۱۳۹۶٫۱۱٫۱۶ بابت واردات از ۴ کشور مذکور استفاده از روش برات اسنادی بدون تعهد پرداخت مجاز نبوده و استفاده از سایر ابزارهای بانکی منوط به خرید ارز از این بانک خواهد بود.

ضمنا درخصوص ثبت‌سفارش‌هایی که قبل از ۱۳۹۶٫۱۱٫۱۶ به صورت بدون انتقال ارز (غیر بانکی) صادر گردیده‌اند، چنانچه مشمول ماده ۱۱ آئین‌نامه اجرایی قانون مقررات صادرات و واردات باشند، واردکنندگان می‌توانند با هماهنگی گمرک جمهوری اسلامی ایران درخصوص ترخیص کالای خود اقدام کنند.
 
منبع: خبرآنلاین

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۹۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی

در طرح کهربای بانک مرکزی مشتریان امکان تعریف کارت بانکی فیزیکی خود در برنامک‌های هوشمند تلفن همراه را دارند.

دریافت 1 MB

دیگر خبرها

  • راهنمای خرید از فروشگاه بدون کارت بانکی | چگونه از کهربا استفاده کنیم؟
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • «دستورالعمل اعتبار اسنادی داخلی‏-ریالی» بازنگری و به شبکه بانکی ابلاغ شد
  • تراکنش‌های بانکی با برنامک‌های هوشمند تلفن همراه بدون نیاز به کارت بانکی
  • آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی | جزئیات نحوه استفاده از کهربا | ببینید
  • مشکل ارز اتوبوس های جدید را پشت گمرک گذاشت
  • خدمت جدید؛ تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌ فعال شد
  • فیلم/ آغاز خرید حضوری با موبایل و بدون کارت بانکی
  • تراکنش بانکی با تلفن همراه بدون نیاز به کارت‌های بانکی فعال شد