Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-27@19:55:29 GMT

22 سکه به چهره هنر انقلاب اسلامی اهدا می شود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۹۳۹۷

22 سکه به چهره هنر انقلاب اسلامی اهدا می شود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایسکانیوز، سید مسعود شجاعی طباطبایی، سرپرست معاونت هنری حوزه هنری در نشست خبری صبح امروز 18 فرودین ماه درباره برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: این برنامه ها از 20 تا 27 فروردین‌ماه برگزار می‌شود با توجه به اینکه 20 فروردین‌ماه سالروز شهادت مرتضی آوینی به عنوان روز هنر انقلاب نامگذاری شده است و حوزه هنری نیز از 4 سال گذشته تصمیم گرفته که در این مکان به عنوان فضایی که شهید آوینی در آنجا فعال بوده، هفته‌ای با عنوان هفته هنر انقلاب اسلامی را برگزار کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: محوریت اتفاقات سه سال گذشته را طراحی و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی‌- هنری و ادبی در سطح مراکز استان و مشارکت با سایر نهادها و سازمان‌ها معرفی کرد.

شجاعی طباطبایی اظهار کرد: تبیین مبانی و مصادیق هنر اسلامی، توجه به رویش‌های هنر انقلاب، برجسته‌سازی چهره‌های شاخص هنر انقلاب به ویژه هنرمندان جوان و استفاده از تمام ظرفیت‌های رشته‌های هنری از جمله برنامه‌ها و اهداف ما در هفته هنر انقلاب اسلامی است.

معرفی آثار شهید آوینی در هفته هنر انقلاب

وی با بیان این‌که حوزه هنری تصمیم دارد در هفته هنر انقلاب اسلامی به مبانی معرفتی و شیوه زندگی و آثار مکتوب شهید آوینی بپردازد، گفت: در افتتاحیه این هفته هم که 20 فروردین ساعت 17:30 در تالار سوره حوزه هنری برگزار می‌شود، 20 هنرمند شهرستانی و چهره‌های جریان‌ساز در زمینه هنر انقلاب اسلامی را معرفی خواهیم کرد. همچنین در آغاز این هفته، جوایز داستان انقلاب که تحت عنوان جایزه مرحوم امیرحسین فردی است را اهدا خواهیم کرد و چهره‌های شاخص با همراهی مسئولان حوزه هنری در صبح روز افتتاحیه، با شهدای هنرمند تجدید میثاق خواهند کرد.

معاونت هنری حوزه هنری در معرفی دیگر برنامه‌های هفته هنر انقلاب ادامه داد: رونمایی از آثار هنرمندان شاخه‌های مختلف هنری، رونمایی از کتاب‌ها و آثار حوزه نشر، پخش برنامه تلویزیونی تحت عنوان سوره هنر که امسال به عنوان برنامه تولیدی به تهیه‌کنندگی حامد رهنما از شبکه 3 و شبکه افق در طول هفته پخش می‌شود، از برنامه‌هایی است که ویژه این هفته تدارک دیده‌ایم.

شجاعی بیان کرد: از موارد بسیار مهم برای ما که طی سه سال گذشته هم به آن اهتمام ورزیده‌ایم، مشخص شدن کاندیدا و معرفی چهره هنر سال است. امسال نیز طبق سنوات گذشته تعداد زیادی از هنرمندان را به عنوان کاندیدا موردنظر قرار دادیم. انتخاب برگزیدگان به صورت مرحله به مرحله از سوی هنرمندان طراز انقلاب و چهره‌های هنری انجام شده و انتخاب‌ها طی سه مرحله بوده، تا از میان 60 تن از چهره‌های شاخص هنری، 5 نفر به عنوان کاندیدای چهره هنر سال انتخاب شوند.

وی در معرفی این افراد گفت: حمید حسام نویسنده کتاب «وقتی مهتاب گم شد» شامل خاطرات علی خوش‌لفظ، محمدرضا دوست‌محمدی در عرصه گرافیک با پروژه‌های تاثیرگذاری مثل شهید حججی و برپایی کارگاه‌ها، حسن روح‌الامین به عنوان نقاش و گرافیست با خلق نقاشی شهید حججی، محمدحسین مهدویان با کارگردانی فیلم «ماجرای نیمروز»، مهدی نقویان با کارگردانی مستندهای «خارج از دید» و «ارثیه پدری» به عنوان کاندید انتخاب شدند که از این میان یک نفر به عنوان چهره هنر انقلاب در مراسم اختتامیه معرفی خواهد شد.

معاونت هنری حوزه هنری درباره حمایت از چهره‌های هنر انقلاب عنوان کرد: این جایزه،‌ جایزه ویژه‌ای است. معرفی یک هنرمند به عنوان هنرمند شاخص نمونه‌سازی و ارائه الگو به مخاطبان است. این اتفاق در وهله اول برای هنرمندان و بعد برای مردم، می‌تواند جریان‌ساز باشد و ما هم در تعامل مستمر با آنها هستیم. آثاری که از هنرمندان خلق و انتخاب شد، آثاری هستند که از آنها استفاده خواهیم کرد و مورد حمایت قرار می‌دهیم. یکی از اتفاقات جدی امسال رونمایی از کتاب‌های هنرمندانی است که در حوزه هنر انقلاب فعال بوده‌اند.

اهدای 22 سکه به چهره هنر انقلاب اسلامی

وی درباره جایزه چهره هنر انقلاب عنوان کرد: 22 سکه برای نفر اول در نظر گرفته‌ایم که فکر می‌کنم جایزه مناسبی است.

502

هفته هنر انقلاب مسعود شجاعی طباطبایی حمید حسام شهید حججی

منبع: ایسکانیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۹۳۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است

محمد رادمهر فرماندار ویژه شهرستان میناب در حاشیه برگزاری آئین روز شوراها در بخش سندرک در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: یکی از ابعاد مهم جمهوری اسلامی ایران، شوراها هستند، شوراهایی که قانون اساسی برای تمام سطوح آن را دیده است.

وی افزود: کشور در سطح کلان دارای شوراهای عالی بسیاری است تا تصمیمات مهم ملی از حوزه امنیتی گرفته تا مباحث مرتبط با حوزه تقنین بر اساس خرد جمعی گرفته شود.

معاون استاندار هرمزگان و سرپرست فرمانداری ویژه میناب، عنوان‌کرد: مجالس کشور، شورای نگهبان، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شوراهای استان‌ها، شوراهای شهری و روستایی و حتی هیأت دولت و کارگروه‌های تخصصی استانی بر اساس شورا بودن و خرد جمعی اداره می‌شوند و این از افتخار نظام اسلامی است.

رادمهر تأکید کرد: هنر انقلاب اسلامی این است که در تمام سطوح اعم از شهرها، بخش‌ها و روستاها کار را به دست خود مردم سپرده است و مردم با انتخاب نماینده اراده خود را بر امور حاکم می‌کنند.

وی افزود: در نظام اسلامی گره‌گشایی از کار مردم در اولویت کار مدیران قرار دارد و شوراها و منصوبین شوراها از آن جایی که به نمایندگی از مردم در مرکز تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی قرار گرفته‌اند باید اهتمام و مواظبت بیشتری در انجام وظایف محموله داشته باشند و کارها را به احسن وجه پیگیری کنند.

فرماندار ویژه میناب عنوان‌کرد: شوراها حلقه وصل مردم با ارکان حاکمیت هستند و پیوند حاکمیت با مردم را تکامل بخشیده و قوی‌تر می‌شوند؛ انقلاب اسلامی ایران به عنوان انقلابی مردمی با این ساختار مردم را در تصمیم‌گیری‌ها صاحب نظر قرار داد چرا که برای جامعه پر تراکمی مانند ایران امکان نظر خواهی از تک تک مردم وجود ندارد و مردم بایستی از این طریق اراده خود را به نمایش بگذارند.

رادمهر در پایان خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم از بدو آغاز به کار افزایش نقش مردم در تصمیم‌گیری‌ها را در اولویت کار خود قرار داده است و سعی کرده حلقه‌های وصل با مردم را تقویت کند، امر مقام معظم در نامگذاری سال و تأکید بر روی مسئله مردمی‌سازی ضمن اینکه تائیدی بر مشی دولت بود تلاش در حوزه مردمی‌سازی را جدی‌تر کرده است.

وی تاکیدکرد: در مجموعه اداری شهرستان میناب، از همه شوراها حمایت خواهیم کرد تا بتوانند مردمی‌سازی را بیش از پیش دنبال کنند از این رو افزایش مشارکت مردم در ابعاد و ساختارهای مختلف جامعه اولویت کارمان در تعامل با شوراها قرار گرفته است تا نشاط در روستاها و شهرهای شهرستان میناب افزایش یابد.

کد خبر 6088919

دیگر خبرها

  • برگزاری مراسم پایانی هفته هنر انقلاب اسلامی خوزستان
  • نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج افتتاح شد
  • نهضت پلاتوسازی در دستور کار است/ برگزاری المپیاد هنر
  • ظرفیت‌ها و فرصت‌های عظیم موجود در استان فارس معرفی شود
  • سپردن امور به دست مردم افتخار انقلاب اسلامی است
  • معرفی چهره هنر انقلاب اسلامی در خوزستان
  • آیین بزرگداشت روز هنر انقلاب اسلامی در شاهرود برگزار شد
  • آیین گرامی‌داشت روز هنر انقلاب اسلامی در استان سمنان
  • مساجد البرز به پرچم فلسطین مزین می‌شوند
  • ایران در غرب آسیا کشوری تصمیم‌ساز است