Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@17:07:09 GMT

اقامت بیش از 160 هزار مسافر نوروزی در شاهرود

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۵۹۶۸۵

اقامت بیش از 160 هزار مسافر نوروزی در شاهرود

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حمیدرضا حسنی رئیس اداره میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان شاهرود گفت : از بیست و هفتم اسفند 96 تا 14 فروردین 97 ، بیش از 160 هزار مسافر، مهمان مردم شاهرود بودند.

وی با بیان اینکه میزان اقامت مسافران نوروزی در شاهرود ، نسبت به مدت مشابه پارسال، 24 درصد افزایش یافته است افزود : در این مدت بیش از 100 هزار نفر از جاذبه‌های تاریخی و فرهنگی و بیش از 170 هزار نفر از مناطق نمونه و روستاهای هدف گردشگری شاهرود بازدید کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسنی با بیان اینکه بیشترین جاذبه بازدید شده در شاهرود، مجموعه تاریخی بسطام بود ، گفت: در این مدت ، 65 هزار گردشگر از این مجموعه تاریخی بازدید کردند.

بازدید بیش از 105 هزار نفر از مجموعه‌های تاریخی شاهرود

وی با اشاره به بازدید بیش از 105 هزار نفر از مجموعه‌های تاریخی، فرهنگی و موزه‌های شهرستان شاهرود ، گفت: این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال قبل 17درصد رشد داشته است.

حسنی افزود: در این مدت 120هزار نفر از بازارچه های نوروزی شهرستان بازدید کردند و حدود 10میلیارد ریال صنایع دستی و سوغات شهرستان به فروش رسید.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان شاهرود، برپایی بازارچه‌های صنایع دستی، جشنواره‌های بومی- محلی در شهرها و روستاها و اجرای آیین‌های سنتی و موسیقی محلی در نوروزگاه‌ها را از عوامل جذب گردشگر و افزایش اقامت مسافران نوروزی در این شهرستان عنوان کرد.

گفتنی است ، شهرستان شاهرود دارای چهار هتل، یک هتل آپارتمان، 3 مهمانپذیر، 23خانه مسافر و 20 اقامتگاه بوم گردی است.

انتهای پیام / ه

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: میراث فرهنگی نوروز 97

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۵۹۶۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۱۰ عنوان برنامه ویژه هفته فرهنگی اصفهان در این منطقه گفت: جشن «اصفهان رو» برگرفته از شعر «به اصفهان رو» برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ به شهروندان روز ششم اردیبهشت در میدان گردهمایی پارک لاله در نظر گرفته شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته فرهنگی اصفهان با بیان اینکه در این هفته برای تمام مقاطع سنی در منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان برنامه‌های متنوعی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: در این هفته ۱۰ عنوان برنامه شاخص در این منطقه برگزار می‌شود و تلاش کردیم این برنامه‌ها تمام مقاطع سنی با سلایق مختلف را پوشش دهد.

وی با اشاره به بخشی از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه هفته فرهنگی اصفهان افزود: جشن «اصفهان رو» برگرفته از شعر «به اصفهان رو» برای معرفی ظرفیت‌های منطقه ۱۰ به شهروندان روز ششم اردیبهشت در میدان گردهمایی پارک لاله در نظر گرفته شده است.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با بیان اینکه برنامه‌ای با محوریت لهجه و شعرهای اصفهانی، حتی ظرفیت‌های تاریخی و هویتی این منطقه در نظر گرفتیم، تصریح کرد: جشنواره بازی‌های بومی و محلی روز پنجشنبه ششم اردیبهشت در ورزشگاه زیتون ویژه تمام مقاطع سنی بانوان از ۶ تا ۹۹ سال برگزار و به نفرات برتر جوایزی اهدا می‌شود.

صیرفی‌نژاد با بیان اینکه مسابقه «اصفهان ماکت» با محوریت ساخت ماکت آثار تاریخی اصفهان ویژه عموم شهروندان روز نهم اردیبهشت در فرهنگسرای استاد همایی برگزار می‌شود، خاطرنشان کرد: پاتوق قصه‌خوانی به لهجه اصفهانی با حضور شهروندان منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان به‌شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه مسابقه‌های مجازی با عنوان «کشکول» و «اصفهان گنجینه تاریخی» در این منطقه ویژه هفته فرهنگی اصفهان برگزار می‌شود، گفت: برگزاری مسابقه عکاسی یکی دیگر از برنامه‌های در نظر گرفته شده ویژه این هفته است؛ در این مسابقه شهروندان می‌توانند عکس‌های چندین سال پیش خود که در کنار آثار تاریخی گرفته‌اند را همراه با عکسی که در حال حاضر در همان زاویه و با همان اثر تاریخی می‌گیرند، در این مسابقه شرکت دهند.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان ادامه داد: به نفرات برتر در این مسابقه هدیه اهدا می‌شود، همچنین آثار برگزیده در قالب نمایشگاهی در معرض دید شهروندان قرار می‌گیرد.

صیرفی‌نژاد اضافه کرد: بازدید رایگان از اماکن تاریخی اصفهان از دیگر برنامه‌های هفته فرهنگی اصفهان است که ثبت نام از شهروندان علاقه‌مند، در فرهنگسراهای استاد همایی و استاد شریعت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم هفته فرهنگی اصفهان، هفته‌ای پربار باشد و برنامه‌های در نظر گرفته شده، مورد رضایت شهروندان اصفهانی قرار گیرد.

کد خبر 747316

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن «اصفهان رو» ویژه هفته اصفهان در منطقه ۱۰/ بازدید رایگان از اماکن تاریخی شهر
  • برگزاری دوره آموزش تخصصی سفال و سرامیک در استان سمنان
  • کاهش ۱۰ درصدی مصدومین تصادفات نوروزی | ثبت بیش از یک میلیون بازدید بهداشتی
  • بازدید رئیسی از آرامگاه اقبال لاهوری+ فیلم
  • جا به جایی بیش از ۸۹ هزار مسافر توسط ناوگان حمل و نقل عمومی
  • سکانس‌هایی از فیلم مصلحت
  • راه اندازی تور اصفهان‌گردی ویژه هفته فرهنگی در اصفهان
  • آمادگی دادگستری شاهرود برای تعاملات آموزشی و پژوهشی با دانشگاه آزاد
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سمنان و شاهرود
  • رکورد جابه‌جایی مسافر توسط راه‌آهن شکسته شد