Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری گفت: من یک سر سوزن وابستگی به هیچ گروه و جناحی نداشته و نخواهم داشت گاهی اگر نسبت به شخصی موضعی گرفته ام و فردی را حمایت کرده ام به معنای جناحی بودن بنده نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  بام ایران خبر؛ حجت الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام، نماینده ولی فقیه دراستان چهارمحال و بختیاری  امروز در دیدار نوروزی جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات استان، با تبریک سال جدید و تقارن آن را با بهار معنویت، اخلاق، ایمان و فضائل(ماه رجب)، گفت: انشالله این تلفیق و این تقارن بتواند در تمام تصمیم ها  و تمام آنچه به عنوان وظیفه و عمل باید پیش رویمان قرار گیرد اثرگذار باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه شهرکرد افزود: در جلسه ای که اواخر سال گذشته برگزار شد یک سری باور مطرح شد که همه باید روی آن ها متمرکز شده و کار اساسی و ریشه ای انجام دهیم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: بنده معتقدم اگر همان باورها را هماهنگ و همه با هم، بنده که تربیون نماز جمعه را دارم و شما که هر کدام رسانه های مختلف در عرصه های مختلف دارید، همه با هم این هم افزایی و  وحدت رویه و کمک کردن و تقویت در جهت همان باورها(باور به اصول نظام، به ارزش های دینی ، به امور مهم فرهنگی، به امور مهم اقتصادی و ضرورت های جامعه) صورت بگیرد و همه کار کنیم و وارد عمل شویم توقعات شما برآورده می شود.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار کرد: بنده با استمرار این نشست ها موافقم ولی باید همه روی موردی خاص که به عنوان ضرورت در این نشست ها مطرح می شود در جلسات دیگری کار کنیم و این جلسات خوب بوده و خروجی مطلوب و ارزشمندی هم می تواند داشته باشد اما این روند با اینکه کارهای ما جهت داشته باشد منافاتی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: رسانه ای که منتصب به یک جناح است ناگزیر مسائل مربوط به آن جناح را مطرح می کند و این طبیعی است و نمی شود به او گفت هیچ حرفی نسبت به آن جناح نزند زیرا این رسانه جوشیده از این گروه است اما اگر کارهایمان یک حالت تک روانه و سلیقه ای و حالت نگاه خاص و محدود و بسته گروهی باشد و آن رسانه بگوید به دلیل اینکه جوشیده از متن این جریانم باید کاملا بسته باشم و حق را قربانی این معنا بکنم و اصول اصلی را حتی اگر این جریان، باطل هم می گوید تقویت بکنم و به خورد جامعه بدهم، این رسالت یک رسانه اصولگرا(اصولگرا به معنی اصولگرای دینی، اصولگرای مذهبی، اصولگرای خدایی نه اصولگرای جناحی) و رسانه ای که می خواهد روی اصول مذهبی، دینی ، فرهنگی و انقلابیش حرکت کند نیست.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به روایتی از پامبر که می فرمایند: «قل الحق و لو علیک» ، اضافه کرد: این تعبیری است که در روایات است بنابراین اگر رسانه ای بداند که جریان منتصب به او حق نمی گوید و بخواهد حق را قربانی کند این با اصول انقلاب، با اصول خط امام، با اصول رهبری و با اصول در شهدا، مکتب، فرهنگ ، دین و اسلام سازگار نیست .

حجت الاسلام و المسلمین نکونام در ادامه افزود: اگر رسانه ای می بیند جریان و جناح او آب به یک آسیاب دیگری می ریزد و ره به ناکجاآبادها می پیماید، حریت داشته باشد و به روایت «قل الحق و لو علیک» عمل کند و به آن جناح و  جریان اعتراض کند و حتی به خودش هم اعتراض کند و  خود اعتراضی داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان عنوان کرد: این حریت باید در رسانه هایمان خیلی پررنگ باشد، حریت به معنای آزادگی و در چارچوبی که دین مشخص کرده است و اخلاق محورانه ، اخلاق مدارانه و بر اساس تعهد واقعی حرکت کردن زیرا اگر ایمان، اخلاق، تعهد و حق مداری بر همه ما حاکم باشد اختلافی نداریم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه اختلافات ما در سایه بی تعهدی است، ادامه داد: اگر بنده قدمی کج بردارم و  حرف نازیبایی بر خلاف اسلام بزنم و تفرقه ایجاد کنم در اثر بی تعهدی من است زیرا اگر بنده تعهد داشته باشم و متعهد به مسائل اصلی، مسائل نظامی، خط رهبری و آن چیزهایی که روشن است باشم اختلافی وجود ندارد.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: متاسفانه بعضی ها گرفتار مسائلی هستند که گاهی حتی این خطوط روشن را هم نمی توانند درست تشخیص بدهند و یا گرفتار تحلیل غلط می شوند یا گرفتار محاسبه های غلط که اگر کسی گرفتار محاسبه غلط شد، تحلیلش هم غلط است و اگر تحلیلش غلط شد موضع گیریش هم جور دیگری می شود و به خود و دیگران آسیب می زند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: اگر کسی گرفتار محاسبه درست باشد و از قضایا تحلیل درست داشته باشد و واقعیت ها را درست و دقیق ببیند ابهام در کارها وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در استان افزود: اگر ما با همان نگاه مومنانه، متعهدانه، اخلاق مدارانه و محاسبه و تحلیل درست حرکت کنیم ابهامی در برنامه ها وجود ندارد و اگر جاهایی ابهام  هم داشتیم در همین جلسات آن را برطرف کنیم و احساس کردیم که مسائل باید قدری بیشتر شفاف بشوند در همین جلسات با همدیگر مطرح کنیم که نمونه اش همین موضعی بود که اخیرا گرفته شد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: بنده این موضع را بر اساس تکلیف و  وظیفه شرعی‌ام گرفتم، حال چه از آن حمایت شد یا نشد زیرا بنده وظیفه ام را انجام دادم  و در پیشگاه خدا روسفید هستم اما اگر چنین جلساتی برگزار شود  افکار به هم نزدیک تر می شود.

امام جمعه شهرکرد با بیان اینکه جامعه شادی می خواهد، تصریح کرد: من بارها این را گفته ام که جوان ها هم باید نشاط داشته باشند و هیچ کس با نشاط و شادی، با یک مسائل باز در جامعه و با یک سری نگاه های باز در جامعه مخالف نیست و باید این موارد در جامعه باشد اما اگر جایی موضع سفت و سختی گرفته می شود چیزهای پشت پرده دیده می شود که باید در همین جلسات بشینند و مطرح کنند و ابهام ها را بپرسند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: وقتی همین مسئله(لغو کنسرت) مطرح شد تعدادی از اصحاب رسانه آمدند و با من حرف هم زدند و مطالب،  موضع گیری و  استدلال های من را شنیدند اما باز همان کار خودشان را ادامه دادند و این نشان می دهد که چنین رسانه ای نمی خواهد حق گرا و واقع گرا و منطق پذیر باشد  و می خواهد گرفتار فکر بسته خودش باشد  و اگر کسی گرفتار این افکار است نمی توان کاری با او کرد زیرا مبتلاست.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه باید به وحدت و به مسائل کلان استان بیندیشیم، اظهار کرد: مشکلات استان کم نیست و وحدت از ضرورت های استان و تفرقه، تک روی ها، به جان هم افتادن ها، موضع علیه هم گرفتن ها، شکستن ها و هم شکنی ها بلای جان استان شده است که باید حتما اصلاح بشوند بنابراین رسانه ها همه می توانند در این موارد متمرکز شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: عمران و آبادانی، فعالیت های مسئولین، رفع مشکلات مردم و گرفتار سیاسی بازی ها نشدن جزء اصول اولیه این استان محسوب می شود که مسئولین باید واقعا  روی مشکلات اقتصادی و  کاری مردم متمرکز شوند.

امام جمعه شهرکرد اضافه کرد: ما مرجع مردم هستیم و روزانه با گروهی از افراد مخالف مواجه می شوم که مطالباتی دارند و بنده می مانم چکار کنم زیرا هنگامی که به مسئولین گفته می شود آن ها گرفتار همان بازی گری های خودشان هستند و گویا اصلا متوجه نمی شوند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام ادامه داد: گاهی یک شهری می خواهد منفجر شود اما مسئولین هنوز حساسیت آن شهر را نفهمیده اند و یک فریادی در شهر بلند شده است اما مسئولین وارد نمی شوند در حالی که باید جلسه بگیرند و راه حل ارائه دهند و مشکلات مردم را رفع نمایند.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه افزود: گاهی بنده ناچار می شوم خودم به مسئولین مشکلات را بگویم در حالی که نباید اینگونه باشد و مسئولان نباید چنان گرفتار مسائل خودشان باشند که از اقدام درست برای حل مشکلات مردم و ارائه برنامه غافل بمانند زیرا اینگونه رفتارها نگرانی و اضطراب به وجود می آورد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام تاکید کرد: اگر این معیارها را مد نظر قرار دهیم و همدلی، همراهی و هم افزایی داشته باشیم و اگر ابهامی هم داریم بیاییم بنشینیم و مطرح کنیم و منطق پذیر باشیم و ابهام ها را با گفتگو برطرف کنیم و اگر حرف را منطقی دیدیم همه کمک بکنیم و راه را دنبال بکنیم ، کمک بسیاری به استان کرده ایم.

امام جمعه شهرکرد عنوان کرد: من رسانه ها را ظرفیت عظیم و بزرگ و اثرگذاری می بینم که هر کدام به نوبه خودشان، کمتر یا بیشتر، تاثیرگذارند اما بالاخره رسانه است و  رسانه مخاطب دارد و به همان میزان که مخاطب دارد تاثیرگذار است.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام اضافه کرد: امروز جنگ رسانه هم مطرح است و رسانه ها هر کدام به دنبال جذب مخاطب بیشتر و  شنونده بیشتر و  تاثیرگذاری بیشتر هستند.

نماینده ولی فقیه در استان ادامه داد: اگر رسانه ها یک صدا و همراه و همدل شوند و با آن معیارهایی که گفته شد حرکت بکنند قطعا می توانند موثر باشند و اثرات بزرگ و اساسی و کلیدی بگذارند و خیلی از مشکلات استان را می تواند حل کنند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به اینکه من یک سر سوزن وابستگی به هیچ گروه و جناحی نداشته و نخواهم داشت، گفت: بنده همواره نگاهم ولایی بوده و توجه ام به مسائل و مواضعی است که رهبری بیان می کنند و گاهی اگر نسبت به شخصی موضعی گرفته ام و فردی را حمایت کرده ام به معنای جناحی بودن بنده نیست بلکه بر اساس وظیفه ای است که تشخیص می دهیم و حرکت می کنیم.

امام جمعه شهرکرد ادامه داد: من یک استقلال ویژه خودم را دارم و به هیچ عنوان گرایش به هیچ جناح و گروهی ندارم و استقلالم را هم از وظایف و تکلیف و نگاه هایی که به عنوان کسی که در حد خودم اسلام و انقلاب را می شناسم و در حد خودم قبل از انقلاب در فعالیت های انقلابی بوده ام و بعد از انقلاب در همه عرصه های انقلاب حضور داشته ام می گیرم.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام  اضافه کرد: بنده هنگامی که تشخیص هایم در این چهل سال را مرور می کنم اشتباهاتم  را خیلی کم می بینم و به راهم و مواضعم اعتقاد دارم و روی همین واضعم حرکت می کنم و همواره مواضع روشنی هم داشته ام و هرگز  این طرف و آن طرف نچرخیده ام.

نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: کار کردن در جایی سخت است که دویت و نفاق باشد و هر روز یک رنگی و یک شکلی و یک موضعی به خود بگیریم ولی اگر جایی ثابت و مشخص بوده و یک راه مشخص را دنبال کنیم می توان خود را وفق داد و همراه شد و کارها را دنبال کرد.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام رسانه های استان را دغدغه مند خواند و تصریح کرد: بنده به نوبه خودم به مجموعه رسانه های استان  می بالم و افتخار می کنم و امیدوارم روز به روز موثرتر و زیباتر و اثرگذارتر در سطح استان باشید.   انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۰۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید

سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند دلایل شایع یا جدی‌تری داشته باشد. گاهی اوقات، این احساس موقتی است و جای نگرانی نیست. به عنوان مثال، اگر جریان خون قطع شود (مانند زمانی که چیزی محکم در اطراف مچ خود می‌پوشید) ممکن است در دستان خود احساس سوزن سوزن شدن کنید که پس از برداشتن هر چیزی که بر جریان خون تاثیر می‌گذارد، بهتر می‌شود.

به گزارش سرگرمی روز، اگر انگشتانتان در اثر سرما بی‌حس شوند، ممکن است با شروع از بین رفتن بی‌حسی، احساس سوزن سوزن شدن کنید. با این حال، اگر این احساس برطرف نمی‌شود و اغلب اتفاق می‌فتد، می‌تواند نشانه‌ای از یک وضعیت پزشکی باشد.

برخی از شایع‌ترین علل عبارتند از:

• فشرده‌سازی عصب. اگر یک عصب فشرده شود، می‌تواند باعث این احساس شود. به عنوان مثال، ممکن است به دلیل موقعیتی که در شب در رختخواب دارید، عصب بازوی خود را فشرده کنید.

آسیب عصبی. اعصاب ممکن است در اثر آسیب و همچنین مشکلات متابولیک آسیب ببینند. نوروپاتی محیطی آسیب به اعصاب خارج از مغز و نخاع است. و یکی از علائم شایع اختلالات متابولیک مانند دیابت است. سوزن سوزن شدن پا در دیابت نیز شایع است.

• گردش ضعیف خون . داشتن مشکل در جریان خون می‌تواند باعث این حس در قسمت‌های مختلف بدن از جمله دست‌ها شود. گاهی اوقات، یک مشکل قلبی مانند تجمع پلاک در شریان‌ها بر گردش خون تاثیر می‌گذارد و می‌تواند علائمی مانند سوزن سوزن شدن ایجاد کند.

• سندرم تونل کارپال. این عارضه در اثر فشردگی عصب مدیان در مچ دست ایجاد می‌شود.

• بیماری‌های خود ایمنی. در این شرایط، سیستم ایمنی به اشتباه به سلول‌های سالم بدن حمله می‌کند. این فرآیند می‌تواند به سیستم عصبی محیطی آسیب برساند که می‌تواند منجر به این حس شود شود. سندرم گیلن باره و آرتریت روماتوئید شرایط خودایمنی هستند که علامت آن سوزن سوزن شدن دست است.

علاوه بر اینها سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند از عوارض جانبی برخی داروها باشد. به طور خاص، برخی از داروها یا ترکیبی از داروها می‌تواند منجر به آسیب عصبی شود. نمونه‌هایی از داروها و موادی که می‌توانند باعث نوروپاتی شوند عبارتند از:

• داروهای قلب یا فشار خون

• داروهای شیمی‌درمانی

• داروهای جلوگیری از عفونت

• داروهای بیماری خودایمنی

• داروهای جلوگیری از تشنج

مواقعی وجود دارد که سوزن سوزن شدن دست‌ها می‌تواند نشانه‌ای از یک مشکل سلامت جدی‌تر مانند حمله قلبی یا سکته باشد. اگر همراه با این علائم در دستانتان این احساس را دارید، فوراً به پزشک مراجعه کنید:

• بی‌حسی در سایر قسمت‌های بدن

• فلج

• سرگیجه

• گیجی

• لکنت زبان

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برای آزادی سه گروگان، می‌خواهم وارد مجلس شوم /به هیچ وجه از مجلس خودرو نخواهم گرفت
  • ۴ سال سرنوشت کشور را به دست افراد اصلح بسپاریم
  • تدارک چند برنامه ویژه در دهه کرامت/ این اجراها را از دست ندهید
  • اراده تحول‌گرایی و تمدن‌سازی در گام دوم انقلاب اسلامی
  • کاهش وابستگی شهرداری قم به محصولات غیر بومی با همکاری استارتاپ‌ها
  • اگر دست‌تان سوزن سوزن می‌شود احتمالا به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • اگر دستتان سوزن سوزن می‌شود به این بیماری‌ها دچار شده‌اید
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار واحد مسکن
  • آمادگی گروه معماری دانشگاه آزاد برای طراحی ساخت ۵۰ هزار مسکن کارکنان و اساتید
  • دیدار ائمه جمعه خراسان جنوبی با حجت الاسلام و المسلمین عبادی