Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-19@17:19:07 GMT

اطلاعیه بانک مرکزی درباره وام ۱۵ میلیونی ازدواج

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۰۱۵۰

اطلاعیه بانک مرکزی درباره وام ۱۵ میلیونی ازدواج

بانک مرکزی، بند "الف" تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور را که براساس آن مبلغ تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال ۱۳۹۷، ۱۵ میلیون تومان تعیین شده است را به شبکه بانکی ابلاغ کرد.

به گزارش مشرق به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، در این بند از قانون بودجه سال جاری آمده است:"به منظور حمایت از ازدواج جوانان، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران موظف است کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس انداز، جاری و سپرده قرض الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


تسهیلات قرض الحسنه ازدواج برای هریک از زوج‌ها در سال 1397 یکصد و پنجاه میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنجساله می باشد."

بنابراین و براساس بخشنامه شماره 97.4773 مورخ 1397.1.14 بانک مرکزی، پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج در اولویت نخست پرداخت تسهیلات قرض الحسنه قرار دارد و تمام بانک‌ها و موسسات اعتباری ملزم به پرداخت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج از محل مجموع سپرده های قرض الحسنه پس انداز و جاری هستند. مبلغ این تسهیلات برای هر یک از زوجین، 150 میلیون ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله (60 ماهه) و نرخ کارمزد 4 درصد است.

همچنین با توجه به مفاد ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، افراد مندرج در این قانون، مشمول اخذ قرض‌الحسنه ازدواج به میزان دو برابر افراد عادی (مبلغ 300 میلیون ریال و با رعایت سایر شرایط و ضوابط اعطای این تسهیلات) هستند.

لازم به ذکر است افرادی که در سال جاری، تسهیلات قرض الحسنه ازدواج دریافت می کنند، مشمول سقف های مقرر در قانون جدید هستند.

متقاضیان دریافت تسهیلات قرض الحسنه ازدواج می‌توانند با مراجعه به آدرس https://ve.cbi.ir/ نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

ارسال به تلگرام

منبع: مشرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۰۱۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز

به گزارش خبرگزاری مهر، بانک مرکزی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: تخصیص یا تمدید ثبت سفارش ارز نیمایی و ارز اشخاص از محل صادرات دیگران (بر اساس ضوابط جاری و اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز دهنده و به شرط وجود منابع) به شرط وجود منابع به صورت کاملاً سیستمی در سقف منابع ارزی اعلامی به وزارتخانه‌های متنوع صورت می‌گیرد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد.

تاکید می‌گردد، چنانچه بازرگان بخواهد تخصیص ثبت سفارش در اولویت قرار گیرد، اخذ نظر دستگاه از سازمان مجوز دهنده الزامی است در غیر این صورت باید در صف تخصیص ارز بماند تا سهمیه ارزی به دفتر وزارتخانه مربوط تعلق گیرد.

لازم به توضیح است بابت تسریع در فرایند تخصیص ارز این امکان برای وزارتخانه‌های متولی در بستر سامانه جامع تجارت فراهم شده تا از طریق فیلد نظر دستگاه نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای ثبت سفارش‌های مورد نظر اقدام کنند.

امکان تسریع در تخصیص وجود ندارد جهت تسریع در فرایند تخصیص فقط و فقط از وزارتخانه مربوط پیگیری شود.

در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات دیگران به اطلاع می‌رساند تأیید ثبت سفارش‌های ایجاد شده تاریخ مشخص و از قبل تعیین شده‌ای ندارد؛ بنابراین به هیچ عنوان نمی‌توان تاریخ مشخصی برای تخصیص یا تمدید ثبت سفارش اعلام کرد.

همچنین در خصوص موارد مربوط به ارز اشخاص از محل صادرات خود به اطلاع می‌رساند یک تا ۱۵ روز پس از ایجاد ثبت سفارش تأیید می‌گردد برای موارد مربوط به تعرفه‌های (سی کی دی، قطعات خودرو) پیرو اطلاعیه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۱۰ مبنی بر تأمین ارز تعرفه‌های CKD خودرو و موتورسیکلت فصل ۹۸ (و قسمتی از فصل ۸۷) به صورت مستقیم از منابع یوان بانک مرکزی، خواهشمند است نسبت به ایجاد درخواست تخصیص ارز به شرح ذیل اقدام شود.

محل تأمین ارز در اطلاعات ثبت سفارش خرید ارز از سیستم بانکی محل تأمین ارز درخواست تخصیص ارز بانک مرکزی نرخ ارز آزاد ارز یوان کد کارگزار ارز یوان ( ( ITFMCHBJ ..CNYNRA کد کارگزار با ارز یوان نیازمند اخذ نظر دستگاه کد بخشنامه ۱۴۰۱۱۲۱۴ نرخ مرکز مبادله ارز ایران زمان تخصیص ثبت سفارش مشخص نمی‌باشد.

تخصیص زمان ثبت سفارش‌های مربوط به کشنده نا مشخص است. تخصیص زمان ثبت سفارش‌های مربوط به مناطق آزاد نا مشخص است. در خصوص تأیید کارمزد به اطلاع می‌رساند پس از تخصیص اصل فیش، چند روز بعد کارمزد آن نیز تأیید خواهد شد.

همچنین به اطلاع می‌رساند درخواست‌های گروه کالایی ۱ و ۲۱؛ یا به وزارتخانه مربوط مراجعه شود یا وزارتخانه‌های بهداشت و جهاد؛ پس از اعلام اولویت سیستمی وزارتخانه مربوط در چارچوب منابع در دسترس بانک مرکزی در اسرع وقت (یک تا ۱۰ روز) تأیید خواهد شد. جهت تخصیص ارز یا تمدید ثبت سفارش گروه کالایی ۱ و ۲۱، اخذ نظر دستگاه از وزارتخانه‌های متولی (فیلد نظر دستگاه) نسبت به اعلام اولویت سیستمی برای تأیید ثبت سفارش مورد نظر الزامی است.

کد خبر 6082668

دیگر خبرها

  • اطلاعیه جدید بانک مرکزی درباره تخصیص ارز
  • جزئیات دقیق ثبت‌نام و پرداخت وام بانوان بانک مهر ایران | وام ۱۰۰ میلیون تومانی «اندوخته بانوان» را چگونه بگیریم؟ + جدول
  • وام قرض الحسنه ۳۰۰ میلیونی دولت با کارمزد ۴ درصد | وام قرض الحسنه فوری با اقساط ۲ میلیون تومانی
  • شرایط پرداخت وام ازدواج در سال ١۴٠٣ چیست؟
  • پیگیری تامین منابع مالی طرح کمربندی قم در دیدار با رئیس بانک ملی ایران
  • پرداخت تسهیلات ازدواج به فرزندان اعضای صندوق بازنشستگی شرکت ملی صنایع مس ایران
  • گره‌گشا نبودن وام مسکن برای خانه‌دارشدن مردم
  • وام ازدواج؛ شیرینی یک قانون برای حمایت از نهاد خانواده
  • پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج در بوشهر تسریع شود
  • خروج نقدینگی از بانک‌ها عامل پرداخت نشدن وام ازدواج است