Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی اصغر عنایت که سال گذشته در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی فارس از مصوبه شورای عالی بیمه مبنی بر عدم افزایش نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث در سال 97 خبر داده بود، در خصوص دلیل رشد 10 درصدی حق بیمه اظهار داشت: طبق مصوبه، نرخ بیمه نامه شخص ثالث افزایشی نداشته است، اما رشد 10 درصدی حق بیمه ناشی از افزایش 10 درصدی نرخ دیه و سرمایه بیمه نامه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در سال جاری سهم صندوق خسارات بدنی از 5 به 8 درصد افزایش یافته و باید لااقل 10 درصد سود برای شرکت‌های بیمه از محل افزایش نرخ بیمه نامه در نظر گرفته می‌شد، افزود: این موارد امسال برای شرکت های بیمه لحاظ نشد و شرکت‌های بیمه کماکان در رشته شخص ثالث در زیان به سر می برند.

عنایت در عین حال تاکید کرد: رشد 10 درصدی حق بیمه شخص ثالث ناشی از افزایش نرخ دیه از 280 به 308 میلیون تومان است. در واقع این جزو محاسبات فنی صنعت بیمه است که بر اساس آن سرمایه مالی بیمه نامه به اضافه سرمایه جانی شده و ضربدر نرخ بیمه‌نامه می‌شود.

وی این رشد را به دلیل افزایش سرمایه بیمه‌نامه‌ها اجتناب ناپذیر دانست و افزود: بیمه مرکزی در چند سال گذشته نرخ بیمه‌نامه شخص ثالث را افزایش نداده است.

عنایت همچنین تاکید کرد طبق قانون جدید شخص ثالث رانندگان دیگر موظف به خرید الحاقیه همزمان با افزایش نرخ دیه نیستند.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت ها تمدید خواهد شد؟

تین نیوز

مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی گفت: دارندگان موتور سیکلت که بیمه شخص ثالث ندارند می توانند بدون پرداخت جریمه اقدام به خرید بیمه نامه یکساله کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی قمصریان، مدیر عامل صندوق تامین خسارت بدنی  گفت: نهایتا تا ۲۹ اسفند طرح بخشودگی جرایم فاقدین بیمه نامه شخص ثالث موتور سیکلت را داریم بر این اساس دارندگان موتور سیکلت که بیمه شخص ثالث ندارند می توانند بدون پرداخت جریمه اقدام به خرید بیمه نامه شخص ثالث یکساله کنند.

این مقام مسئول در ادامه اظهار کرد: با توجه به افزایش نرخ دیه اعلامی برای سال آینده لازم است که افراد حتما پوشش بیمه ای داشته باشند تا در تصادفات احتمالی بتوانند از آن بهره مند شوند و آسیب کمتری را متحمل شوند.

قمصریان می گوید: ممکن است سال آینده بخشودگی ها به شکل امسال نباشد بنابر این مطلوب است که افراد از این طرح بخشودگی استفاده کنند.

دی ماه بود که قمصریان گفته بود: بر اساس آنچه اعلام شده است از حدود ۱۲.۵ میلیون موتورسیکلتی که وجود دارد حداکثر حدود ۲ میلیون موتور سیکلت دارای بیمه نامه هستند و این یعنی بیش از ۱۰ میلیون موتور سیکلت فاقد بیمه نامه شخص ثالث وجود دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • آخرین مهلت بخشودگی جرایم فاقد بیمه‌
  • آخرین ملهت بخشودگی جرایم فاقد بیمه شخص ثالث موتورسیکلت مشخص شد
  • اعلام آخرین مهلت بخشودگی جرایم موتورسیکلت
  • فردا، آخرین ملهت بخشودگی جرایم فاقد بیمه‌ شخص ثالث موتورسیکلت
  • طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث برای موتور سیکلت ها تمدید خواهد شد؟
  • افزایش ۳۵.۵ درصدی نرخ بیمه شخص ثالث
  • بیمه شخص ثالث ۳۵.۵ درصد گران شد
  • نرخ بیمه شخص ثالث چند درصد افزایش یافت؟
  • نرخ بیمه شخص ثالث ۱۴۰۳ اعلام شد/ اعلام جزییات
  • نرخ بیمه شخص ثالث ۳۵.۵ درصد افزایش یافت