Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت از برگزاری جلسه فردای این کمیسیون اصلاح با رییس مجلس خبر داد و گفت که بحث و بررسی درباره تفکیک ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در اولویت کاری این کمیسیون خواهد بود.


 

قاسم میرزایی‌نیکو با اشاره به ادامه روند برگزاری جلسات کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت در مجلس اظهار داشت: باتوجه به برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار است پیش از ظهر فردا نخستین جلسه کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت در مجلس در سال جدید برگزار شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگزاری جلسه کمیسیون مشترک اصلاح ساختار دولت با لاریجانی

وی با بیان این‌که این جلسه عملاً دومین جلسه از سلسله‌جلسات این کمیسیون مشترک خواهد بود، گفت: نخستین اقدام‌مان در این جلسه کمیسیون مشترک برگزاری جلسه با رییس مجلس خواهد بود و بنا داریم از آقای لاریجانی بخواهیم اعضای کمیسیون مشترک، به‌مدت 2 ماه از کمیسیون‌های اصلی خود منفک شوند تا بتوانیم به‌صورت متمرکز در کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت، کار را به نتیجه برسانیم.

 بحث تفکیک ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت در اولویت

نماینده اصلاح‌طلب مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش که دستورکار اولیه این کمیسیون مشترک چه خواهد بود، گفت: قاعدتاً اولین بحثی که در دستورکار قرار خواهیم داشت مربوط به لایحه ارائه شده ازسوی دولت درمورد ۲ وزارتخانه راه و شهرسازی و صنعت، معدن و تجارت است که قرار است به 4 وزارتخانه مسکن و شهرسازی، راه، صنایع و معادن و تجارت و بازرگانی تبدیل شود.

سخنگوی کمیسیون مشترک بررسی اصلاح ساختار دولت در مجلس با بیان این‌که هنوز هیچ‌گونه تصمیمی در این رابطه اتخاذ نشده است، خاطرنشان کرد: باتوجه به مسائل دیگری که در این راستا وجود دارد و بعضاً اختیارات دولت را سلب کرده یا اقداماتی که در سازمان اداری و استخدامی زیرنظر آقای جمشید انصاری صورت گرفته است، باید مدنظر قرار داده و ابعاد مختلف این مسئله را بررسی کنیم.

احتمال احیای سازمان ملی جوانان و تشکیل وزارت گردشگری

این عضو شورای مرکزی فراکسیون امید مجلس یادآور شد: ازجمله دیگر مواردی که احتمالاً مورد بحث قرار خواهد گرفت، تفکیک وزارت ورزش و جوانان است که قرار است به وزارت ورزش تبدیل شده و همزمان سازمان ملی جوانان نیز احیا شود. از طرفی بحث سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که صحبت‌ها و مباحثی درمورد تبدیل بخش گردشگری به یک وزارتخانه مستقل مطرح است و به طور کلی این موارد نیز ازجمله دیگر مباحثی است که در این کمیسیون مشترک مورد بررسی قرار می‌گیرد.

طرح تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دستورکار

میرزایی‌نیکو در پایان همچنین تاکید کرد: بحث تفکیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی البته در قالب لایحه مورد تاکید قرار نگرفته است اما چند نفر از نمایندگان طرحی را برای تفکیک این وزارتخانه تهیه و ارائه کرده‌اند که قرار است آن‌را نیز در کمیسیون مشترک مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم.

ایلنا

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۰۴۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟

بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت را تشریح کرد و از تلاش‌ها برای تصویب طرح مذکور تا قبل از پایان عمر مجلس یازدهم خبر داد.

سیدکریم حسینی عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، درخصوص آخرین وضعیت رسیدگی به طرح ساماندهی و رفع ایرادات آن، گفت: بعد از ایراداتی که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام نسبت به این مصوبه داشتند قرار شد که آقای اسماعیلی رییس کمیسیون مذاکراتی با اعضای هیات عالی نظارت مجمع داشته باشند و همچنین آقای قالیباف به عنوان رییس مجلس هم رایزنی‌هایی با اعضای هیات عالی و مجمع داشته باشند.

وی ادامه داد: بعد از این رایزنی‌ها قرار شد با سپری شدن تعطیلی هفته آینده جلسات صحن مجلس، دو هفته بعد که جلسات صحن مجددا برقرار است ما طرح را به کمیسیون بیاوریم و اگر در مواردی نیاز به اصرار بر مصوبه وجود داشت، بر آنها اصرار کنیم.

حسینی در پاسخ به این سوال که «فکر می‌کنید با توجه به روند پیش‌رو این مصوبه به عمر این مجلس برسد یا زمان‌بر شود؟»، اظهار داشت: ما به برخی از مصوبات این طرح اصرار داریم که اگر آقایان هیات عالی نظارت به اقناع نرسند و اصرار کمیسیون را قبول نکنند امکان به نتیجه رسیدن در این مجلس بعید است، اما در صورت اقناع عزیزان و همکاری آنها این اقدام شدنی است.

وی گفت: رییس مجلس هم پیگیر این مساله است تا بتوانیم این طرح را به عنوان یکی از گام‌های مهم مجلس یازدهم به نتیجه برسانیم.

با این اوصاف، ظاهراً تعیین تکلیف طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت به مجلس دوازدهم موکول شده است که علت آن با توجه به عدم رسیدن به توافق با شورای نگهبان و هیات عالی نظارت و به دلیل رای نیاوردن بعضی از نمایندگان پیگیر طرح، تلاش جهت به دست آوردن نظر مثبت هیأت نظارت و رفع ابهامات به مجلس دوازدهم موکول شده است.

به این ترتیب، فعلاً پیمانکاران در عرصه روابط کار کشور با قدرت ماندگارند و قرارداد‌های مناقصه جدید پیاپی برگزار می‌شود.

منبع: ایلنا

tags # حقوق کارمندان سایر اخبار (تصاویر) این گوسفند غول‌پیکر چینی از پورشه هم گران‌تر است! قارچ‌های زامبیِ سریال آخرین بازمانده (The Last Of Us) واقعی هستند! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند آخرین حسی که افراد در حال مرگ از دست می‌دهند، چه حسی است؟

دیگر خبرها

  • وضعیت بررسی طرح ساماندهی کارکنان دولت به کجا رسید؟ / تکلیف نیروهای شرکتی چه می‌شود؟
  • منع نمایندگان هیات مدیره شرکت‌های دولتی از داوطلبی مجلس
  • دور دوم انتخابات بسیار تعیین‌کننده است/ لزوم اصلاح ساختار بودجه
  • سخنگوی دولت: اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • اولویت اساسی کار دولت و مجلس «توجه به معیشت مردم» است
  • سکوت معنادار قالیباف بعد از پایان ضرب الاجل برای دولت رئیسی
  • توسعه همکاری‌های تجاری در دستور کار کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و امارات
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد 
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد