Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم گفت: اهداف اساسی وزارت علوم توسعه علم و فناوری به منظور ایجاد نظام توسعه پایدار در ایران و مشارکت نظام علمی در حل چالش ها و مشکلات کشور است. به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرگزاری دانشجو ، مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم در نشست هم اندیشی وزیر علوم تحقیقات و فناوری و مدیران ستادی با استادان برجسته دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی که در ساختمان وزارت علوم برگزار شد ، بیان کرد : جایگاهی که هم اکنون در آموزش عالی داریم نتیجه تلاش هایی است که از بدو تاسیس دارالفنون تاکنون انجام شده است ولی باید با حفظ دستاوردهای کنونی به سمت دانشگاه ایده آل حرکت کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر آزمایشگاهها و زیرساخت های تحقیقاتی خوبی داریم و با اینکه حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم ۱.۹ درصد (یک و نه دهم) مقالات معتبر و سه درصد مقالات برتر دنیا را منتشر می کنیم.

 برومند گفت: نخستین گام برای ایجاد نظام نوآوری، ایجاد فرآیند نوآوری است که طی آن، دانش کسب شده، زنجیره کامل تبدیل ایده به یک محصول و فناوری را طی کند.

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اظهار داشت: این معاونت دو هدف اساسی برای خود تعریف کرده است که شامل توسعه علم و فناوری به منظور ایجاد نظام توسعه پایدار در ایران و مشارکت نظام علمی در حل چالش ها و مشکلات کشور است.

وی در تشریح برنامه های اجرایی برای ایجاد نوآوری در کشور گفت: اولین گام در این زمینه، تشکیل تیم های کاری پژوهشی کوچک به سرپرستی اساتید برجسته است و مهارت آموزشی به دانشجویان، بازنگری در ساختار اجرایی و تجهیزات آزمایشگاهی و تشکیل سازمانهای پیشرو گام های بعدی در این فرایند به شمار می روند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۰۹۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام

ایسنا/فارس رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز بر اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی و عملیاتی در جهان اسلام تاکید کرد.

سیدوحید حسینی امروز، ۸ اردیبهشت در دیدار با رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام (ISC)، با اشاره به اهمیت توسعه پژوهش در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: فعالیت‌های تحقیقاتی و مستندسازی پژوهشی با توجه به تحریم‌ها و چالش‌های مختلف موجود، توسعه یافته است.

وی، اقدامات عملیاتی و کاربردی در حوزه پژوهشی و فناوری را در پیشبرد اهداف این حوزه ضروری خواند و با تاکید بر اهمیت گام برداشتن در مسیر توسعه دانش  و مقالات علمی، از روند افزایشی تعداد مقالات و تحقیقات علمی در مجموعه سلامت فارس با شیب معناداری خبر داد.

رئیس موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) نیز در این نشست، دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دانشگاه شیراز را ریشه تنومند حوزه علمی استان و کشور معرفی و بر تلاش برای افزایش همکاری و اقدامات مشترک این موسسه با مجموعه سلامت فارس تاکید کرد.

سید احمد فاضل‌زاده از برگزاری ۱۵ نشست مشترک مسئولان موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام  (ISC) با مراکز عالی علمی در استان‌های مختلف کشور خبر داد و بر تداوم نشست مشترک با محوریت مشارکت داده‌ها و تبادل تجربه‌ها، دانش و علم تاکید کرد.

وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری پیرامون فعالیت در این حوزه، گزارشی از معرفی فعالیت‌های موسسه استنادی و پایش علم و فناوری جهان اسلام(ISC) با محوریت رصد و پایش وضعیت علم و فناوری جمهوری اسلامی ایران و کشورهای اسلامی و همچنین دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی استان فارس ارائه داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • اهمیت تلاش برای توسعه پژوهش‌های کاربردی در جهان اسلام
  • حوزه نظارت بر کیفیت آموزش دانشگاهی در قزوین احیا شد
  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • تدوین آئین‌نامه تاسیس و اداره موزه‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی کشور
  • همکاری اتاق‌های بازرگانی و پارک علم و فناوری بین‌المللی
  • کارخانه نوآوری اصفهان هوشمند راه‌اندازی می‌شود
  • حوزه ارزیابی و نظارت بر کیفیت آموزش عالی در قزوین احیا شد
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • لزوم اتحاد بین دستگاه‌های اجرایی برای تحقق توسعه لرستان