Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس پلیس راه استان کرمانشاه از کاهش پنج درصدی تصادفات جاده‌ای استان در نوروز امسال خبر داد.

سرهنگ مراد حیدری در گفت وگو با خبرنگار  ایسنا، با اشاره به اجرای طرح نوروزی پلیس راه از 24 اسفند تا 15 فرودین، گفت: خوشبختانه با عملکرد مناسب پلیس و رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی از سوی رانندگان، نوروز امسال در مجموع شاهدکاهش پنج درصدی تصادفات نسبت به مدت مشابه سال گذشته بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حیدری خاطرنشان کرد: این میزان کاهش در حالیست که نوروز امسال افزایش 15 درصدی تردد در محورهای استان را داشتیم.

وی از فوت 12 نفر در تصادفات رخ داده در جاده‌های استان در نوروز امسال خبر داد و افزود: این تعداد تغییر چندانی نسبت به نوروز سال گذشته نداشته است.

حیدری با بیان اینکه 42 درصد تصادفات بصورت واژگونی خودرو بوده، گفت: متاسفانه عمده تصادفات به علت ناتوانی راننده در کنترل وسیله نقلیه ناشی از سرعت بالا یا خستگی و خواب آلودگی بوده است.

رییس پلیس راه استان کرمانشاه با بیان اینکه اوج ترافیک نوروزی در محورهای استان در روزهای 28 و 29 اسفند، چهارم تا ششم فروردین و نیز یازدهم تا سیزدهم فروردین بوده است، گفت: در این روزها ترافیک جاده های استان به بیش از 10 برابر روزهای عادی سال افزایش یافت.

وی از حضور 106 تیم گشتی در محورهای استان در نوروز امسال خبر داد و افزود: 150 نیروی پلیس راه در قالب 106 تیم گشتی محورهای استان را رصد کرده و با جدیت با تخلفات برخورد کردند که ماحصل آن را می توان در کاهش آمار تصادفات مشاهده کرد.

حیدری با اشاره به وجود 28 دستگاه دوربین ثابت در محورهای استان، گفت: این دوربین‌ها بیش از 2700 مورد سرعت غیرمجاز در محورهای استان را در نوروز ثبت کردند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۰۹۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان بابیان اینکه عمر بیشتر جاده‌های شهرستان گنبد کاووس به ویژه در مناطق روستایی بالای ۵۰ سال است، گفت: حداقل ۳۰ درصد از ۶۷۰ کیلومتر جاده‌های این بخش نیاز به روکش آسفالت دارند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از گلستان، عادل مصدقی، امروز – چهارشنبه بیست‌ونهم فروردین- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شهرستان گنبد کاووس با هزار و ۲۰۸ کیلومتر جاده اصلی، فرعی و روستایی، معادل یک پنجم طول راه‌های استان گلستان را دارد.

وی افزود از مجموع طول راه‌های گنبدکاووس ۲۰ کیلومتر بزرگراه، ۳۵۰ کیلومتر راه اصلی دو خطه، ۶۷۰ کیلومتر راه روستایی آسفالته، ۵۵ کیلومتر راه روستایی شنی و ۱۱۳ کیلومتر راه خاکی است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان اضافه کرد: برای تکمیل هر کیلومتر شبکه ارتباطی راه‌های روستایی گنبدکاووس و زیرسازی و آسفالت ۱۱۳ کیلومتر جاده خاکی فعلی که در اولویت دوم قرار دارد، ۵۵ میلیارد ریال اعتبار نیاز داریم.

وی بابیان اینکه عمر بیشتر جاده‌های شهرستان گنبد کاووس به ویژه در مناطق روستایی بالای ۵۰ سال است، بیان کرد: حداقل ۳۰ درصد از ۶۷۰ کیلومتر جاده‌های این بخش نیاز به روکش آسفالت دارند.

مصدقی افزود: هزینه هر کیلومتر روکش آسفالت ۳۰ میلیارد ریال است که تحقق آن به تخصیص اعتبارات ویژه از منابع ملی و استانی به گنبدکاووس نیاز دارد.

وی همچنین کم عرض بودن برخی راه‌های اصلی گنبدکاووس را از دیگر معضلات این شهرستان دانست و اضافه کرد: کم‌عرض بودن به معنای غیر استاندارد بودن راه نیست، بلکه به سبب رشد جمعیت و افزایش خودروها، جاده‌ها باید تعریض شوند.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: هم اکنون جاده گنبد- کلاله که از پرترددترین محورهای اصلی این شهرستان است، نیاز شدید به تعریض و احداث یک دهنه پُل روی رودخانه «اوغان» در محدود روستای «بایلر» دارد.

وی، فقدان شانه خاکی را عمده مشکل جاده‌های اصلی و روستایی این شهرستان ذکر کرد و گفت: جاده گنبد- مراوه‌تپه به طول ۱۵۵ کیلومتر، محور گنبد- «بی بی شیروان» به طول ۳۵ کیلومتر و جاده گنبد- سلطانعلی به طول ۱۵ کیلومتر فاقد شانه خاکی هستند.

به گفته مصدقی، نبود شانه خاکی از دلایل اصلی کاهش ایمنی و تخریب جاده و افزایش استرس رانندگان و به تبع آن کاهش ایمنی بصری آنها و در نهایت وقوع سوانح رانندگی می‌شود.

وی اضافه کرد: کمبود علائم ایمنی و تابلوهای رانندگی در جاده‌های گنبدکاووس از دیگر معضلات زیرساختی حوزه راه‌های این شهرستان است که بخشی از علائم نصب شده توسط افراد بزهکار در سال‌های اخیر سرقت شدند.

مصدقی، تخصیص اعتبارات ویژه ملی و استانی را تنها راهکار جبران عقب‌ماندگی‌های زیرساختی راه‌های گنبدکاووس دانست و بیان کرد: مطابق استانداردهای موجود باید هر ساله ۲۰ درصد ارزش جاده‌ها، صرف نگهداری و بهسازی آنها شود.

کد خبر 745358

دیگر خبرها

  • آخرین وضعیت تردد در جاده های کشور | هیچ محدودیت جدیدی در محورهای شمالی اعمال نشده است
  • ارایه خدمات مناسب به مسافران نوروزی و کاهش ۴۴ درصدی تصادفات شهر تهران
  • انتقاد شدید از وضعیت نابسامان پارکینگ‌های شهر کرمانشاه
  • جاده‌های خونین و مسافران بی‌دفاع
  • نداشتن رانندگی قابل پیش‌بینی، زمینه‌ساز تصادفات است
  • گلایه از خرابی جاده روستای یله گنبد بخش کوهین در قزوین
  • کاهش ۲۲ درصدی سرقت در نوروز امسال
  • نقش چادر‌های عشایری در کاهش تصادفات جاده‌ای
  • ارتقای کیفیت و استحکام بدنه خودرو مطالبه جدی پلیس در سال ۱۴۰۳ است
  • عمر بیشتر محورهای گنبد کاووس بیش از نیم قرن است