Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-30@10:59:26 GMT

تهیه سیاست‌های کلان در امور مربوط به مسائل جنسی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۱۱۷۰

به گزارش ایکنا؛ نشست خبری گزارش پیرامون مصوبات شورای فرهنگی- اجتماعی زنان خانواده در سال 96، صبح امروز شنبه، هجدهم فروردین ماه با حضور زهرا آیت اللهی، رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

زهرا آیت‌اللهی مهمترین اقدام شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده در سال 96 را تهیه سیاست‌های کلان در امور مربوط به مسائل جنسی خانواده بیان کرد و گفت: در سالی که گذشت چند اقدام انجام دادیم که یکی از این اقدامات در ارتباط با تهیه سیاست‌های کلان مربوط به امور مسائل جنسی خانواده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 در گذشته ما برنامه ریزی جامع در مورد سیاست‌های جنسی نداشتیم؛ بنابراین با استفاده از پیش‌نویس‌های سیاست‌های جنسی برنامه‌های جدید را تدوین کردیم. در چند جلسه اعضای شورای زنان به این موضوع پرداختند؛ سعی شد که این سیاست‌ها به سیاست‌های جامعی برگردانده شوند.

آیت اللهی با بیان این مهم که در چند دهه اخیر آموزش‌های مربوط به مسائل جنسی که در کشور مورد ارائه واقع شد؛ شکلی صحیح نداشته است، گفت:برخی از این آموزش‌ها بدون اینکه مورد نیاز یک گروه سنی باشد؛ ارائه می شد. مشخص نبود آموزش‌ها برای چه گروه سنی با چه شرایطی باید ارائه شود و در اصل محتوای آموزش‌ها به درستی مشخص نبود. 

وی در خصوص باز خوردهایی که در مورد مسائل مربوط به آموزش جنسی از سوی مردم به این شورا ارائه شده است، گفت: باز خوردهایی که به شورای عالی انقلاب فرهنگی شد؛ نشان می‌داد که آموزش‌ها در برخی مواقع با هدف آموزش داده نشده است. برخی معلم ها در مدارس اگر آموزشی داده‌اند آموزش آنها اصولی نبوده و آموزش معلم‌ها در این جهت به خاطر دغدغه ذهنی آنها بوده و آن طور که باید؛ به شیوه صحیح صورت نپذیرفته است.

آیت اللهی، در خصوص تعدد مراکز آموزش مسائل جنسی در کشور، گفت: تعداد مراکز آموزشی مربوط به مسائل جنسی بسیار زیاد است. آموزش و پرورش، مراکز آموزش خصوصی و دولتی، مراکز مشاوره اینترنتی و... درباره مسائل مربوط به امور جنسی آموزش‌های گسترده ای ارائه می‌دادند که این تعدد مراکز آموزش مسائل جنسی زمینه نگرانی خانواده ها را فراهم کرده بود. از همه مهمتر اینکه که سیاست‌های آموزشی ما جامع و صحیح به نگارش در نیامده بود

 

وی در خصوص بندهای به تصویب رسیده مربوط به ازدواج، گفت: از آستانه شروع ازدواج باید آموزش‌های مسائل جنسی دقیق و با تاکید برحفظ خانواده در قالب یک خانواده مستحکم و سالم انجام پذیرد.     

این مقام مسئول با بیان این نکته که آموزش‌ها باید توسط مربیان هم جنس ارائه شود، اظهار کرد: در آموزش‌های جنسی باید همه مطالب بر پایه یک اصول آموزش  داده شود، با سن افراد متناسب باشد، توسط مربیان هم جنس ارائه شود، شیوه‌های عفاف و حیا در این آ‌نها مورد توجه قرار گیرد و تحت هیچ شرایطی حیای افراد نباید از بین برود.

آیت اللهی، در خصوص گزارش انتشار تصویری مستهجن جهت آموزش مسائل جنسی به کودکان در چند مهد کودک و مدرسه، گفت: کودک فقط با رعایت حیا در امان می‌ماند. از برخی مهد کودک‌ها و مدارس گزارش شده است که جهت آموزش مسائل جنسی به کودکان از کتاب هایی که تصاویر مستهجن در آن وجود داشته؛استفاده شده است.

وی با بیان این موضوع که نباید در جهت زود بیداری غریزه‌های جنسی کودک، حرکت کنیم، اظهار کرد: در آموزه‌های اسلامی، بر به تعویق انداختن بیداری غریزه‌های جنسی در کودکان تاکید شده است. اگر غریزه جنسی کودک زود بیدار شود؛ به دلیل عدم درک دقیق کودک از مسائل جنسی، می تواند او را با بحران رو به رو کند.

رئیس شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده با بیان این مسئله که نباید از کودکی که در سن سه سالگی به او گوشی تلفن همراه داده می شود این انتظار را داشته باشیم که در آینده در مواجهه با مسائل جنسی خود مراقبتی کند، افزود: عدم ورود کودکان به برخی از فضاها در کمک به خود مراقبتی آنها در آینده می‌تواند بسیار نقش داشته باشد.    

آیت اللهی با تاکید براین مسئله که توجه به عفاف و حجاب موجب جلوگیری از فساد جنسی می‌شود، بیان کرد: ما برای تمام دستگاه‌ها نامه دادیم و از آنها در این خصوص گزارش خواستیم.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۱۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی در ادامه بازدید‌های میدانی خود از واحد‌های تولیدی، امروز با همراهی جمعی از اعضای کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر بازدید کرده و از نزدیک پیگیر رفع مسائل و مشکلات تکمیل و توسعه این طرح‌ها شد.

جواد کرمی در حاشیه این بازدید‌ها در گفتگو با خبرنگاران گفت: در راستای تحقق شعار سال و حسب تاکیدات مقام عالی استان در خصوص پیگیری مسائل و مشکلات طرح‌های نیمه‌تمام اقتصادی و حل و فصل آنها، امروز از طرح احداث سردخانه و تولید نشاء توت‌فرنگی و واحد تولیدی رخش تریلر جهت اجرای طرح توسعه واحد بازدید کرده و برای حل مشکلات مربوطه با ارائه راهکار، تصمیماتی اتخاذ و به دستگاه‌های ذیربط جهت اقدام ابلاغ شد.

دیگر خبرها

  • سید محمد خاتمی: تورم به سطح فوق العاده نگران کننده ای رسیده است /نباید با ذهنیت‌های بسته به سراغ امور پیچیده کشور رفت
  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • شناسایی هویت ۷ شهید گمنام مدفون در فارس
  • اقراریان، عضو شورای شهر تهران: خروج 7 عضو شورا از صحن به معنای قهر کردن نبود/ تعدادی از اعضای شورا معتقد بودند که مذاکرات درباره مسائل مربوط به قرارداد چین که باید همه ابهامات مربوط به آن شفاف شود، بهتر است در جلسه جداگانه‌ای ادامه پیدا کند
  • بودجه مربوط به زنان و خانواده کافی نیست
  • راه حل مسائل فرهنگی بازگشت به سیاست و سیاستگذاری
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌
  • حکم سینماگر مطرح لغو شد ؛ صدور دستور محاکمه جدید
  • تهیه‌کننده متهم به تجاوز، باید دوباره محاکمه شود