Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-08@23:45:54 GMT

اماکن مذهبی شهرری بیش از یک میلیون زائر داشت

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۱۳۱۲

اماکن مذهبی شهرری بیش از یک میلیون زائر داشت

خبرگزاری شبستان: شهردار منطقه ۲۰ از بازدید ۲۳۵ هزار گردشگر از اماکن تاریخی و حضور یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر در اماکن مذهبی نظیر حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ابن بابویه و بی بی شهربانو خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه 20 ، شهردار منطقه 20 از بازدید 235 هزار گردشگر از اماکن تاریخی و حضور یک میلیون و ۳۵۰ هزار زائر در اماکن مذهبی نظیر حرم حضرت عبدالعظیم(ع)، ابن بابویه و بی بی شهربانو خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید احمد صفوی گفت: خدمات رسانی به گردشگران و مسافران نوروزی از روزهای پایانی اسفند سال گذشته تا 17 فروردین در منطقه 20 ادامه داشت و بر اساس آخرین آمار ستاد سفر در شهرری، 235 هزار گردشگر از مهمترین اماکن تاریخی و باستانی این منطقه بازدید کردند.

صفوی با اشاره به اینکه برج طغرل، چشمه علی، آتشکده ری، نقاره خانه، ارگ سلجوقی و بازار تاریخی ری از مهمترین اماکن تاریخی مورد بازدید گردشگران بوده است، افزود: شهرری، 168 اثر تاریخی دارد که با لحاظ تمامی این آثار، آمار بازدیدکنندگان بیشتر از عدد اعلام شده، است.

اماکن مذهبی شهرری بیش از یک میلیون زائر داشت

شهردار منطقه 20 وجود بقعه های متبرکه و امامزادگان واجب التکریم را از دیگر نقاط مهم منطقه 20 برشمرد و گفت: حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع)، بقعه شیخ صدوق و شیخ رجبعلی خیاط در ابن بابویه، آرامگاه های بی بی زبیده، امامزاده عبدالله و بی بی شهربانو از مهمترین بقعه های متبرکه در این منطقه هستند که حضور حدود 1.350.000 زائر در این اماکن گزارش شده است.

 

صفوی با اشاره به اینکه تقارن ایام مبارک رجب با ایام نوروز موجب شد تا حضور زائران بیش از سال های گذشته شود، افزود: با توجه به حضور خیل عظیمی از شهروندان و آماده باش مدیریت شهری منطقه 20 در این ایام، فعالیت های نگهداشتی در اماکن متبرکه و مسیرهای منتهی به مراکز مذهبی به صورت شبانه روزی انجام شد.

 

وی به اسکان شبانه مسافران نیز اشاره کرد و گفت: بوستان زائر در ضلع شرق و محوطه ضلع جنوبی حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) و تعدادی از مدارس برای اسکان زائران آماده سازی شده بود و میزبان 10 هزار و 257 نفر در این موقعیت ها بودیم.

 

صفوی با اشاره به اینکه با احتساب اقامت در مهمانپذیر های شهرری، در مجموع 14 هزار و 190 مسافر در ایام نوروز 97 ، اسکان موقت داشته اند، احداث هتل و اماکن زائرپذیر را از مهمترین اولویت های شهرری برشمرد.

 

شهردار منطقه 20 بر توسعه صنعت گردشگری شهرری تاکید کرد و شهرری را مستعد ظرفیت ها و پتانسیل های این صنعت معرفی کرد.

 

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: حمایت از کالای ایرانی اعتکاف دیدار با مراجع مراجع و علماء مراجع حسن روحانی مراسم اعتکاف روز طبیعت درس فقه مراجع کالای ایرانی نوروز ۹۷ شهرداری منطقه ۲۰ اماکن مذهبی کلیدواژگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۳۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حکم تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون: تنبیه آزارگر به جای قربانی

آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی به حکم تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال واکنش نشان داد.   آذر منصوری دبیرکل حزب اتحاد ملت ایران اسلامی و رئیس جبهه اصلاحات ایران، با انتشار ئوئیتی در شبکه ایکس در مورد حکم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال مبنی بر حضور تماشاگران زن در بازی رفت و برگشت پرسپولیس و سپاهان و ممنوعیت حضور هواداران مرد در این بازی ها نوشت:   تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال نمونه ای از تنبیه آزارگر به جای قربانی است که قابل تعمیم در حوزه های دیگر نیز هست.  راهی که سال هاست بسیاری از جوامع برای رفع تبعیض در حوزه زنان در پیش گرفته اند.   کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: رای انضباطی دیدار پرسپولیس و سپاهان؛ بازی رفت و برگشت فصل آینده فقط با حضور بانوان تماشاگر

دیگر خبرها

  • برتری تیم دانشجویی کرسی آزاداندیشی واحد یادگار امام در دور نخست مرحله کشوری
  • وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی: ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • همکاری شهرداری با احیاگران خانه‌های تاریخی محله امامزاده یحیی
  • حکم تاریخی کمیته انضباطی فدراسیون: تنبیه آزارگر به جای قربانی
  • ۲۸ هزار زائر ایرانی در حج امسال شرکت می‌کنند
  • حکم بی‌سابقه و تاریخی فدراسیون فوتبال؛ پرسپولیس-سپاهان فصل آتی فقط با تماشاگران زن/ مردان محروم شدند!
  • ممانعت از حضور عضو شورای‌شهر در منطقه ۱۷/ شربیانی: این اتفاق رسوایی تاریخی است
  • اقلیم کردستان: روابط تاریخی ما را به ایران پیوند داده است
  • بازدید بیش از ۲٠ هزار گردشگر از اماکن تاریخی شهرداری کاشان
  • ضرورت برگزاری تورهای گردشگری مذهبی در آذربایجان شرقی