Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-04@14:32:02 GMT

آغاز فاز بهاره واکسیناسیون تب برفکی

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۱۴۶۰

آغاز فاز بهاره واکسیناسیون تب برفکی

معاون بهداشت و پیشگیری سازمان دامپزشکی گفت: در فروردین‌ماه ۱۳ مورد از آنفلوانزای پرندگان مشاهده شده که ۹ مورد در واحد‌‌های تولید جوجه رنگی غیرمجاز در یزد بوده است.

علی صفر ماکنعلی در مورد آخرین وضعیت شیوع آنفلوآنزای حاد پرندگان با ورود به سال 97، گفت: از ابتدای سال 97 تاکنون بر اساس پیش‌بینی‌هایی که داشته‌ایم، به صورت موردی شیوع آنفلوآنزا در کشور داشته‌ایم که به سرعت با آن برخورد و کار تحقیق و بررسی برای مشخص شدن منشأ ویروس آغاز شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از فارس، وی خاطرنشان کرد: طبق آخرین آمار کانون‌های بروز آنفلوآنزای پرندگان در دو واحد مرغ تخم‌گذار در استان اصفهان، یک واحد پرورش بوقلمون در استان قزوین، یک واحد مرغ بومی در استان همدان، 9 واحد مرغ تخم‌گذار در استان یزد که البته اکثراً واحدهای تخم‌گذار برای تولید جوجه رنگی و غیرمجاز بوده‌اند، گزارش شده که به سرعت کار معدوم‌سازی و پاکسازی انجام شده است.

معاون سازمان دامپزشکی همچنین از ‌آغاز توزیع و واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری تب برفکی در فصل بهار خبر داد و گفت: از آنجایی که تب برفکی بیماری بومی در کشور است، باید همواره رصد و پایش را انجام دهیم و امسال نیز به اندازه نیاز واکسن تب برفکی تهیه و توزیع شده و همچنان بنا به درخواست هر استان روند توزیع ادامه دارد.

ماکنعلی به این نکته اشاره کرد که 70 درصد از واکسن تب برفکی از محل تولید داخل و مؤسسه رازی تهیه می‌شود و مابقی وارداتی است.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تب برفکی دامداری بیماری دامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،مدیر مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی به اتمام رسید و مرحله دوم آن نیز از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خردادماه به اجرا در می‌آید.
جهان‌بخش یوسفی یادآور شد: این طرح، از روز یکشنبه ۲ اردیبهشت با هدف ریشه‌کن‌کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا و بیش از ۷۵ درصد اتباع واکسیناسیون شدند.

دیگر خبرها

  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • تدوین اساسنامه صندوق ذخیره مزایای پایان خدمت کارکنان دانشگاه آزاد/ تحول اداری به‌زودی آغاز می‌شود
  • مشاغل بهاره در تهران قدیم | کاهگل‌مالی و یخ‌فروشی
  • رویداد بزرگ صدرا در دانشگاه آزاد بویین‌زهرا آغاز به کار کرد
  • مرحله دوم واگذاری اختیارات از ستاد به صف در دانشگاه تهران آغاز شد
  • واکسیناسیون دام‌ها علیه بیماری طاعون نشخوارکنندگان کوچک
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما
  • «اگزمای بهاره» چیست و برای مقابله با آن چه باید کرد؟
  • 3 پیشنهاد برای بهینه‌سازی عملیات توزیع در حوزه لجستیک و تجارت الکترونیک