Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری تقریب از ارومیه، احد هوشمند قره باغ امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی فستیوال نمایش بچه های مسجد با عنوان چهل فانوس است که در مساجد اهل سنت و تشیع استان برگزار می شود.
وی افزود: فستیوال نمایش بچه های مسجد در چهار زمان مختلف و هر فصل در 10 مسجد استان برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


رئیس حوزه هنری آذربایجان غربی اضافه کرد: جشنواره استانی تئاتر بچه های مسجد در راستای اهداف و سیاست های حوزه هنری و با هدف شناسایی هنرمندان و استعدادهای ناب در مساجد و تشکیل گروه های نمایشی در راستای تبلیغ مبانی و ارزش های دینی و انقلابی در سطح مساجد استان با استفاده از هنر نمایش برگزار می شود.
هوشمند تصریح کرد: موضوع های مختلف دینی، دفاع مقدس، انقلاب اسلامی، مدافعان حرم، سبک زندگی اسلامی، خانواده، اخلاق اجتماعی و آسیب های اجتماعی موضوع هایی هستند که در قالب آثار نمایشی در این جشنواره تولید و در سطح مساجد استان اجرای عمومی می شوند.
هوشمند اظهار داشت: احیای تئاتر مردمی در مساجد، ایجاد جریان فرهنگی و ترویج هنر نمایش سالم و اخلاقی در بین عموم مردم، زنده نگه داشتن گروه های فعال تعزیه و نمایش های میدانی در مساجد و ایجاد انگیزه و تشویق گروه های هنری از دیگر اهداف اصلی برگزاری این جشنواره است .
هوشمند از آغاز تولید مستند روحانیت اهل تشیع و تسنن به سفارش تبلیغات اسلامی استان خبر داد و افزود: این مستند به تعداد 10 قسمت یک ساعته تدوین شده است و زندگینامه روحانیون شاخص استان که در حوزه اجتماعی و کار فعالیت دارند تهیه شده است.
وی برگزاری عصر خاطره و رونمایی از "کتاب جامانده" خاطرات سردار حجت کبیری، اکران فیلم های کوتاه تولیدی هنرمندان حوزه هنری، تقدیر از عوامل فیلم کوتاه شکلات ساخته حوزه هنری استان در سال گذشته، ویژه برنامه دیدبان، برگزاری ورکشاپ مینیاتور هنر ایرانی، عصر شعر چکامه های رجب، ارائه بلیط نیم بها سینما در هفته هنر انقلاب اسلامی ویژه فیلم های فیلشاه، لاتاری و به وقت شام، ویژه برنامه یادها آشنا (زیارت مزار شهدا) در  سه روستای استان را از جمله برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی در استان عنوان کرد.

منبع: تقریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان

مسجد شهید مدرس، شهرک مدرس همدان هم یکی از این مساجد است که هر روز صبح محفل انس با قرآن در آن با حضور بانوان و کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود و در آن علاوه بر تلاوت قران و دعا‌ها آموزش و تفسیر قر آن و دعا‌ها، تفسیر نهج الابلاغه هم برگزار می‌شود.

در این مسجد پایگاه مقاومت بسیج شهید عروجی فعالیت می‌کند و در کنار آن کلاس‌ها و برنامه‌های فرهنگی را برای کودکان و نوجوانان و آشنایی آن‌ها با قرآن را برگزار می‌کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • محفل قرآنی امام حسنی‌ها مانور نمایش دینداری مردم بود
  • برنامه موزه ملی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برای شب‌های قدر
  • احیای شب‌های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • احیای شب های قدر در مسجد موزه انقلاب و دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • جایگاه نخست لرستان در افزایش کانون‌ فرهنگی هنری مساجد در کشور
  • مراسم شب های قدر در باغ موزه دفاع مقدس برگزار می‌شود
  • ماه مهمانی خدا و تلاوت قرآن در مساجد استان همدان
  • امیدآفرینی به نسل جوان از رسالت‌های ائمه جماعات است
  • تولیت آستان قدس رضوی: حضور کمرنگ نوجوانان و جوانان در مساجد از دغدغه‌های دلسوزان کشور است
  • مساجد سنگرهای دفاع از اعتقادات دینی مردم هستند