Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-29@20:25:13 GMT

واکنش کره‌شمالی به حکم حبس «پارک گئون های»

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۱۶۶۱

واکنش کره‌شمالی به حکم حبس «پارک گئون های»

کره‌شمالی امروز (شنبه) در اولین واکنش به حکم حبس رئیس‌جمهوری سابق کره‌جنوبی، او را "خائن و مسوول فساد فوق‌العاده بزرگ" این کشور توصیف کرد. پارک گئون‌های به اتهام فساد به ۲۴ سال حبس محکوم شده است.

خبرگزاری ایسنا: به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اظهارات از سوی خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای کره‌شمالی یک روز پس از آن بود که دادگاه منطقه‌ای مرکزی سئول، پارک گئون های، رئیس‌جمهوری سابق کره‌جنوبی را به اتهامات متعددی از جمله سوءاستفاده از قدرت، دریافت ده‌ها و میلیون‌ها دلار از شرکت‌ها از طریق رشوه و اخاذی متهم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
او از مارس سال گذشته در بازداشت به سر می‌برد.

روابط میان دو کره در دوره زمامداری پارک گئون‌های به بدترین درجه رسید؛ زیرا او پس از آزمایشات موشکی و هسته‌ای کره‌شمالی در سال ۲۰۱۶ موضع سرسختانه‌ای گرفت. رسانه دولتی کره‌شمالی همچنین برای سال‌ها لحنی خشونت‌طلبانه و جنسیت‌گرایانه برای انتقاد از پارک داشت.

پیش از آنکه پارلمان تحت کنترل اپوزیسیون کره‌جنوبی در دسامبر ۲۰۱۶ به استیضاح پارک رای دهد، میلیون‌ها تن از مردم کره‌جنوبی خواستار عزل او شده بودند. پارک رسما در مارس سال گذشته عزل و بازداشت شد. او محاکمه‌اش را انتقام سیاسی می‌داند و از حضور در جلسات دادگاه خودداری کرد. لینک کوتاه خبر: farda.fr/003LsA

منبع: فردا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند

به گزارش خبرنگار مهر، وحید شادی نیا در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: حادثه عصر امروز یکشنبه که براثر انفجار در چاه فاضلاب به علت نامشخص روی داد.

وی ادامه داد: براثر این حادثه چهار نفر دچار مصدومیت شد و توسط اورژانس به بیمارستان امام رضا تبریز منتقل شدند.

کد خبر 6091454

دیگر خبرها

  • پارک کردن یک خودرو به شیوه‌ای متفاوت + فیلم
  • آغاز طرح مدیریت مکانیزه پارک حاشیه ای خودرو در اردبیل
  • انفجار در پارک پرواز تبریز/ ۴ نفر مصدوم شدند
  • انفجار در پارک پرواز تبریز
  • کاهش هزینه حفاظت پارک کبودوال از ۱۳۰ به ۳۲ میلیارد تومان
  • نگاهی به طبیعت پارک ملی ساریگل از لنز دوربین شهروند خبرنگار
  • (ویدئو) تصاویری از روش ترسناک اعدام در کره شمالی
  • حمله سگ بلاصاحب به پسر ۱۲ ساله در کرج
  • ‌ ۵ کیلومتر از آزادراه زنجان_ قزوین‌ آسفالت شد
  • کره شمالی: حقوق‌ بشر ابزار تهاجم و رفتار خصمانه آمریکاست