Web Analytics Made Easy - Statcounter

طرز تهیه شیرینی ماکارون / طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی / ماکارون / شیرینی ماکارون / شیرینی فرانسوی / شیرینی خشک / شیرینی / ماکارون تمشکی / ماکارون شکلاتی / شیرینی محبوب فرانسوی / شیرینی مناسب کودکان / شیرینی رنگی رنگی / شیرینی فانتزی / طرز تهیه کرم شکلات / طرز تهیه کرم شاتوت یا تمشک

ماکارون یکی از محبوب ترین شیرینی های فرانسوی است که شکل سنتی ان در طعم های تمشک و شکلاتی بوده اما امروزه در طعم ها و رنگ های مختلفی وجود دارد و محبوب تمام سنین است و به خاطر رنگی رنگی بودن ان و شکل فانتزی که دارد برای کودکان نیز مناسب است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شیرینی  با سفیده تخم مرغ و شکر درست میشود و از رنگ طبیعی برای رنگ دادن به ان استفاده می شود هم چنین وسط ان با خامه یا مربا پر میشود، که ما در این مطلب کرم شکلاتی و کرم شاتوت و تمشک را برای کرم میان ماکارون به شما اموزش میدهیم.

طرز تهیه شیرینی ماکارون

مواد لازم جهت تهیه این شیرینی خوشمزه :

سه عدد تخم مرغ

50 گرم شکر

120 گرم آرد بادام

نمک یک چهارم قاشق سوپ خوری

200 گرم پودر شکر

رنگ خوراکی به میزان لازم و رنگ های دلخواه

کرم تارتار یک چهارم قاشق مربا خوری ( این کرم برای سرعت دادن به فرم گرفتن سفیده تخم مرغ است)

طرز تهیه شیرینی ماکارون فرانسوی

سفیده ی تخم مرف را از زرده ی ان جدا کنید و  یک شب تا صبح ان را در یخچال قرار دهید و 15 دقیقه قبل از درست کردن شیرینی ان را از یخچال در بیارید تا مای ان با محیط یکی شود.

سفیده تخم مرغ را در ظرفی بریزید و با استفاده از هم زن برقی ان را به خوبی هم بزنید تا پف کند. سپس کرم تارتار و شکر را به ان اضافه کرده و دوباره به مدت 10 دقیقه هم بزنید.

سفیده باید انقدر سفت شود که حتی با برگرداندن ظرف هم نریزد.

حالا رنگ خوراکی را به ان اضافه می کنیم و باز هم میزنیم.نکته ی قابل توجه این است که شیرینی ماکارون بعد از پخته شدن چند درجه تغییر رنگ می دهد و روشن تر میشود . پس در این مرحله به میزان و کیفیت رنگی که به مایع اضافه می کنید توجه کنید.

در این مرحله پودر بادام (ارد بادام) و شکر را الک میکنیم و به مایع اضافه می کنیم.توه داشته باشید که میزان هم زدن مواد در این مرحله بسیار مهم است به طوری که کم هم زدن مواد باعث ترک خوردن سطح ماکارون ها و بیش از اندازه هم زدن ان ها باعث درست نشدن پایه ماکارون میشود. پس دقت داشته باشید که هم زدن مواد طوری باشد که غلظت ان مقداری باشد که وقتی مواد را داخل قاشق میریزیم از قاشق نریزد.

حالا یک سینی بردارید و کف ان را کاغذ روغنی بگذارید. مواد شیرینی را داخل قیف بریزید و روی کاغذ دایره هایی با قطر 3 سانت درست کنید.سینی را روی میز بکوبید تا حبابی روی ماکارون ها باقی نماند. این کار از ترک خوردن ماکارون ها جلوگیری میکند.

نیم ساعت الی یک ساعت صبر کنید و بگذارید مواد در دمای محیط بمانند.

سینی را درون فر با دمای 300 درجه ی فارنهایت قرار دهید و بعد از ده دقیقه سینی را سر و ته کنید و دوباره 10 دقیقه صبر کنید.

سپس سینی را از درون فر خارج کنید و بر کنید تا خنک شود و بعد ماکارون ها رو از سینی جدا کنید.

ماکارون ها اماده اند و حالا وقت درست کردن خامه ی میانی ماکارون ها میباشد.

همانطور که گفته شد دو نوع کرم شاتوتی، تمشک و شکلاتی را به شما اموزش میدهیم .

طرز تهیه کرم شکلاتی

شکلات مورد علاقه تان را بردارید و ان را تکه تکه کنید. سپس خامه را بجوشانید و سپس تکه های شکلات را به ان اضافه کنید . ان ها را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و تکه های شکلات نیز اب شوند. حالا صبر کنید تا خنک شوند. سپس با هم زن برقی هم میزنید تا فرم بگیرد.

مواد را داخل قیف میریزید و یکی یکی روی ماکارون ها میریزید و ماکارون دومی را رویش قرار میدهید ( مثل ساندویچ همبرگر) حالا ماکارون هارا تا موفع سرو درون یخچال نگه میدارید.

طرز تهیه کرم شاتوت یا تمشک

ظرفی بردارید و کره را داخل ان بریزید(60 گرم) . سپس ان را با هم زن برقی هم بزنید تا کم رنگ بشود. سپس شکر را به ان اضافه کنید (برای 60 گرم کره، 60 گرم شکر کافی است) . حالا 3 قاشق غذاخوری اب شاتوت یا تمشک را به مایع اضافه کرده و دوباره هم بزنید. حالا کرم را داخل قیف بریزید و یکی یکی روی ماارون ها بریزید و ماکارون دیگری را روی ان قرار دهید.

ماکارون هارا داخل یخچال گذاشته تا جا بیفتد و تا زمان سرو در یخچال نگهشان دارید .

هم چنین میتوانید از مارمالاد های مختلف به جای کرم میان ماکارون استفاده کنید.

ماکارون شما اماده است و می توانید نوش جان کنید.

توجه کنید که بهتر است ماکارون را بیشتر از یک هفته نگه ندارید و در یکی دو روز اول خورده شود.

منبع: ساعت24

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۷۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید

یک رسانه فرانسوی از کاهش صادرات تجهیزات دفاعی این کشور به رژیم صهیونیستی خبر داد.

به گزارش ایسنا، روزنامه لوموند گزارش داد که فرانسه صادرات دفاعی خود به اسرائیل را به کم‌ترین حد رسانده است، اما روابط نظامی خود با این رژیم را به طور کامل قطع نکرده است.

این روزنامه فرانسوی به نقل از برخی منابع در دولت این کشور گزارش داد: یک اراده و عزم روشن در فرانسه وجود دارد مبنی بر اینکه نباید از عملیات نظامی در غزه حمایت شود.

این منابع تاکید کردند که فرانسه در اواخر ماه اکتبر صادرات اجزای مورد استفاده در ساخت گلوله‌های توپخانه‌ای را تعلیق کرد.

اخیرا «استفان سژورنه» وزیرخارجه فرانسه با «محمد مصطفی» نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین به‌صورت تلفنی در رابطه با تلاش فرانسه برای اجرای آتش‌بس در غزه رایزنی کرد.

در این تماس تلفنی وزیر امور خارجه فرانسه درباره آزادی همه اسرا و همچنین ورود کمک‌های بشردوستانه به منطقه تحت محاصره فلسطین (غزه) گفتگو کرد.

وی همچنین خشونت غیرقابل قبولی را که در کرانه باختری در جریان است، محکوم کرد.

همچنین «ناتالی برودرست» معاون نماینده دائم فرانسه در سازمان ملل متحد نیز بار دیگر درخواست کشورش برای آتش‌بس فوری در منطقه و آزادی بی‌قیدوشرط همه اسرا در درگیری اسرائیلی و فلسطینی را تکرار کرد.

دیگر خبرها

  • طرز تهیه پاستای اسفناج و خامه ساده و خوشمزه
  • کام شیرینی فروش میبدی تلخ شد
  • مایک منیان و تردید در مورد آینده‌اش در میلان
  • صادرات دفاعی فرانسه به اسرائیل به کم‌ترین حد رسید
  • رولت یخچالی یک شیرینی فوری بدون نیاز به فر
  • اگر می‌خواهید لاغر شوید این ۵ صبحانه کم کالری معجزه می‌کند
  • ورود پلیس ضدشورش برای متفرق کردن دانشجویان در پاریس | فیلم
  • طعنه رسانه فرانسوی به بارسلونا؛ دمونتادا جواب ریمونتادا
  • گیاهی که برای جلوگیری از ریزش مو معجزه می‌کند
  • اصفهانی‌ها یک روز جهانی را به نام خود ثبت کردند؛ روز جهانی گز