Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@08:19:10 GMT

آغازعملیات گرده افشانی نخیلات آبادان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۱۷۹۸

آغازعملیات گرده افشانی نخیلات آبادان

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان ؛ناجی شهیب زاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: عملیات گرده افشانی نخیلات به طور عمده به شکل سنتی وتوسط افراد مجرب انجام می شود.

وی با اشاره به اینکه عملیات گرده افشانی از اسفندماه سال گذشته آغاز و تا اواخر فروردین ماه جاری ادامه دارد، افزود: به طور میانگین، هر نفر روزانه ۵۰ تا ۱۰۰ اصله درخت خرما را در بهترین زمان ممکن یعنی ساعت ۱۰ تا ۱۴ گرده افشانی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، برحی، استعمران، زاهدی، لیلویی، پیارم، گنطار و غیره از جمله رقم های مختلف کشت شده در آبادان است. 

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آغاز کار مبارزه با کرم میوه‌خوار خرما در این شهرستان گفت: کرم میوه خوار خرما که به زبان محلی «حمیره» گفته می شود از جمله آفات موجود در نخلستان های جنوب کشور است که هر ساله این مدیریت در قالب شبکه مراقبت نخیلات و ناظران گیاه پزشکی به همراه مسئولان پهنه ها به بررسی باغات پرداخته و توصیه های لازم را به باغداران ارائه می کنند.

شهیب زاده با بیان اینکه در چند سال اخیر این آفت خسارت جدی به نخلستان های آبادان وارد نکرده است، افزود: در ریزش ۱۵ تا ۲۰ درصدی نیز هیچ مبارزه شیمیایی انجام نمی شود.

وی گفت: سعی بر این است که در مبارزه با آفات و بیماری های نخیلات، مبارزه شیمیایی در مرحله آخر باشد و بر این اساس در ابتدا از روش های مکانیکی، زراعی و بیولوژیکی استفاده شود، لذا خرمای تولید شده در آبادان به لحاظ سلامت و عاری بودن از باقی مانده سموم شیمیایی بسیار مطمئن و از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

انتهای پیام/د

گرده افشانی نخیلات آبادان

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۷۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند

همایش آموزشی متمرکز حجاج خوزستان با حضور حجاج شهرستان‌های آبادان، خرمشهر و شادگان در سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

محمد امین یاقوت مدیر حج و زیارت خوزستان گفت: در این همایش شرکت کنندگان با اسرار و معارف حج و موضوعات مرتبط با این سفر زیارتی و معنوی توسط مربیان آشنا شدند.

امسال سه هزار و ۷۰۰ زائر خوزستانی در قالب ۲۵ کاروان، از اواخر اردیبهشت ماه امسال از فرودگاه بین المللی سپهبد شهید سلیمانی اهواز راهی سرزمین وحی خواهند شد.

باشگاه خبرنگاران جوان آبادان آبادان

دیگر خبرها

  • کاهش آلرژی فصلی با این ۵ روش
  • ۵ راهکار که علائم آلرژی فصلی را کاهش می‌دهد
  • برگزاری همایش آموزشی حجاج در اروند
  • آغازعملیات لکه‌گیری و ترمیم آسفالت معابر شهری در بروجن
  • ۵ روش برای تسکین علائم آلرژی فصلی
  • مهار اتش سوزی سردخانه نگهداری خرما در بم
  • محفل انس با قرآن در آبادان
  • راه اندازی مرکز نفس در آبادان و خرمشهر
  • تردد غیرقانونی خودروهای سنگین از روی پل خرمشهر
  • طراحی و ساخت پهپاد گرده افشان