Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری برنا از استان زنجان؛ معاون آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست با اعلام اینکه فعالیت صد روزه معاونت آموزش و پژوهش سازمان محیط زیست با محوریت #زباله به اتمام رسیده است گفت: تالاب، آب، انرژی و آلودگی هوا محورهای فعالیت معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در چهار فصل امسال خواهند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 کاوه مدنی با اشاره به اینکه امروزه حفاظت از محیط زیست به یکی از مهمترین دغدغه های بشر تبدیل شده است، اظهار داشت : یکی  از جنبه های مهم آموزش وآگاهی رسانی در مسائل محیط زیستی، ضرورت فراگیر بودن جامعه مخاطب است، و از سوی دیگر پیوستگی آموزش های محیط زیستی تا حد قابل توجهی میتواند تضمین کننده اثربخشی در تغییر رفتارها با طبیعت باشد.
وی افزود: انسان به عنوان جزئی از این سیاره همانطور که نقش مهمی در تخریب زمین داشته است، با تغییر رفتار و اهمیت دادن به محیط زیست می تواند نقش ارزنده ای در حفظ زمین و ترمیم آن نیز ایفا کند.
مدنی تصریح کرد: معاونت آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در کمتر از 6 ماه از شروع کار در دولت دوازدهم، در راستای اجرای وظایف ذاتی خود مبنی بر سیاستگذاری، برنامه ریزی، و نظارت عالیه بر فرآیند اجرایی طرحها و برنامه های آموزشی، برای نخستین بار موفق به تدوین و اجرای برنامه موضوع محور با بازهی زمانی مشخص در سطوح ستادی و ملی شد.
وی ادامه داد : طرح "بی زباله " از تاریخ1/10/96لغایت13/1/97  با هدف ایجاد حساسیت و تقویت حس مسئولیت پذیری جامعه با شعار " از خودمان شروع کنیم" به استقبال فصل بهار رفت تا طبیعت سبز ایران در آستانه روز طبیعت (13فروردین) دچار آسیب و تخریب کمتری شود.
مدنی خاطر نشان کرد: این طرح در گام نخست دولتمردان، برنامه ریزان و مجریان طرحهای آموزشی فرهنگی را نشانه گرفت تا با انجام اقداماتی هرچند کوچک ولی منطبق و سازگار با محیط زیست بتواند به انتقال و ترویج پیامهای محیط زیستی در جامعه پرداخته و این درک و آگاهی را بین مردم نهادینه سازد که برای داشتن محیط زیستی سالم و به دور از هرگونه آلودگی نباید منتظر تنها اقدمات بزرگ باشیم، بلکه با انجام رویدادهای کوچک اما فراگیر و هدفمند توسط تمامی سرمایه های اجتماعی، میتوان اقدامات بزرگی را نیز رقم زد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: آلودگی هوا استان زنجان سازمان حفاظت محیط زیست چهار فصل معاون آموزش و پژوهش تالاب آب انرژی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته

همزمان با روز ملی موزه‌ها و روز ملی تنوع زیستی ( ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خردادماه ) بازدید از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان به‌صورت رایگان امکان پذیر شد.

به گزارش ایسنا موزه‌های تاریخ طبیعی به عنوان یکی از متفاوت‌ترین موزه‌ها، نشان دهنده تاریخ جهان آفرینش و طبیعت و محل نگهداری بسیاری از گونه‌های جانوری و گیاهی هستند.

موزه تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست با ذخیره بیش از ۹۰۰ نمونه از اجزای مختلف تنوع زیستی شامل جانوران، گیاهان، سنگ،کانی و فسیل در کنار نمایش تنوع زیستی پنج قاره به تفکیک، گنجینه بسیار با ارزشی برای تنوع زیستی ایران و جهان به شمار می‌رود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، علاقه‌مندان و مراکز آموزشی می‌توانند از ۲۷ اردیبهشت تا ۳ خرداد از ساعت ۹ تا ۱۹ به آدرس بزرگراه همت شرق، بین اتوبان یادگار امام و شیخ فضل الله، پارک طبیعت پردیسان مراجعه و به رایگان از موزه تنوع زیستی بازدید کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه تاریخ طبیعی محیط زیست گیلان در روز ملی موزه‌ها
  • علت آلودگی هوا و محیط‌زیست قم چیست؟
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • بازدید رایگان از موزه تنوع زیستی پارک پردیسان برای یک هفته
  • گلایه مدیر کل برای استفاده نکردن نهادها از صندوق ملی محیط‌زیست
  • ​​​​​​​توسعه همکاری محیط زیستی ایران و آفریقای مرکزی
  • حقابه هورالعظیم چگونه تامین می‌شود؟