Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو دیپلمات مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان این که موضع جدید بن سلمان جوان در به رسمیت شناختن اسرائیل، آشکار کردن سیاست نهانی عربستان در قبال فلسطین بود، گفت: این تظاهرات نشان می دهد فلسطینیان از این روند 70 ساله ناامید شده اند.

سید محمد صدر در گفت و گو با جماران، در خصوص تظاهرات مردم فلسطین در مقابل رژیم صهیونیستی که از 2 هفته قبل آغاز شده است، گفت: این تظاهرات نشان دهنده نا امیدی فلسطینیان از تمام برنامه های است که تا به امروز دیگران از آن ها به عنوان مذاکره یا توافق نام می بردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام و حرکت نشان دهنده این امر است که فلسطینیان از این روند 70 ساله ناامید شده  و به این نتیجه رسیده اند که برای رسیدن به خواسته هایشان، خودشان باید دست به کار شوند.

وی ادامه داد: در همین راستا فلسطینیان حرکت خوب و مسالمت آمیزی را شروع کرده اند، منتها رژیم صهیونیستی خیلی با خشونت رفتار می کند و تا به امروز هم تعداد شهدا و مجروحین زیاد بوده است. اما این حرکت نشان دهنده کیاست حماس و مسئولان فلسطینی در این نکته است که اگر صرفاً به مذاکره مخصوصاً مذاکره ای دل بسته شود که آمریکا در آن نقش داشته باشد، راه به جایی نخواهند برد.

مشاور وزیر امور خارجه در پاسخ به این سوال که به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی توسط ولیعهد عربستان چه تاثیری در مواضع دیگر کشورهای عربی در قبال مساله فلسطین خواهد داشت، گفت: ظاهراً پادشاه عربستان بعدا این موضوع را تا حدی تکذیب کرده اما در صورت درست بودن چنین موضعی این مساله نمی تواند تاثیر چندانی در مواضع جهان اسلام در قبال فلسطین داشته باشد.

وی افزود: البته این مساله این موضوع را برای مردم فلسطین روشن کرد که عربستان هیچ گونه حمایت جدی از آن ها نخواهد کرد و در واقع این موضع بن سلمان بیان سیاست های نهانی عربستان در طی سال های گذشته است.

صدر تاکید کرد: عربستان به هیچ وجه حاضر نیست در مقابل آمریکا یا اسرائیل به خاطر حمایت از فلسطینی ها بایستد. حالا ایشان جوانی کرده و این سیاست نهانی را افشا کرده است. البته از گذشته های دور طرح فهد، اسرائیل را با شرایطی به رسمیت می شناخت که البته آن شرایط را اسرائیل نپذیرفت و به جایی نرسید.

این دیپلمات ارشد در مورد نتیجه بخش بودن راهپیمایی«حق بازگشت» اظهار داشت: به نظر من این اقدامی که از طرف فلسطینی ها شروع شده است اقدام بسیار خوبی است. به عبارتی این اقدام یک اقدام انقلابی و مسالمت آمیزی است که می تواند نظر جامعه بین الملل را جلب کند. همچنان که تا به امروز در این هدف موفق بوده اند به طوری که ما شاهد شروع تظاهرات در برخی شهرهای اروپایی در حمایت از این حرکت هستیم. این می تواند مقدمه یک سری کارهای بزرگتر و در مقیاس جهانی نیز باشد.

وی اظهار داشت: این موضوع از این جهت خوب است که اسرائیل تنها کشوری است که موجودیتش را از قطعنامه های سازمان ملل گرفته است و اگر این قطعنامه ها نبود اساساَ اسرائیلی وجود نداشت. جالب است این کشوری که موجودیتش از قطعنامه های سازمان ملل است خودش هیچ کدام از قطعنامه های این سازمان را اجرا نمی کند که این نشان دهنده همان روحیه تجاوزکارانه ای است که قصد اشغال تمام سرزمین فلسطین را دارد. این اقدامات صلح آمیز به مثابه دیپلماسی عمومی است که  می تواند زمینه های بین المللی پیشبرد اهداف  فلسطینیان را هموار تر کند و فشاری باشد بر اقدامات بعدی این حرکت.

این عضو دیپلمات مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان در مورد سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال این اعتراضات گفت: طبیعی است که جمهوری اسلامی مانند سابق  از حقوق مردم فلسطین، رفع اشغال و تشکیل دولت مستقل فلسطینی حمایت می کند و حقی کمتر از این برای فلسطینیان قائل نیست.

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال مجمع تشخیص مصلحت نظام عربستان فلسطین رژیم صهیونیستی خشونت حماس آمریکا وزیر امور خارجه کشورهای عربی جهان اسلام جامعه سازمان ملل مجمع تشخیص مصلحت جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی حقوق فلسطین سید محمد صدر بن سلمان تظاهرات بازگشت حق بازگشت موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما از لندن؛ قشر‌های مختلف مردم انگلیس همصدا با حامیان فلسطین در کشور‌های مختلف جهان بار دیگر با برافراشتن هزاران پرچم فلسطین، خیابان‌های مرکزی لندن را با صحنه اعلام همبستگی با ملت فلسطین و ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش مبدل کردند.
فریاد خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش و اعلام همبستگی با ملت فلسطین همزمان با گسترش جنبش دانجشویی حامی آرمان فلسطین از آمریکا و تا اروپا و در لندن همچنان ادامه دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

اظهارات:

۱ – کلر – فعال مدنی 
۲ – شهروند انگلیسی 
۳ – شهروند انگلیسی 

خانم کلر، فعال مدنی در انگلیس که در این تظاهرات حاضر شده است می‌گوید: دولت بریتانیا از آتش بس در غزه حمایت نمی‌کند، ریشه این سیاست برمی گردد به صدور اعلامیه بالفور درسال ۱۹۴۸ که زمینه تاسیس رژیم اسراییل رو فراهم کرد. کشتار فلسطینیان و اشغال سرزمین‌شان با همکاری و حمایت دولت بریتانیا بیش از هفت دهه است که دامه یافته و ما در اعتراض به تداوم این سیاست شرم آور اینجاییم. از دولت می‌خواهیم به خواست اکثریت احترام بگذارد.
معترضان با نوشته‌ها و شعارهایشان دولت‌های حامی رژیم صهیونیستی را شریک جنایات این رژیم در نسل کشی فلسطینیان و راه ملت‌ها را جدای از آنها دانستند.
یک شهروند انگلیسی در این باره می‌گوید: ما اینجاییم تا اتحادمان را با ملت فلسطین نشان دهیم. واقعیت جامعه ما این جمعیتی است که ماههاست در خیابان‌ها توقف نسل کشی فلسطینیان را خواستارند و از آزادی فلسطین حمایت می‌کنند. با حمایت دولت‌های غربی از نسل کشی فلسطینیان نقاب از چهره آنها کاملا کنار رفته و ملت‌ها از دانشجویان آمریکا گرفته تا شهر‌های مختف اروپا نشان دادند که اسراییل و حامیانش باید از آینده خودشان بترسند.
یک خانم جوان انگلیسی که در تظاهرات همبستگی با ملت فلسطین حضور یافته است، نیز می‌گوید: دلیلش چیست که دولت‌های غربی به رغم کشتار ده‌ها هزار نفری مردم فلسطین از آتش بس در غزه حمایت نمی‌کنند؟ این سوالی است که همچنان بی پاسخ مانده است. دولت و مجلس ما آشکارا با خواست اکثریت جامعه مخالفت می‌کنند که هفت ماه آست آتش بس در غزه و توقف نسل کشی فلسطینیان را در خیابان‌ها فریاد می‌زنند.
حضور گسترده یهودیان و خاخام‌ها در راهپیمایی همبستگی با ملت فلسطین نشان می‌دهد توجه به آرمان فلسطین قشر‌های مختلف مردم از ادیان و ملیت‌های گوناگون را به هم پیوند داده است.
با اینکه بر اساس نتایج نظرسنجی‌ها، بیش از ۷۵ درصد مردم انگلیس خواهان اتش بس فوری در غزه و توقف نسل کشی فلسطینیانند و هفت ماه است که بی وقفه هر هفته این خواسته را در خیابان‌های مرکزی پایتخت و دیگر شهر‌های انگلیس فریاد می‌زنند، اما دولت انگلیس به رغم کشتار بیش از ۳۴ هزار فلسطینی مانند اغلب دولت‌های غربی حتی حاضر نشده است ارسال بمب و جنگ افزار برای رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

 

دیگر خبرها

  • بن سلمان: مخالف آوارگی مردم غزه هستیم
  • مخالفت ولیعهد عربستان با کوچ اجباری فلسطینیان
  • تأکید بن سلمان بر مخالفت عربستان با کوچ اجباری مردم فلسطین
  • بازسازی غزه ۳۰ سال زمان می‌خواهد
  • هشدار مصر و اردن درباره کوچاندن فلسطینیان/ تاکید قطر بر جلوگیری از ورود منطقه به جنگ
  • محمود عباس: در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • در صورت حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • با حمله اسرائیل به رفح، بزرگ‌ترین فاجعه تاریخ رقم می‌خورد
  • شاهکار بن سلمان؛ حیف و میل پولی به اندازه ارزش ۳ لیگ ژاپن، کره و ایران!
  • ابراز خشم و انزجار از رژیم صهیونیستی و حامیانش در لندن