Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد– ايرنا – رييس پارلمان عراق گفت که اين کشور بهتر است به مسائل داخلي و تقويت وحدت ملي در داخل اهتمام ورزد و از ورود به درگيري ها و مناقشات بين المللي بين محورهاي مختلف پرهيز کند.

به گزارش ايرنا، `سليم الجبوري` روز شنبه در همايش بين المللي گراميداشت `شهيدان آيت الله محمد باقر صدر و محمد باقر حکيم` گفت که در اين برهه ضروري است عراق را از نزاع هاي بين الملي بين محورها دور نگه داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي اضافه کرد که بايد در اين مرحله شعار همه `اولويت با عراق ` و عراق بالاتر از هر اولويت، باشد.
وي با اشاره به پيروزي عراق بر داعش گفت: با وجود اينکه بر داعش پيروز شده ايم اما هنوز نتوانسته ايم در بعد اقتصادي بر فساد پيروزي نهايي را اعلام کنيم.
وي ادامه داد که چالش پيش روي عراق، مبارزه با فساد و توسعه اقتصادي و بازسازي عراق است و اين چالش کم از چالش تروريستي نيست.
الجبوري گفت که ما به عنوان رهبران سياسي عراق، در برابر مسووليت تاريخي و خطرناکي براي اعلام پيروزي کامل در زمينه اقتصادي قرار داريم.
وي با اشاره به انتخابات آينده گفت که اراده تغيير جزء از طريق صندوق هاي راي و انتخابات دموکراتيک امکان پذير نيست.
رييس مجلس اعلاي اسلامي عراق، ميزان همايش نيز درسخناني گفت که شهيدان آيت الله محمد باقر صدر و محمد باقر حکيم، داراي يک طرح واحد و يک رويکرد سياسي بودند و هرگز از همديگر قابل انفکاک نيستند.
شيخ همام الحمودي با اشاره به مقابله حزب الدعوه اسلامي عراق با حزب منحله بعث در همان مراحل اوليه کار سياسي خود گفت: حزب الدعوه اسلامي از همان آغاز نوک پيکان رويارويي را در داخل کشور تشخيص داد و به مقابله با حزب جنايتکار بعث برخاست.
به گفته وي، بعد از پيروزي انقلاب اسلامي ايران به رهبري امام خميني، ملت عراق نيز تصميم خود را مبني بر رويايي با حزب بعث اتخاذ کرد.
وي خاطرنشان کرد که مرحله پساداعش با قبل از آن متفاوت است و بايد عملکرد دولت آينده و پارلمان آتي متناسب با اين پيروزي هايي باشد که بر گروه تروريستي داعش تحقق يافته تا عراق نقش خود را در منطقه بازيابد.
رييس جمهور عراق نيز در اين همايش گفت که انتخابات آينده بايد بر مبناي وحدت کلمه عراق باشد.
`فواد معصوم` افزود در اين برهه حساس و با توجه به اينکه عراق در آستانه اولين انتخابات بعد از پيروزي برداعش است، ضروري است با الهام از ارزش هاي دو شهيد (آيت الله صدر و حکيم) براي وحدت کلمه تلاش کنيم.
به گفته وي، ارتقا وحدت ملي در عراق، فرصت سرمايه گذاري ها را در کشور بالا برده و احزاب سياسي قادر خواهند بود با احساس مسووليت بالاتر همه موانع را در راستاي ساخت روند سياسي عراق بردارند.
در اين همايش آيت الله `محسن اراکي` دبيرکل مجمع جهاني تقريب مذاهب اسلامي و حجت الاسلام و المسلمين `محسن قمي` معاون ارتباط بين الملل دفتر مقام معظم رهبري که به عنوان ميهمانان دعوت شده بودند پيرامون انديشه دو شهيد سخن گفتند.
در همايش بين المللي گراميداشت شهيدان آيت الله محمد باقر صدر و محمد باقر حکيم تعدادي از مقامات و رهبران سياسي عراق به علاوه جمعي از پژوهشگران از کشورهاي مختلف عربي و اسلامي و خارجي و نيز `ايرج مسجدي` سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد حضور داشتند.
خاورم *353*380*
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۱۹۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، دومین دور مسابفات بین المللی شطرنج جام پلیس امارات به میزبانی شهر دبی امارات برگزار شد که سینا موحد در جدول استاید بامهره سیاه در برابر استادبزرگ ونکاتارامان از هندوستان با ریتینگ ۲۶۰۵ به برتری رسید و امتیازات خود را به عدد ۲ رساند.


استاد بزرگ قزاقستانی، دنیس ماخنف سومین شطرنج بازی است که سینا موحد در امارات مقابل وی قرار می‌گیرد.


موحد در دور نخست از سد استاد بین‌المللی بانوان آلوآ نورمن از قزاقستان عبور کرد.


شطرنج باز خوزستان برای کسب دومین نورم استاد بزرگی در برابر اساتید نام آشنای شطرنج جهان در دبی در ۹ دور مسابقه  دست به مهره خواهد شد.


سوپر استاد بزرگ سید امین طباطبایی، استاد بین المللی مهدی غلامی اوریمی، استاد بین‌المللی آرش طاهباز، استاد بین المللی آرش داغلی، استاد بین‌المللی آراد نظری، استاد بین‌المللی سید کیان پورموسوی دیگر شطرنج بازان کشورمان در این رقابت‌ها هستند.


۲۳۰ شطرنج باز دراین مسابقات به رقابت می‌پردازند.

مسابقات بین المللی شطرنج جام پلیس امارات، بیست وچهارم اردیبهشت ماه با شناخت نفرات برتر به پایان می‌رسد.

دیگر خبرها

  • ویدئو نوشت| کویت؛ جامانده از «جاده توسعه»
  • گروسی کنار پل خواجو+ فیلم
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • وحشت نتانیاهو از صدور حکم بازداشت/ هیچ تصویری از پیروزی در شهر رفح نیست
  • دومین پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات
  • ماجرای جنجال محمد طالقانی در جام آریامهر + فیلم
  • روزنامه ایتالیایی: ناتو در جنگ اوکراین برای خود دو خط قرمز مشخص کرده است
  • بارزانی وارد تهران شد
  • رئیس اقلیم کردستان عراق وارد تهران شد
  • پیروزی شطرنج باز خوزستان در مسابقات بین المللی امارات