Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سید رضا غلامی مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: اکیپ های بازرسی بهداشت محیط وزارت بهداشت از ابتدای طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط (15 اسفند96) تا 15 فروردین ماه سال جاری، بیش از 904 هزار بازدید از مراکز و اماکن با تاکید بر مراکز و اماکن حساس داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اکیپ های بازرسی بهداشت محیط وزارت بهداشت در این مدت، حدود 33 هزار بازدید از مراکز و اماکن بین راهی و 20 هزار بازدید مشترک با سایر دستگاه های اجرایی به ویژه تعزیرات حکومتی داشتند.

معدوم سازی بیش از 14 تن مواد غذایی فاسد در طرح سلامت نوروزی

وی تصریح کرد: در طول طرح سلامت نوروزی، 11 هزار و 644 مرکز و مکان متخلف بهداشتی به مراجع قضایی معرفی و دو هزار و 400 مرکز و محل متخلف نیز پلمپ شدند.

مسئول برنامه سلامت نوروزی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت با اشاره به معدوم سازی 1419 تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در طول طرح سلامت نوروزی بهداشت محیط، خاطرنشان کرد: در این مدت، 479 هزار مورد کلرسنجی، 26 هزار مورد نمونه برداری مواد غذایی از سطح عرضه و 280 هزار مورد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی انجام شد.

غلامی یادآور شد: تمام تلاش و هدف وزارت بهداشت در ایام تعطیلات نوروزی، تامین سلامت مردم و مسافران نوروزی بود و در این راستا، در طرح سلامت نوروزی امسال شاهد تقویت تجهیزات پرتابل بازرسی بهداشت محیط بودیم.

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۲۱۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مسعود مظلومی مدیر شبکه بهداشت محلات گفت: در خصوص بازدید‌های مستمر و میدانی یک واحد طب سنتی غیرمجاز با ارائه خدمات از قبیل حجامت و فصد و یک واحد دندانسازی غیرمجاز در شهر محلات توسط کارشناس نظارت بر درمان و پلیس اماکن عمومی شناسایی، پلمب و پرونده به مراجع ذی صلاح ارجاع شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان محلات افزود: فرد فاقد صلاحیت و بدون هیچگونه مجوزی از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به انجام ارائه خدمات دندانسازی و یک مرکز فروش گیاهان دارویی با توجه به تذکرات قبلی مبنی بر عدم ارائه خدمات طب سنتی با پیگیری‌های انجام شده، این واحد‌ها غیر مجاز پلمب شدند.

او گفت: مردم برای انجام خدمات طب سنتی و دندانسازی، از مراکز داری مجوز از دانشگاه علوم پزشکی اقدام به دریافت خدمات کنند و در صورت مشاهده هر نوع فعالیت مراکز غیر مجاز، موضوع را از طریق سامانه مرکز ملی پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت ۱۹۰ بصورت شبانه روزی و یا با شماره‌های ۰۸۶۴۳۲۲۳۰۸۱ گزارش دهند.

دیگر خبرها

  • تشکیل کمپین آموزشی و مراقبتی‌های بهداشتی سالمندان در آبادان
  • ثبت ۱۶۸ هزار و ۶۷۳ طرح تحقیقاتی در حوزه سلامت/ راه اندازی ۱۱۴ مرکز رشد فناوری سلامت
  • جزییات درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال/ کدام هزینه ها سهم دولت است
  • شناسایی و پلمب دو واحد غیرمجاز در محلات
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت آفریقا
  • آمادگی وزارت بهداشت برای تقویت نظام سلامت در قاره آفریقا
  • بازدید مستمر از مراکز خدمات دامپزشکی شهرستان گناباد
  • اعلام آمادگی وزارت بهداشت برای همکاری در تقویت زیرساخت‌ های نظام سلامت در قاره آفریقا
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • کارگران نمونه و کارفرمایان سلامت محور سیستان و بلوچستان تجلیل شدند