Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-25@10:28:11 GMT

افزایش 15درصدی ترددهای دریایی در نوروز

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۲۱۸۳

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، نورالله اسعدی بیان کرد: در این مدت بیش از ۲۵۰هزار نفر در قالب مسافر و گردشگر در آب‌های استان بوشهر جابه جا شده‌اند.

وی با بیان اینکه ترددهای دریایی افزایش 15درصدی را نسبت به مدت مشابه پارسال نشان می‌دهد افزود: بیشتر گشت دریایی در بنادر بوشهر و گناوه و ترددهای مسافری نیز در محور های بوشهر- جزیره خارگ و گناوه - جزیره خارگ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر با اشاره به توزیع ۸۰۰ جلیقه نجات در اسکله‌های تفریحی و مجاز استان بوشهر تصریح کرد: برای امنیت ترددهای دریایی پنج فروند شناور ناجی در بنادر عسلویه، دیر، عامری، بوشهر و جزیره خارگ فعالیت دارند که به زودی ششمین شناور نیز در بندر دیلم فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

وی یادآور شد: در قالب طرح تسهیل ترددهای دریایی در نوروز، شناورهای همیار ناجی برای افزایش ایمنی تورهای گردشگری دریایی در آب‌های بوشهر و گناوه فعال شده‌اند.

اسعدی با اشاره به فعالیت ۱۰ اسکله مجاز تفریحی در استان بوشهر تاکید کرد: از گردشگران دریایی انتظار می رود برای حفظ امنیت خود از این اسکله‌ها استفاده کنند.

وی تصریح کرد: اسکله‌های مجاز تفریحی دریایی شهر بوشهر در مقابل عمارت شورا، اسکله جفره، شیلات و صلح‌آباد قرار دارد.

سرپرست اداره کل بنادر و دریانوردی استان خاطرنشان کرد: کل ترددهای دریایی نوروز پارسال در استان بوشهر ۳۸۵ هزار نفر بوده است.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۲۱۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​

تین نیوز

طی مراسمی با حضور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل بنادر و دریانوردی استان مازندران، طی مراسمی با حضور الله مراد عفیفی پور سرپرست اداره کل امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی و مدیران کل بنادر شمالی، قرارداد مربوط به اجرای عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی نوشهر به امضا رسید.

در این مراسم که امروز برگزار شد؛ قرارداد اجاره شناورها به منظور عملیات هدایت، پهلو دهی و جدا سازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به امضای حسین یونسی، مدیر کل بنادر و دریانوردی استان گیلان به نمایندگی از بنادر شمالی و سیاوش رضوانی مدیر عامل شرکت مهندسی و خدمات دریایی نگین سبز خاورمیانه رسید.

عفیفی پور در این مراسم طی سخنانی، عملیات راهنمایی و یدک کشی را از ارکان مهم فعالیت های حوزه دریایی سازمان بنادر و دریانوردی برشمرد.

وی افزود: عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در سه حوزه شمال، جنوب غرب و جنوب شرق کشور در حال انجام است که امروز قرارداد حوزه شمال کشور در منطقه ویژه اقتصادی بندر نوشهر به امضا رسید.

عفیفی پور در پایان خاطرنشان کرد: خوشبختانه فعالیت شرکت های خصوصی فعال در حوزه دریایی در بنادر سراسر کشور در سطح و تراز شرکت های بین المللی است.

گفتنی است در این مراسم مدیران کل بنادر گیلان، مازندران و امیر آباد در خصوص مشکلات و چالش های موجود در زمینه انجام عملیات هدایت، پهلودهی و جداسازی کشتی ها در حوزه شمال کشور به بحث و تبادل نظر پرداختند و خواستار رفع این مشکلات از سوی شرکت پیمانکار طرف قرارداد شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

دیگر خبرها

  • تهدیدهای ترانزیت دریایی در ۱۴۰۳
  • ◄ تجلیل از تلاشگران نوروز 1403 هرمزگان با اجرای ویژه برنامه های مفرح
  • امدادرسانی به خدمه شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر انجام شد
  • امدادرسانی به خدمه کشتی تانزانیایی در خلیج‌ فارس
  • امدادرسانی به خدمه مصدوم شناور تانزانیایی در آب‌های بوشهر
  • اتمام تعمیر اسکله تاریخی بلوار بندرانزلی
  • امدادرسانی به ۴۲ شناور و نجات ۱۷۲ دریانورد در آب‌های استان بوشهر
  • سفر حدود ۷ میلیون گردشگر با وسیله نقلیه شخصی به قشم
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی‌ها در حوزه شمال کشور
  • امضای قرارداد عملیات راهنمایی و یدک کشی کشتی ها در حوزه شمال کشور​