Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - تهران - ايرنا - رئيس کانون انجمن هاي صنايع غذايي ايران، ترکيه و ايران را دو بازار بزرگ منطقه برشمرد و گفت: هر دو کشور مي توانند نيازهاي اوليه خود را به طور متقابل از يکديگر تامين و تکميل کنند.

به گزارش خبرنگار اقتصادي ايرنا، سيد محمدرضا مرتضوي روز شنبه در حاشيه امضاي تفاهم نامه همکاري ايران و ترکيه در زمينه کشاورزي، صنايع غذايي و شهرک هاي صنعتي کشاورزي که در اتاق ايران برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره اقدامات اين کانون در سال حمايت از کالاي ايراني و همکاري با ترکيه در زمينه صنايع غذايي وکشاورزي اظهار داشتد: هر کشوري براي تامين نيازهاي خود علاوه بر توليد داخلي نياز دارد تا از ظرفيت هاي خالي کشور با توليدات ساير کشورهاي ديگر به عنوان کالاهاي واسطه اي و تکميلي بهره مند شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وي با بيان اينکه دو کشور گام هاي اوليه خود را در زمينه توسعه همکاري هاي کشاورزي و غذايي برداشته اند تصريح کرد: هر دو کشور مي توانند با تبادل کالايي نيازهاي يکديگر را تامين کنند به طوري که کالاهايي در ترکيه قابل توليد نيست، توسط ايران تامين شود.
وي اضافه کرد: به طور مثال ترکيه در حوزه تکنولوژي، آبياري نوين در زراعت پيشرفت هاي خوبي داشته است و در مقابل ايران نيز داراي انواع کودهاي شيميايي، زعفران و پسته است که ترکيه مي تواند آنها را از طريق ايران تامين کند.
مرتضوي گفت: در واقع اگر بازارهاي خود را منطقي و دوستانه به روي يکديگر باز کنيم مي توانيم منفعت هاي بزرگي ببريم.
وي به 50 درصد ظرفيت خالي صنايع غذايي و تبديلي در ايران اشاره کرد و افزود: بزرگترين مشکل تامين نقدينگي و مواد اوليه مورد نياز براي دستيابي به اهداف صادراتي براي تکميل ظرفيت هاي خالي صنايع غذايي ايران است که اگر ما درست حرکت کنيم و گام هاي صحيحي برداريم مي توانيم در کنار اين گام ها توفيقات بزرگي داشته باشيم.
وي با اشاره به اين که بازارهاي روسيه و عراق براي ترکيه و ايران جذابيت دارند، گفت: ما در اکثر بازارها با ترکيه رقيب هستيم که گاهي در رقابت با يکديگر ممکن است فرصت هاي خوبي را از دست بدهيم اما در سايه همکاري ها مي توانيم از اين فرصت ها به طور کامل استفاده کنيم.
**واردات ترکيه به ايران بدون واسطه انجام مي شود
«فاحرتين پويراز» مديرکل تعاوني هاي اعتباري کشاورزي ترکيه گفت: امضاي تفاهم نامه کشاورزي و صنايع غذايي بين دو کشور ايران و ترکيه مقدمه اي براي همکاري هاي بلند مدت دو کشور است.
وي تاکيد کرد که مي توان مواد غذايي و مايحتاج اوليه مورد نياز ايران را با کيفيت عالي بدون واسطه و راحت در اختيار آنها قرار دهيم و در مقابل انتظار داريم نيازهاي کشور ترکيه نيز در بخش کشاورزي و مواد غذايي از ايران تامين شود.
اخبار اقتصادي ايرنا در تلگرام: IRNAeco@
اقتصام**9186*2025
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۲۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی استان مازندران از ورود و توزیع روزانه ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی بین کشاورزان شالیکار استان خبر داد.


رضا افراسیابی افزود: برای توسعه کشت برنج و حمایت از کشاورزان، تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز استان، روند افزایشی داشت.


وی ادامه داد: با هماهنگی‌های بعمل آمده با مبادی تامین کود‌های کشاورزی و مجتمع‌های پتروشیمی تولید کود اوره در کشور، در حال حاضر روند تامین و توزیع کود‌های کشاورزی مورد نیاز با توجه به شروع فصل کشت برنج در استان، روند افزایشی داشته است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر روزانه بین ۸۰۰ تا هزار تن کود کشاورزی وارد استان شده و از طریق حواله الکترونیک و براساس نیاز هر منطقه بین کشاورزان متقاضی توزیع می‌شود.

دیگر خبرها

  • توزیع روزانه ۱۰۰۰ تن کود کشاورزی در مازندران
  • نقش۳۰۶هزارمیلیاردریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی
  • حضور ۱۰ شرکت تولیدی کشاورزی مازندران در نمایشگاه اکسپو
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوارها در سال ۱۴۰۲
  • تامین ۵۰ درصدی پنبه مورد نیاز صنعت نساجی کشور
  • نقش ۳۰۶ هزارمیلیارد ریالی بانک کشاورزی در تامین گوشت سبد غذایی خانوار‌ها در سال ۱۴۰۲
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • بازدید هیئت‌های تجاری قطر و ترکیه از دستاورد‌های صادراتی شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی
  • شگفتی هیات‌های تجاری قطر و ترکیه از توانمندی صادراتی دانش بنیانها