Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-04@07:09:22 GMT

حراج سکه روزانه شد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۲۹۳۷

حراج سکه روزانه شد

با دستور بانک مرکزی،‌ علی الحساب تا چهارشنبه هفته جاری حراج سکه در بانک کارگشایی به صورت روزانه انجام می شود. ۱۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳ اقتصادی بانک و بیمه نظرات

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، بانک مرکزی در اطلاعیه ای به بانک کارگشایی اعلام کرد که علی الحساب تا چهارشنبه هفته جاری حراج سکه به صورت روزانه در این بانک انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بانک کارگشایی به خبرنگار ما گفت که این دستور فعلاً برای هفته جاری است و برای هفته بعد تصمیم نهایی متعاقباً اعلام می شود.

گفتنی است، نخستین حراج سکه در سال 97 ، در بانک کارگشایی با دستور بانک مرکزی از امروز شنبه 18 فروردین از ساعتی قبل آغاز شده است.در سال جاری، حراج سکه از ساعت 15 تا 17 و در روزهای زوج برگزار می شود.

طبق اعلام بانک مرکزی قیمت سکه تمام بهار آزادی با احتساب 9 درصد مالیات برارزش افزوده حدود یک میلیون و 525 هزار تومان و قیمت نیم سکه بهار آزادی نیز 762 هزار تومان برای حراج در نظر گرفته شده است.

در 20 دقیقه آغازین حراج، سکه تمام با قیمت های یک میلیون و 775 هزار تومان تا یک میلیون و 777 هزار تومان به فروش رسید. و با گذشت یک ساعت از حراج قیمت فروش سکه تمام به یک میلیون و 783 هزار تومان و نیم سکه نیز به 860 هزار تومان رسید.

گفتنی است، از چهارم آذر ماه سال گذشته تا پایان سال حدود 440 هزار قطعه سکه در حراج های این بانک فروخته شد.

در دوره جدید حراج، سکه های نیم و تمام بهار آزادی در بسته های 50 و 100 قطعه ای فروخته خواهد شد. مبلغ سکه های خریداری شده در حراج فقط از طریق کارت های عضو شتاب قابل تسویه است، بنابراین شرکت کنندگان در حراج نمی توانند وجه نقد یا چک بانکی به برگزارکنندگان حراج بپردازند.

حراج سکه در  شعبه مرکزی بانک کارگشایی به نشانی تهران، خیابان مولوی، میدان محمدیه، پلاک 587 برگزار می شود. شرکت کنندگان در حراج الزاما باید کارت ملی همراه خود داشته باشند.

انتهای پیام/

R1012123/P1012122/S7,79/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۲۹۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

‏یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند، ولی شما یا نمی‌دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

دیگر خبرها

  • سفر فرزین به ریاض چه تاثیری بر بازار غیررسمی ارز داشت؟
  • تورم نقطه به نقطه فروردین ماه اعلام شد
  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • بانک مرکزی: تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • بانک سرمایه افزایش سرمایه میدهد
  • ◄ بانک مرکزی براساس نص صریح قانون نرخ ارز نیما را اصلاح کند‌
  • اعلام نتیجه اولین حراج اوراق مالی اسلامی دولتی و برگزاری حراج دوم در سال ۱۴۰۳
  • بانک مرکزی: تورم ۲۷ درصد کاهش یافت!
  • در سال جهش تولید، ارز چند نرخی را حذف کنید