Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-29@16:08:46 GMT

جاسوس مسموم شده روس به هوش آمد

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۳۱۱۴

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک مقام بیمارستان سالزبری تأیید کرده که «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس که چند هفته پیش در انگلیس مسموم شده و به کما رفته بود، رو به بهبود است.

بنا بر گزارش خبرگزاری «اسپوتنیک»، اسکریپال به هوش آمده و توانایی صحبت کردن را بدست آورده است.

بر اساس این گزارش، شبکه تلویزیونی «اسکای نیوز» اعلام کرد: «پلیس به زودی می‌تواند با فردی که در سالزبری مسموم شده بود، صحبت کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وضعیت سرگئی اسکریپال دیگر وخیم نیست و بدنش به درمان به خوبی پاسخ می‌دهد. وی هوشیاری‌اش را به دست آورده و می‌تواند صحبت کند».

پیشتر و پس از افزایش تنش‌ها میان مسکو و لندن، «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه گفته بود، برای اینکه این ماجرا روشن شود، باید اسکریپال خودش هوشیاری‌اش را بدست آورد تا بسیاری از زوایای مبهم این پرونده شفافسازی شود.

اسکریپال پیشتر سرهنگ سرویس اطلاعاتی ارتش روسیه بود و در سال 2010 با جاسوس‌های روس که در غرب گرفتار شده‌ بودند مبادله شد و از انگلیس پناهندگی گرفت. در سال 2006 یک دادگاه روسیه‌ای اسکریپال را به دلیل همکاری با سرویس MI6 در دوران خدمتش در ارتش روسیه به خیانت متهم کرده بود.

اسفندماه سال گذشته اسکریپال و دختر 33 ساله‌اش در یک مرکز خرید در شهر «سالزبری» انگلیس بی‌هوش پیدا شدند. در پی این حادثه، دولت انگلیس بلافاصله روسیه را به دخالت داشتن در این حادثه متهم کرد.

دولت روسیه دست داشتن در مسمویت اسکریپال را رد کرده و از انگلستان خواسته تیم تحقیق مشترکی درباره این حادثه تشکیل شود. با این وجود، لندن از ارائه شواهد در این رابطه و همکاری با مسکو خودداری کرده است.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرده بررسی پرونده اسکریپال نشان می‌دهد یک روز قبل از مسمومیت اسکریپال مرکز «پورتون داون» انگلیس در اقدامی مشکوک مقابله با آلودگی‌های شیمیایی و بیولوژیک را تمرین کرده است.

پس از مسمومیت «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روسیه و دختر وی در سالزبری انگلیس و متهم شدن مسکو به انجام این اقدام، لندن 23 دیپلمات روسیه را از این کشور اخراج کرد.

این اقدام لندن علیه مسکو با اخراج متقابل 23 دیپلمات انگلیسی از روسیه دنبال شد و واکنش دیگر کشورهای غربی را نیز به دنبال داشت به طوری که تا کنون 25 کشور اروپایی و آمریکایی در همراهی با لندن حدود 150 دیپلمات روس را اخراج کردند که از بین این کشورها، آمریکا 60 دیپلمات روس را اخراج کرده بود و البته این اقدام واشنگتن با واکنش سریع مسکو مواجه شد و روسیه نیز اندکی بعد 60 دیپلمات آمریکایی را اخراج کرد.

یک روز پس از اخراج دیپلمات‌های آمریکایی، وزارت خارجه روسیه دیپلمات‌های دیگر کشورهای غربی را نیز احضار و اخراج دیپلمات های آنها را نیز در اقدامی متقابل اعلام کرد.

منبع: پارسینه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۳۱۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، یک رسانه آلمانی جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین را فاش کرد.

روزنامه آلمانی «دی ولت» در گزارشی اعلام کرد که روسیه و اوکراین در بهار ۲۰۲۲ به توافق صلح نزدیک بودند. در آن توافق کی یف آماده تعهد به بی طرفی بود. با این حال اصرار مسکو بر اینکه اوکراین، زبان روسی را دومین زبان رسمی خود قرار دهد یکی از موانع بود.

این روزنامه آلمانی با استناد به یک سند ۱۷ صفحه‌ای به تاریخ ۱۵ آوریل ۲۰۲۲، مدعی شد که توافقی میان مسکو و کی یف انجام شده بود و قرار بود هرگونه اختلاف باقی مانده در نشست بین «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه و همتای اوکراینی وی مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

به نوشته این رسانه آلمانی، بنا به مفاد این توافق اوکراین متعهد به بی‌طرفی دائم می‌شد و موافقت می‌کرد که به سلاح‌ها و نیروهای خارجی اجازه ورود به این کشور را ندهد. همچنین کی یف بنا به توافق مذکورتضمین می‌کرد که مانورهای نظامی با دیگر کشورها برگزار نخواهد کرد.

در مقابل، روسیه متعهد می‌شد که دیگر به اوکراین حمله نکند و کی‌یف می‌توانست تضمین‌های امنیتی را از آمریکا، انگلیس، فرانسه و چین دریافت کند.

کد خبر 6090259

دیگر خبرها

  • نمایش تسلیحات غنیمتی روس ها در «پارک پیروزی» مسکو | ویدئو
  • پشت‌ پرده مذاکرات مسکو و کی یف / توافق روسیه و اوکراین چطور از دست رفت؟
  • رونمایی از جوان ایرانی در لیگ روسیه
  • محور تحولات و حذف دشمن مشترک
  • ایتالیا سفیر روسیه را احضار کرد
  • افشای جزئیات توافق شکست خورده میان روسیه و اوکراین
  • کرملین: انگلیس مانع توافق آتش‌بس اوکراین شد
  • مسکو: انگلیس مذاکرات صلح اوکراین را خراب کرد
  • مدودف از پاسخ مسکو به مصادره اموال روسیه از سوی واشنگتن گفت
  • ایران و روسیه ائتلاف دفاعی تشکیل می دهند؟