Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اقتصاد آنلاین»
2024-05-07@02:33:56 GMT

صادرات پرسود واحدهای صنعتی کوچک در سال۹۶

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۳۲۶۶

صادرات پرسود واحدهای صنعتی کوچک در سال۹۶

معاون برنامه ریزی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران از صادرات 2 میلیارد و 300 میلیون دلاری واحدهای کوچک و متوسط مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی کشور در سال 96 خبر داد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، «فرشاد مقیمی» افزود: سال گذشته 2 هزار و 575 واحد صنعتی با اشتغال 39 هزار و 622 نفر و سرمایه گذاری 77 هزار و 548 میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان داشت: در سال 96 همچنین هزار و 462 واحد صنعتی به بهره برداری رسیده، غیر فعال با اشتغال 24 هزار و 406 نفر مجددا راه اندازی شد.

مقیمی در ادامه اشتغال ایجاد شده در سال 96 از طریق کل برنامه‌های اشتغالزایی سازمان را 98 هزار و 562 نفر عنوان و تصریح کرد: تهیه 21 طرح FS (مطالعات امکان سنجی) برای جذب سرمایه‌گذاری خارجی و جذب 19 طرح سرمایه‌گذاری به میزان 137 میلیون دلار در شهرک ها و نواحی صنعتی از مهمترین اقدام های سازمان در سال گذشته بوده است.

این مقام مسئول همچنین الکترونیکی کردن خدمات و اجرای طرح توسعه GIS در سطح شهرک ها و نواحی صنعتی و صدور 298 ضمانت‌نامه به مبلغ 2 هزار و 72 میلیارد ریال توسط صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک را از جمله اقدام های نرم‌افزاری، حمایتی و توسعه صنایع کوچک در سال گذشته برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: در زمینه اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی نیز سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران به عنوان برترین سازمان مجری پروژه‌های اقتصاد مقاومتی از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شد.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: اشتغال سرمایه گذاری دلار صنایع کوچک اقتصاد ایران اقتصاد مقاومتی معدن و تجارت اشتغال صنایع کوچک صادرات بازرگانی واحدهای صنعتی سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۳۲۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود

سعید صادقی مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی تهران گفت:ناترازی انرژی در کشور وجود دارد و این مشکل در سال گذشته به خاطر اینکه ما خاموشی را در بخش‌های خانگی نداشته باشیم خاموشی بر روی صنعت آمده بود.

 او افزود:تا امروز ابلاغیه‌ای از سوی وزارت نیرو برای مدیریت مصرف بار  نداشته ایم، امسال هم به احتمال زیاد ما با مشکل خاموشی در بخش صنعت خواهیم داشت. 

 صادقی بیان کرد:بحث تامین انرژی به عهده وزارت نیرو است و ناترازی‌های انرژی را همیشه صنعت کمک کرده است و توانسته در چندسال گذشته با عدم خاموشی منازل مسکونی پیش ببریم خوشبختانه در کشور چندین شهرک انرژی احداث شده است و در استان تهران این شهرک‌ها احداث نشده ولی با سرمایه‌گذاری در این بخش این مهم به سرانجام خواهد رسید. 

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران اعلام آمادگی کرد زمین رایگان در اختیار نیروگاه‌های سی. اچ. پی (فناوری تولید همزمان انرژی الکتریکی و حرارت) قرار دهد.

صادقی گفت:جهش تولید که رهبری به آن اشاره کرده اند هم مصداق این است که امروز یکی از زیرساخت‌های اصلی مهم کشور شهرک‌های صنعتی است قطعا باید موانع بر سر سرمایه‌گذاری کشور برداشته شود تا بخش خصوصی بتواند به راحتی سرمایه‌گذاری در این بخش (شهرک‌های صنعتی) کند، خوشبختانه واحد‌های بزرگ پتروشیمی، فولادی و ... در تولید برق ورود پیدا کرده اند و سایر واحد‌های دیگر براساس ماده ۱۶ قانون جهش تولید می‌بایست سالی ۵ درصد از مصرف برق خود را به انرژی خورشیدی اختصاص دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی اقتصاد و انرژی

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری از ۱۱ واحد تولیدی با سرمایه‌گذاری خارجی در شهرک‌های صنعتی استان خراسان‌رضوی
  • پشت پرده خرید زمین در شهرک‌های صنعتی؛ به نیت احتکار زمین می‌خرند!
  • دریافت مجوز شهرک صنعتی زرند بعد از ۱۷ سال
  • شهرک صنعتی زرند بازگشایی شد
  • توافق برای ورود ۱۰۰ مگاوات برق برای تامین انرژی واحد‌های تولیدی
  • افزایش دو برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صنایع کوچک
  • افزایش ۲ برابری ضمانت‌نامه‌های اعتباری و غیراعتباری صندوق سرمایه‌گذاری صنایع کوچک
  • سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک افزایش یافت
  • شهرک انرژی در تهران احداث می‌شود
  • افزایش ۲ برابری سقف ضمانت‌نامه‌های صندوق ضمانت سرمایه‌گذاری صنایع کوچک