Web Analytics Made Easy - Statcounter

حدود ده روز از سخنان ضد و نقيض دونالد ترامپ رئيس جمهور امريکا در خصوص خارج کردن نظاميان امريکايي از سوريه مي گذرد سخناني که بلافاصله با واکنش منفي مقام هاي سعودي روبرو شد و ترامپ در مقابل اعلام کرد اگر عربستان مي خواهد ما نيروهايمان در سوريه باقي بمانند هزينه هاي آن را بپردازند.
هم زمان دونالد ترامپ به دو نکته مرتبط به هم نيز اشاره کرد او گفت که امريکا در خاورميانه 7 تريليون دلار هزينه کرده است بدون اينکه دستاوردي داشته باشد و بر اساس گزارش سي ان ان،  ترامپ در گفتگو با يکي از سران شوراي همکاري خليج فارس نيز تاکيد کرد در صورت خروج آمریکا از منطقه آنها دو هفته هم نمی توانند در جایگاهی که هستند باقی بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سی ان ان افزوده است: در نشست رئیس جمهوری آمریکا و تیم امنیت ملی این کشور، دونالد ترامپ ابراز خوشبینی کرده که کشورهای حاشیه خلیج فارس پول بیشتری به امريکا پرداخت کنند.
در پيوند با اين تحولات،  روز شنبه روزنامه الراي کويت نوشت ترامپ در دیدار آتی با محمدبن زايد ولیعهد ابوظبی از او خواهد خواست : کشورهای شورای همکاری خلیج‌ فارس، روابط خود با ایران را قطع کنند. برخی منابع در دولت آمریکا فاش کردند که دونالد ترامپ خواهان قطع کامل روابط کشورهای عضو شورای همکاری خلیج‌ فارس با ایران است.
از کنار هم قرار دادن اين گزارش ها مي توان نتيجه گرفت که ظاهرا ترامپ براي سران کشورهاي عضو شوراي همکاري خليج فارس خواب هايي ديده است که تعبير آن از کانال رويکرد ايران هراسي مي گذرد.
به نظر مي رسد ترامپ پس از رفتارهاي ناشيانه و ساده لوحانه وليعهد عربستان، اکنون به اين فکر افتاده است که چرا وقتي عربستان که نقش رهبري را در  شوراي همکاري خليج فارس دارد مي توان دوشيد چرا نبايد ديگر اعضاي اين شورا  را ندوشد؟
ترامپ پيش از اينکه وارد کاخ سفيد شود از عربستان به عنوان گاو شيرده اي ياد کرده بود که بايد به اندازه کافي آن را دوشيد و زمان مناسب که شير آن به اتمام رسيد آن را ذبح کرد و چه بسا اکنون او تصور مي کند او با ايران هراسي مي تواند همين ديدگاه را در باره ديگر اعضاي شوراي همکاري خلج فارس داشته باشد. به ويژه اينکه اعضاي اين شورا در مجموع بيش از 5 تريليون دلار ذخاي ارزي دارند و رئيس جمهور امريکا در طول فقط يک سال گذشته توانسته است بيش از نيم تريليون دلار از عربستان بدوشد بدون اينکه چيزي جز تسليحات از رده خارج شده به اين کشور بفروشد.
 
  ------------------------------------ رضا محمدمراد
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۳۵۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس

به گزارش خبرگزاری مهر، سازمان هواشناسی در پی تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج از امروز چهارشنبه (۵ اردیبهشت) تا بعد از ظهر یکشنبه در خلیج فارس هشدار هواشناسی دریایی سطح زرد صادر کرد.

وزش باد با بیشینه سرعت (۲۴ نات) و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل بین یک تا ۱.۵ متر به‌ویژه در ساعات صبح تا بعدازظهر، از جمله مخاطرات این سامانه خواهد بود. تشدید وزش باد و افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان هرمزگان و در شرق خلیج فارس و تنگه هرمز رخ خواهد داد.

این سامانه اثراتی از قبیل اختلال در ترددهای دریایی شناورهای سبک، احتمال اختلال در تردد شناورهای مسافربری و احتمال پاره شدن تورهای صیادی و آسیب به قفس‌های پرورش ماهی را به همراه خواهد داشت.

از این رو به اجتناب از ترددهای دریایی به‌ویژه تردد شناورهای سبک و قایق‌های صیادی و تفریحی در مناطق تحت تأثیر، ممنوعیت شنا و اتخاذ تمهیدات لازم جهت فعالیت‌های ساحلی و فراساحل همچنین سکوهای نفتی و آماده‌باش برای مواجهه با خسارت احتمالی توصیه می‌شود.

کد خبر 6088031 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • نقش خلیج فارس در راهبرد امنیت ملی کشور بی‌بدیل است
  • حقوق و مزایای کارگران مورد توجه قرار گیرد
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • مونوریل قم از خواب زمستانی بر می‌خیزد
  • وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج در خلیج‌فارس
  • حق امضا از خطیر گرفته شد؟!
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی