Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-03-28@12:29:08 GMT

اجرای تداخل اراضی کشاورزی قوچان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۴۲۶۱

‍‍‍‍‍‍

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی دانلود

.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۴۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، با آغاز فصل زراعی سال ۱۴۰۳، کشاورزان قائم شهر با آب تخت کردن و شخم و شیار اراضی و خزانه گیری برنج خود را برای کشت این محصول استراتژیک آماده کردند.

سید مهدی حسینی برنجکار روستای دوک قائم شهر یکی از مجریان بانک نشای این شهرستان در اهمیت کار کشت مکانیزه برنج گفت: با اخذ مجوز از مدیریت کشاورزی قائم شهر و ایجاد کارگاه‌های بانک نشا، کار آماده سازی بذر برنج به صورت مکانیزه در این مجموعه انجام می‌شود.

وی افزود: با فعالیت این بانک نشا، بذر مورد نیاز ۱۲۰ هکتار از اراضی شالیزاری برای نشای مکانیزه برنج تامین می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی قائم شهر، ایجاد اشتغال، کاهش هزینه‌های تولید، تسهیل و سرعت بخشی روند کاشت و افزایش محصول برنج را از مزایای کشت مکانیزه برنج عنوان کرد.

جعفرزاده افزود: شهرستان قائم شهر بیش از ۱۰هزار هکتار اراضی شالیزاری دارد که با توسعه کشته مکانیزه ۶۵ درصد شالیزار‌های این شهرستان به روش نوین و با ماشین نشا کشت می‌شود.

معاون جهاد کشاورزی قائم شهر اظهار امیدواری کرد: با آماده شدن اراضی و در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی نخستین نشای برنج، روز‌های آینده در شالیزار‌های این شهرستان آغاز خواهد شد.

پیش بینی می‌شود با تلاش ۱۵ هزار کشاورز و بهره بردار برنجکار قائم شهر امسال بیش از پنجاه هزار تن شلتوک از شالیزار‌های این شهرستان برداشت شود.

دیگر خبرها

  • قائم شهر شهرستان پیشرو در کشت مکانیزه برنج
  • ۹۵ درصد اراضی کشاورزی تا شهریور ۱۴۰۳ رفع تداخل می شوند
  • اجرای طرح جهش تولید گندم در ۱۸۹ هزار هکتار از اراضی آذربایجان غربی
  • شتاب دراجرای طرح‌های آب و‌خاک آذربایجان غربی با اختصاص اعتبار ویژه
  • اختصاص اعتبار ویژه برای اجرای طرح‌های آب و خاک در آذربایجان غربی
  • تجهیز بیش از ۷۰ هزار هکتار از اراضی به سامانه‌های نوین آبیاری
  • بیش از ۲۰۰۰ هکتار از اراضی استان چهارمحال و بختیاری به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شدند
  • اجرای طرح گشت مقابله با تغییر کاربری غیر مجاز زمین در شاهرود
  • ایجاد درآمد پایدار با محصولات کم آب طلب، پربازده و اقتصادی
  • تجهیز ۲ هزار هکتار اراضی چهارمحال و بختیاری به آبیاری نوین