Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بسیج نیوز»
2024-05-03@06:04:59 GMT

عدم بروز مشکل در سرویس دهی همراه اول در حمله سایبری

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۴۵۱۵

 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، با توجه به رصد مستمر در لایه های مختلف در شرکت ارتباطات سیار ایران، این شرکت مورد حمله قرار نگرفته است و جهت افزایش اطمینان از عدم امکان بروز این اختلال و نیز کاهش ریسک ها و احتمالات ممکن در این زمینه،  اقدامات لازم اعم از محدودسازی و مسدودسازی مسیرهای احتمالی در لایه های داخلی صورت پذیرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لازم به ذکر است سرویس دهی این اپراتور بدون اختلال به مشترکین در حال ارائه است.
پیش از این نیز وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این خصوص اعلام کرده بود شرکت ارتباطات زیرساخت و اپراتورهای تلفن همراه کشور به وجود حفره امنیتی توجه و آن را اصلاح کرده بودند.
در پی بروز اختلالات سراسری در سرویس ‌های اینترنت و مراکز داده‌ های جهانی در هفدهم فروردین ماه سال جاری، شرکت ارتباطات زیرساخت اعلام کرد با توجه به بررسی ‌های صورت گرفته، مشخص شد این حملات بیشتر در بخش تجهیزات روتر و سوئیچ ‌های متعدد شرکت سیسکو بوده است که به دلیل ضعف امنیتی، به هکرها اجازه داده است تا به زیرساخت ‌های ارتباطی بسیاری از کشورها حمله شود.

منبع: بسیج نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت basijnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بسیج نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۴۵۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ رامین پاشایی اظهار داشت: با تجزیه و تحلیل پرونده‌های قضائی و تجربیات ادوار گذشته؛ مشخص شده است مجرمان سایبری با توجه به ایام پایانی هفته و یا منتهی به تعطیلات چند روزه کشور اقدام به کلاهبرداری از طعمه‌های خود می‌کنند.

وی با اشاره به شگرد این مجرمان ادامه داد: برخی افراد سودجو با ارسال پیامک حاوی پیوندهای آلوده با عناوین دریافت کالابرگ، ابلاغیات قضائی و غیره مترصد کلاهبرداری از طریق دسترسی غیر مجاز به گوشی تلفن فریب خوردگان و برداشت غیر مجاز پول از حساب‌های مالی آن‌ها است.

پاشایی ارسال و دریافت این پیامک در تمامی پیام رسان‌های بومی، غیر بومی، گروه‌ها و کانال‌ها که شهروندان در آن عضویت دارند را ممکن عنوان کرد و حتی ارسال این پیامک‌ها را از طریق دوستان و آشنایان نیز محتمل دانست.

وی در ادامه از هموطنان خواست: در صورت مواجه با اینگونه پیامک‌های مشکوک که مشخصه اصلی تمامی آنها ارسال از طریق سر شماره‌های تلفن شخصی است، توجه نکنند.

سرهنگ پاشایی خاطر نشان کرد: در صورت غفلت و گرفتار شدن در دام مجرمان سایبری عموم مردم می‌توانند بلافاصله با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ مرکز امداد و فوریت‌های سایبری پلیس فتا در سراسر کشور تماس بگیرند و از خدمات انتظامی و تخصصی این پلیس بهره مند شوند.

وی افزود: در صورت نیاز شیفت‌های قضائی دادگاه‌ها، دادسراها و حوزه بانکداری در سراسر کشور آمادگی ارائه خدمات به افراد خواهان است.

کد خبر 6094895

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری سایبری با ارسال پیامک «دریافت کالابرگ»
  • امکان تماس تصویری بدون اینترنت (ViLTE) فراهم شد (جزئیات)
  • تماس تصویری روی سیم‌کارت تلفن همراه چگونه برقرار می‌شود؟
  • جزئیاتی جدید از برقراری تماس تصویری روی سیم‌کارت
  • زلنسکی یک مقام سرویس امنیتی اوکراین را برکنار کرد
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • تروریست ها از خارج از مرزها وارد ایران می شوند /جریانات تروریستی داخل ایران و پاکستان هدایت شده سرویس های اطلاعاتی خارجی هستند
  • بازیکنان لس آنجلس اف سی و خوشحالی بعد از گل همراه با گارد امنیتی ورزشگاه / فیلم
  • سرمایه‌گذاری پتروشمی‌ها در بالادست صنعت برای حل مشکل خوراک
  • برای ثبت شرکت خدماتی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟