Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-06@22:51:21 GMT

15 نفر در حوادث جاده ای خراسان شمالی کشته شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۴۶۹۸

15 نفر در حوادث جاده ای خراسان شمالی کشته شدند

به گزارش ایرنا سرهنگ علیرضا حسین زاده شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سه نفر از این جان باختگان در حوادث اواخر اسفند ماه و 12 نفر در حوادث فروردین ماه جان خود را از دست داده اند.
وی افزود: در طرح نوروزی امسال 231 فقره حادثه ترافیکی در جاده های استان گزارش شد که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 41 درصد افزایش دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: در طرح نوروزی سال گذشته 13 نفر در سانحه های جاده ای استان جان خود را از دست داده بودند.
سرهنگ حسین زاده اظهار کرد: وقوع حوادث جاده ای در استان در طرح نوروزی امسال 188 نفر مصدوم برجا گذاشت که این رقم در مدت مشابه سال گذشته 145 نفر ثبت شده بود.
وی یکی از علت های افزایش سانحه های جاده ای را افزایش شمار سفرها و ترددها در محورهای مواصلاتی استان عنوان کرد و گفت: نوروز امسال شمار وسیله های نقلیه ورودی به استان 12 درصد و شمار وسیله های نقلیه خروجی از استان 15 درصد به نسبت مدت مشابه پارسال افزایش یافته است.

*افزایش تصادفات درون شهری
رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی نیز از افزایش 12 درصدی وقوع تصادفات در معابر شهری در نوروز امسال خبر داد و گفت: در طرح نوروزی امسال 123 فقره تصادف در شهرهای استان گزارش شده است که در این سانحه ها 2 نفر فوت شده اند.
سرهنگ رحمان اسپیدکار اظهار کرد: شمار فوتی ها در سانحه های دورن شهری استان در نوروز سال گذشته سه نفر بوده است.
وی افزود: نوروز امسال 132 نفر در تصادفات شهری مجروح شده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه پارسال 19 نفر افزایش یافته است.
طول جاده های خراسان شمالی بدون احتساب راه های روستایی، یکهزار و 343 کیلومتر است که 1,54 درصد از راه های کشور را به خود اختصاص داده و از این لحاظ در رتبه 25 کشور قرار دارد.
اکنون 166 کیلومتر بزرگراه، 432 کیلومتر راه اصلی و 745 کیلومتر راه فرعی در این استان وجود دارد.
طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و 654 کیلومتر است که 3,6 درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه 13 قرار دارد.
طول راه های شریانی استان 637 کیلومتر است که 1,8 از راه های شریانی کشور را دارد و در رتبه 23 قرار دارد.
اخبار خراسان شمالی را در کانال تلگرامی اخبار ایرنا خراسان شمالی به نشانی انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال بزرگراه پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان شمالی فوت محورهای مواصلاتی استان موسسات مالی و اعتباری رفراندوم گفت و گوی ملی غوطه شرقی ارز دیجیتال امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۴۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت

جعفر میعادفر با اشاره به حوادث مهمی که در هفته گذشته در کشور رخ داده است، گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت امسال، ۶۴۵ حادثه ویژه به اورژانس کشور ارجاع داده شد که نسبت به هفته گذشته، افزایش ۱۱ درصدی را شاهد هستیم. از این تعداد حوادث، ۲۳۳حادثه ترافیکی و ۴۱۲ حادثه غیرترافیکی داشتیم که به ترتیب افزایش ۴۸ درصدی و کاهش دو درصدی را شاهد بودیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این بازه زمانی، ۲۹۳۶ نفر نیز مصدوم شدند. همچنین متاسفانه ۱۶۹ نفر نیز در حوادث رخ داده جان خود را از دست دادند.

میعادفر با اشاره به جزییات حوادث ترافیکی گفت: در مجموع ۳۶ درصد حوادث اعلام شده به اورژانس از نوع ترافیکی بودند اما ۴۵ درصد زخمی‌ها مربوط به همین ۲۷ درصد حوادث ترافیکی بود.

وی درباره مصدومانی که به مراکز درمانی منتقل شدند نیز گفت: ۲۶۵۶ نفر به مراکز درمانی منتقل شدند که ۴۲ درصد از مصدومان انتقالی را مصدومان تصادفات تشکیل داده‌اند.

رئیس سازمان اورژانس کشور ادامه داد: همچنین۲۸۰ نفر در محل خدمات درمانی دریافت کردند که ۷۱ درصد از آن ها مجروحان تصادفی بودند که در مجموع ۱۴۳ نفر هستند.

میعادفر گفت: طی هفته گذشته، ۳۲ مورد زمین لرزه نیز در کشور رخ داد که بزرگترین آن ها در دوازدهم و سیزدهم اردیبهشت در حوالی کرمان و رفسنجان بود که به بزرگی ۴.۶ ریشتر رخ داد و خوشبختانه خسارت جانی و مالی در پی نداشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • ۱۳۱۷ مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت
  • میانگین بارش در خراسان شمالی ۸۲ درصد افزایش پیدا کرده است
  • ۱۳۱۷مصدوم و ۶۲ کشته در تصادفات هفته دوم اردیبهشت در کشور
  • وقوع ۵ حادثه رانندگی در استان سمنان/ یک نفر جان باخت
  • حوادث هفته گذشته کشور ۱۶۹ کشته و ۳۰۰۰ مصدوم داشت
  • ۱۹۱ کیلومتر از راه‌های اصلی خراسان شمالی بهسازی شد
  • یک کشته و ۹ مصدوم در حوادث رانندگی سمنان
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۵۵ هزار وسایل نقلیه در جاده‌های خراسان شمالی 
  • جاده‌های خراسان شمالی لغزنده است
  • بارشهای بهاری جاده های خراسان رضوی را فرا گرفت