Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از تربت حیدریه، فرید سرجمعی ظهر امروز در جمع خبرنگاران از آغاز توزیع تخم نوغان در میان تولیدکنندگان ابریشم خبر داد.

وی گفت: پس از  ثبت نام ازنوغان‌داران متقاضی توزیع تخم نوغان از 15 فروردین‌ماه در بین تولیدکنندگان طلای سفید آغاز شده است.

سرجمی ادامه داد: تخم نوغان توزیع شده دارای تأییدیه سازمان دامپزشکی است و قیمت آن همانند سال قبل 75 هزار ریال به ازای هر جعبه دریافت خواهد شد و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 8 هزار جعبه تخم نوغان در اختیار نوغانداران قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس اداره توسعه نوغانداری خراسان با اشاره به تولید بیش از 70 درصد ابریشم کشور در بخش بایگ تربت حیدریه افزود: پیله تر تولید شده در سایر شهرهای استان نیز برای فرآوری و تولید نخ ابریشم راهی شهر بایگ می‌شود تا در 400 کارگاه ابریشم‌کشی به محصول نهایی تبدیل شود.

وی افزود:‌ عمده پیله تر تولیدی نوغان‌داران به کارگاه‌های ابریشم‌کشی در بخش بایگ تربت حیدریه ارسال می‌شود که 70 درصد ابریشم کشور در این بخش تولید می‌شود.

سرجمعی با تکذیب شایعاتی مبنی بر بی‌کیفیت بودن تخم‌های نوغان وارداتی از چین تأکید کرد: تمامی تخم‌های وارداتی توسط سازمان دامپزشکی نمونه‌برداری و تأیید شده است. 

انتهای پیام/ذ

منبع: فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند

محمد رحمانی فرماندار آبدانان در بازدید از مناطق عشایری آبدانان اظهار کرد: عشایر شهرستان آبدانان با دارا بودن ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری استان در قالب یک هزار و ۵۶۰ خانوار و جمعیت هشت هزار و ۷۰۰ نفری در رتبه اول نسبت به سایر شهرستان استان ایلام قرار دارد.

وی بیان کرد: بیش از ۴۰۰ هزار راس دام سبک از نوع گوسفند و بز شهرستان آبدانان را به قطب دامپروری استان تبدیل کرده است.

رحمانی بیان کرد: در این بازدید مشکلاتی که متوجه جامعه عشایری شهرستان آبدانان در شرایط فعلی است، دسته بندی و تصمیمات لازم برای حل مشکلات در دستور کار قرار خواهد گرفت.

فرماندار آبدانان با اشاره به خدمات دولت سیزدهم به عشایر شهرستان اشاره کرد و بیان کرد: از فروردین ۱۴۰۲ لغایت پایان فروردین ۱۴۰۳ توزیع ماهیانه ۲ هزار کیسه آرد سفید، خرید و توزیع آب شرب سالم رایگان به کی هزذر و ۱۰۰ خانوار کوچرو به ارزش ریالی ۷ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان، مرمت، نگهداری و بازگشایی راه‌های عشایری شهرستان با ادوات راه سازی به مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان، توزیع ۳۸۰ هزار لیتر نفت سفید به عشایر کوچرو شهرستان، تخصیص توزیع ۸ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تسهیلات تبصره ۱۸ توسعه شغل دامداری بین ۸۴ نفر و.. برای عشایر شهرستان خدمات انجام شده است.

منبع: مهر

باشگاه خبرنگاران جوان ایلام ایلام

دیگر خبرها

  • تولید مرغ در داورزن خراسان رضوی ۵۰ درصد افزایش یافت
  • توزیع رایگان تخم نوغان بین مددجویان کمیته امداد گیلان
  • شهر کَدکَن قابلیت تبدیل به قطب گردشگری ادبی شهرستان تربت‌حیدریه را دارد
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • شناسایی مسائل خانواده در قالب هسته‌های فکری/ شورای رابطین امور بانوان و خانواده چه رسالتی دارد؟
  • آغاز توزیع تخم نوغان در شهرستان شفت
  • توسعه صنعت نوغانداری، نیازمند تغییر الگوی مصرف 
  • شرکت ملی نفت منطقه تربت‌حیدریه افزون‌ بر ۷۰۰ بازدید انجام داد
  • آغاز توزیع بیش از ۱۵ هزار جعبه تخم نوغان
  • کشف و ضبط هشت هزار عدد قرص متادون ۴۰ خارج از شبکۀ توزیع در تربت حیدریه