Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان؛ شاگردان برانکو با پیروزی برابر پدیده مشهد توانستند یازدهمین قهرمانی خود را ادوار لیگ ایران در جوار بارگاه امام رضا (ع) ثبت کنند.

سرخپوشان پایتخت یک دوره در جام منطقه ای، ۲ دوره در لیگ تخت جمشید، ۴ دوره در لیگ آزادگان و ۴ دوره در لیگ برتر قهرمان لیگ ایران شدند که آن‌ها در مجموع با کسب یازده قهرمانی پرافتخارترین تیم لیگ ایران هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یازده قهرمانی پرسپولیس در ادوار لیگ ایران به شرح زیر است: نخستین جام قهرمانی پرسپولیس در سال ۱۳۵۰ در جام منطقه‌ای بدست آمد. راجرز نخستین مربی خارجی پرسپولیس بود که توانست سرخپوشان را به قهرمانی برساند. البته پرسپولیس با وجود قهرمانی نتوانست در جام باشگاه‌های آسیا شرکت کند چرا که این مسابقات لغو شده بود. دومین قهرمانی پرسپولیس در لیگ تخت جمشید بدست آمد. دومین جام قهرمانی پرسپولیس هم در زمان مربیگری راجرز رقم خورد. سرخپوشان پایتخت بدون شکست توانستند فاتح نخستین دوره جام تخت جمشید شوند. البته این مسابقات ۶ ماه به پایان رسید.تیم پرسپولیس از دی سال ۵۰ تا خرداد سال ۵۳ به مدت ۸۶۵ روز در لیگ بدون شکست ماند. سومین جام قهرمانی پرسپولیس در سال ۵۴ رقم خورد. این تیم توانست با بیوک وطنخواه جوانترین مربی آن زمان قهرمان شود. مودت دروازه بان پرسپولیس هم با ۸۴۲ دقیقه گل نخوردن رکوردی تاریخی را به ثبت رساند.پرسپولیس ۲۰ سال جام قهرمانی نگرفت، اما جام‌های گمشده این تیم از سال ۶۵ تا ۶۹ عجیب به نظر می‌رسد. این تیم ۵ قهرمانی متوالی در جام باشگاه‌های تهران که مهم‌ترین لیگ کشور بود بدست آورد. چهارمین جام قهرمانی پرسپولیس در سال ۷۴ در لیگ آزادگان بدست آمد. استانکو دومین مربی خارجی بعد از راجرز بود که قهرمانی را برای پرسپولیس به ارمغان آورد. پرسپولیس پنجمین جام قهرمانی خود را در سال ۷۵ در لیگ آزادگان با هدایت استانکو بدست آورد. البته استانکو در بازی آخر حضور نداشت و حمید درخشان دستیارش هدایت سرخپوشان را در بازی با استقلال برعهده داشت. پرسپولیس با برتری ۳ بر صفر برابر استقلال جام قهرمانی را بالای سر برد. ششمین جام قهرمانی پرسپولیس با هدایت علی پروین در لیگ آزادگان سال ۷۷-۷۸ رقم خورد. پرسپولیس قاطعانه توانست قهرمان شود و ۱۴ برد متوالی را به نام خود ثبت کند. هفتمین قهرمانی پرسپولیس باز هم در دوران مربیگری علی پروین رقم خورد و این تیم با اختلاف امتیازی با رقبای خود توانست قهرمان لیگ آزادگان در سال ۷۸ شود. هشتمین قهرمانی پرسپولیس در نخستین دوره جام خلیج فارس رقم خورد. ابراهیم اسدی در نخستین دوره لیگ برتر توانست گل قهرمانی پرسپولیس را به ثمر برساند. نهمین قهرمانی پرسپولیس هم در سال ۸۷ با هدایت افشین قطبی بدست آمد. تیم پرسپولیس با وجود کسر ۶ امتیاز قهرمان لیگ برتر شد و این تیم دراماتیک‌ترین قهرمانی را با گل سپهر حیدری مقابل سپاهان کسب کرد. دهمین قهرمانی پرسپولیس با هدایت برانکو در لیگ شانزدهم فوتبال رخ داد. برانکو سومین مربی خارجی بود که توانست پرسپولیس را قهرمان لیگ برتر کند. پرسپولیس با کسب دهمین قهرمانی در ادوار لیگ ایران توانست یک ستاره در لوگوی خود به ثبت برساند. تیم پرسپولیس قبل از سال جدید می‌توانست یازدهمین قهرمانی خود را جشن بگیرد، اما این اتفاق رخ نداد و این تیم در هشتمین روز فروردین ماه ۹۷ موفق به کسب یازدهمین قهرمانی خود در جوار بارگاه امام رضا شود.

پرسپولیس ۳ هفته مانده به پایان لیگ برتر توانست قهرمان شود، اما سرخپوشان پایتخت جام قهرمانی را در هفته پایانی بعد از بازی با سپیدرود رشت بالای سر می‌برند.

انتهای پیام/

۱۱ قهرمانی پرسپولیس در ادوار لیگ ایران

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: باشگاه پرسپولیس لیگ برتر فوتبال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۷۲۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 

          به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی؛  افسر نگهبان آتش نشانی مشهد مقدس گفت:شامگاه حادثه حریق یک منزل مسکونی به مرکز فرماندهی اعلام شد و بلافاصله آتش نشانان ایستگاه‌های ۱۲، ۲۸ و ۳۸ به محل حادثه واقع در بولوار شهید چراغچی اعزام شدند.     آتشپاد سوم محمد اسلامی افزود: این حریق در طبقه دوم یک منزل سه طبقه رخ داده بود و با توجه به اینکه ساکنین پس از وقوع حادثه از منزل خارج شده بودند، حریق خوشبختانه بدون خسارت جانی و مصدوم، با تلاش آتش نشانان اطفا شد.     وی با بیان اینکه علت حادثه در دست بررسی است، از شهروندان خواست به محض وقوع حادثه موضوع را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۵ به آتش نشانی اعلام کنند.

 

دیگر خبرها

  • وزیر کشور وارد مشهد شد
  • رقابت بیش از ۱۳۰۰ داوطلب کنکور در استان خراسان رضوی/ مشهد مقدس دارای ۸ حوزه برگزاری آزمون است
  • توجه شورای ششم به حل مسائل شهر با رویکردهای خلاقانه
  • دشت ارغوان طرقبه مشهد در یک روز بارانی + فیلم
  • کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی در مشهد مقدس افتتاح می‌شود
  • انتظاری:آلومینیم حریف چغری برای پرسپولیس است/ وقتی استقلالی‌ها صدرنشین هستند چطور می‌گویند نمی‌خواهند قهرمان شویم؟
  • تأثیر زیارت قبور ائمه اطهار(ع) در بخشش گناهان
  • پرواز مشهد مقدس از فرودگاه اردبیل دایر شد
  • حریق منزل مسکونی در بولوار شهید چراغچی مشهد مقدس اطفا شد 
  • سرمربی پرسپولیس و دفاع از سبک بازی استقلال