Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@01:48:25 GMT

کودتا علیه مرکل در حزب دموکرات مسیحی آلمان

تاریخ انتشار: ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ | کد خبر: ۱۷۹۶۷۸۶۹

کودتا علیه مرکل در حزب دموکرات مسیحی آلمان

به گزارش جهان نيوز، خبرگزاری روسی اسپوتنیک با انتشار گزارشی در پایگاه اینترنتی خود نوشت آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، با کودتایی از سوی برخی اعضای حزبش روبرو است. شاخه سنتی حزب محافظه کار «اتحادیه دموکرات مسیحی» آلمان در تلاش است مرکل را که مدتهاست ریاست این حزب را بر عهده دارد، از سمتش برکنار کند. این افراد خواستار بازگشت به اصول محافظه کارانه مسیحی حزب متبوع خود هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



در ادامه گزارش اسپوتنیک آمده است اعضای محافظه کار اتحادیه دموکرات مسیحی آلمان خواستار تغییر مسیر فعلی حزب و بازگشت به اصول سنتی آن هستند و نخستین گام در این راه را برکناری مرکل از ریاست حزب می‌دانند. جنبش درون حزبی شکل گرفته با نام «اتحاد ارزش ها» قرار است شرایط خود را طی بیاینه‌ای ویژه ترسیم کند. پیش بینی می‌شود این بیانیه در گردهمایی سراسری این جنبش که هفتم آوریل برگزار می‌شود، پذیرفته شود.

پیشی بینی مفاد این بیانیه از فهرست مطالباتی که جنبش «اتحاد ارزش ها» بر روی وبسایت خود منتشر کرده، امکان پذیر است. در بخش ترسیم سیاست‌ها در قبال اتحادیه اروپا، این جنبش خواستار آن شده است که برای نجات اقتصاد کشور‌هایی که با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می‌کنند، اقدامی از سوی دیگر کشور‌های عضو صورت نگیرد. همچنین، کشور‌های عضو این اتحادیه باید به دقت اقدامات ثبات زا را پیگیری کنند.

این جنبش همچنین خواستار اتخاذ سیاست‌های سختگیرانه‌تر در موضوع کنترل مرز‌ها و مقابله با موج مهاجرت شده است. اتحاد ارزش‌ها همچنین «ادغام» به جای «اختلاط» را (در زمینه مهاجرت) از اهداف خود ترسیم کرده است (بدین معنا که مهاجران باید از اصول و ارزش‌های کشور مقصد پیروی کنند). شاخه ضدمرکل اتحادیه دموکرات مسیحی همچنین خواستار تغییر در نظام آموزشی و سیاست گذاری خانواده و همسو شدن آن‌ها با ارزش‌های دین مسیحیت شده است.

یکی از اهداف اصلی این جنبش، کناره گیری مرکل از ریاست حزب دموکرات مسیحی آلمان است. مرکل از سال ۲۰۰۰ میلادی ریاست این حزب را بر عهده داشته است. الکساندر میپچ، رئیس این جنبش، صدراعظم آلمان را دلیل اصلی کاهش محبوبیت حزب متبوعش و رقم خوردن بدترین نتیجه انتخابات فدرال (برای این حزب) از سال ۱۹۴۹ میلادی می‌داند. میچ خواهان آن شده است که مرکل در جریان گردهمایی این حزب در پاییز سال جاری از سمت خود کناره گیری کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۷۸۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس نسبت به تصمیم کابینه رژیم صهیونیستی در بستن دفتر الجزیره در سرزمین‌های اشغالی واکنش نشان داد.

جنبش حماس تاکید کرد: تصمیم نتانیاهوی جنایتکار و کابینه‌اش در بستن دفتر شبکه الجزیره و ممانعت از فعالیت و پوشش خبری این شبکه، نقض آشکار آزادی مطبوعات و خبرنگاری است.

در ادامه این بیانیه آمده است: تصمیم نتانیاهو در بستن دفتر شبکه الجزیره اقدامی سرکوبگرانه و انتقامی نسبت به نقش حرفه‌ای الجزیره در رسوایی جنایت‌های اشغالگران و نقض قوانینِ صورت‌گرفته از سوی آن‌ها است.

جنبش حماس بیان کرد: این تصمیم در راستای به کرسی‌نشاندن جنگ اعلامی علیه خبرنگارانی است که در معرض تروریسم برنامه‌ریزی‌شده صهیونیستی با هدف پنهان‌نمودن حقیقت قرار دارند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هجمه رژیم اشغالگر علیه شبکه الجزیره و کشتار نزدیک به ۱۴۱ خبرنگار در نوار غزه از ۷ ماه پیش تاکنون، دروغ‌بودن ادعاهای رژیم اشغالگر در خصوص آزادی مطبوعات را روشن می‌کند.

جنبش حماس اعلام کرد: ما به شدت بستن دفاتر شبکه الجزیره از سوی رژیم اشغالگر را محکوم می‌کنیم و از موسسات حقوقی و مطبوعاتی بین‌المللی می‌خواهیم که ضمن محکوم‌نمودن این اقدام، مجازات‌هایی را علیه رژیم صهیونیستی اعمال کنند.

گفتنی است کمی پیش‌تر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که کابینه وی به لایحه تعطیلی شبکه تلویزیونی «الجزیره» قطر در تل‌آویو رای داده است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم اعلام کرد: تصمیم به بستن شبکه الجزیره در اسرائیل با اجماع آرا در کابینه به تصویب رسید.

نتانیاهو مدعی شد: کابینه به ریاست من و با اتفاق نظر تصمیم گرفت شبکه فتنه‌گر الجزیره را در اسرائیل ببندد.

کد خبر 6097473

دیگر خبرها

  • تشدید خشونت‌ها علیه سیاستمداران، چالشی برای آلمان
  • تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • حماس: تصمیم نتانیاهو علیه الجزیره انتقام جویانه است
  • رمزگشایی از تشدید فشارهای لابی اسرائیل علیه موسویان/ مقاله تند جروزالم‌پست علیه دیپلمات پیشین ایرانی
  • حمله به یک سیاستمدار حزب سوسیال دموکرات آلمان
  • تداوم تظاهرات علیه نتانیاهو در تل آویو
  • حمله پلیس آلمان به دانشجویان حامی فلسطین
  • هیات حماس به قاهره می رود
  • حماس خواهان فشار بر رژیم صهیونیستی برای توقف جنایت‌هایش علیه خبرنگاران شد
  • دانشجویان یهودی و مسیحی در حال حمایت از مردم غزه‌اند