Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس‌ مخلوع منطقه خودمختار کاتالونیا اعلام کرد: پس از اینکه روند دادرسی به پرونده‌ ام در آلمان تمام شود، شاید به بلژیک بازگردم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «کارلوس پیگدمون» رئیس‌ مخلوع منطقه خودمختار کاتالونیا امروز شنبه اعلام کرد که فعلاً در آلمان خواهم ماند.

رئیس‌ مخلوع منطقه خودمختار کاتالونیا در این باره گفت: پس از اینکه روند دادرسی به پرونده‌ ام در آلمان تمام شود، شاید به بلژیک بازگردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالیست که جمعه ۱۷ فروردین ماه سال جاری دادگاهی در آلمان حکم آزادی مشروط «پیگدمون» رهبر جدایی طلبان منطقه کاتالونیا را صادر کرد.

این دادگاه همچنین درخواست دولت اسپانیا برای استرداد پیگدمون به اتهام ایجاد اغتشاش و شورش در کاتالونیا را نپذیرفت.

بر این اساس دستگاه قضایی آلمان رهبر سابق کاتالونیا را آزاد کرد؛ اما وی را تحت نظر قرار داده است.

دادگاه عالی ایالت «شلسویگ هولشتاین» چندی پیش اعلام کرده بود تصمیم نهایی در مورد استرداد پیگدمون به اسپانیا را که از ۲۵ ماه مارس سال جاری میلادی تاکنون در بازداشت به سر می‌برد، خواهد گرفت.

این در حالیست که دادگاه عالی اسپانیا پیش از این برای پیگدمون و ۴ سیاستمدار فراری دیگر در سراسر اروپا حکم بازداشت صادر کرده بود.

«کارلوس پیگدمون» به همراه ۴ وزیر سابق کاتالونیا پس از انتخابات ۲۷ اکتبر ۲۰۱۷ و اعلام استقلال یک طرفه به بلژیک فرار کرده بودند.

رهبر سابق ایالت کاتالونیا ۲۵ مارس هنگامی که از دانمارک عازم بلژیک بود در شمال آلمان دستگیر شد.

گفتنی است، پس از آنکه چند ماه پیش پارلمان کاتالونیا قطعنامه استقلال از مادرید را به تصویب رساند، مجلس سنای اسپانیا نیز با رأی به فعال‌سازی ماده ۱۵۵ قانون اساسی، خودمختاری این منطقه را سلب کرد؛ تحولاتی که تنش ها میان دولت مرکزی مادرید و کاتالونیا را وارد مرحله جدیدی کرد. پیگدمون نیز به همراه تنی چند از مقامات نزدیک به خود به بلژیک رفت تا با اتهامات متعدد دولت اسپانیا راهی زندان نشود.

منبع: تابناک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۸۲۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان و اعزام به مسابقات جهانی و تاکید بر اینکه این اخبار صحت ندارد، اعلام کرد:

تنها مرجع رسمی تشکیل و اعزام تیم‌های ملی دانشجویان در رشته‌های مختلف ورزشی، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی می‌باشد.

این فدراسیون تاکنون هیچ اقدامی برای تشکیل تیم ملی فوتبال دانشجویان انجام نداده و در صورت انتخاب سرمربی یا هرگونه اقدام دیگر در این خصوص، مراتب از طریق کانال‌های رسمی فدراسیون به اطلاع عموم خواهد رسید.

لازم به توضیح است طبق اعلام قبلی از آنجایی که طبق مقررات فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی، مسابقات فوتبال دانشجویان جهان دانشگاه محور می‌باشد و با توجه به مصوبه هیات رئیسه فدراسیون، تیم فوتبال دانشجویان تحت عنوان تیم منتخب توسط اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به مسابقات اعزام خواهد شد که در حال حاضر هدایت تیم منتخب دانشجویان بر عهده امیدرضا روانخواه می‌باشد.

تیمی که با مربیگری بهنام طاهرزاده به بلژیک اعزام شده هیچ ربطی به فدراسیون ملی ورزش دانشگاهی ندارد و تشکیل و اعزام آن با این عنوان غیرقانونی است.

کد خبر 6089043

دیگر خبرها

  • تابستان ۱۴۰۴ حفاری خط ۲ متروی شیراز به اتمام می‌رسد
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می‌کند
  • انتقاد غیرمنصفانه، شجاعت مدیران را سلب می کند
  • لزوم جذب مشارکت بخش خصوصی برای اتمام طرح‌های نیمه تمام استان
  • اشتاین‌مایر کنفرانسی درباره جنگ غزه را لغو کرد
  • بارسلونا؛ خواهرخوانده‌ای با شاهکارهای معماری برای اصفهان
  • رسمی؛ پدرو روچا رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • تشکیل و اعزام تیم ملی فوتبال دانشجویان به بلژیک صحت ندارد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا انتخاب شد