Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-03-19@08:21:30 GMT

چرا قانون جذب براي عده اي عمل نمي​کند؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۶ | کد خبر: ۱۷۹۶۸۳۹۶

چرا قانون جذب براي عده اي عمل نمي​کند؟

خبرگزاري آريا -

مشاوره خانواده - تا به حال شده از خوانــــدن کتاب هاي روانشناسي و تکرار عبارات تاکيدي خسته و دلزده شوي و با غرولند به خودت بگويي:«ديگر جواب نمي دهد» يا گاهي اوقات وقتي همه تلاشت را براي رسيدن به کاري انجام مي دهي و نتيجه اي نمي گيري، زير لبت زمزمه کني:«قانون جذب يک دروغ بزرگ بيش نيست»! اما بگذار همين الان خيالت را راحت کنم که اين تنها مشکل شما نيست و ميليون ها مردم ديگر مانند خودت نمي توانند به درستي از قانون جذب استفاده کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما ما به شما با دليل و مدرک ثابت مي کنيم مشکل فقط خود شما هستيد نه قانون جذب!
● هيچ کس بدشانس نيست
کمتر کسي را مي توان پيدا کرد که از ثروتمند شدن خوشش نيايد. زماني که قانون جذب براي اولين بار مطرح شد و ميليونرهاي موفق پرده از اين راز بزرگ برداشتند، هرکس وسوسه شد تا براي يک بار هم شده اين قانون را در زندگي شخصي اش به کار گيرد. حتي آنهايي که در ظاهر مخالف اين موضوع بودند در خلوت خودشان عبارات تاکيدي را مثل يک اکسير جادويي به زبان مي آوردند تا با چشم هاي خودشان از صحت اين موضوع باخبر شوند.
بر اساس قانون جذب، شما مي توانستيد هرچيزي را در زندگي تان جذب کرده و براي اين کار تنها کافي بود چشم هايتان را ببنديد و جذب کنيد. جذب کردن با تکرار عبارات تاکيدي مثبت و تجسم کردن راهي ميانبر براي رسيدن به رؤياهايي بود که هميشه سرکوبش مي کرديد. حتما شما هم براي يک بار هم شده اين کار را انجام داده ايد اما جز موارد جزئي نتوانستيد نتيجه شگفت انگيزي که قانون جذب از آن صحبت مي کرد را به دست بياوريد و نتيجه اين شد که ديگر خودتان را از گروه دوستداران قانون جذب کنار کشيديد و باز هم با کسالت و از سر نااميدي گفتيد:« آدم بايد کمي شانس داشته باشد» اين جمله شما و خيلي از افرادي است که ديگر اعتقادي به قانون جذب ندارند. اما نتيجه مطالعات دکتر «بروس ليپتون» روانشناس، نشان داده هيچ اشتباهي در قانون جذب اتفاق نيفتاده است بلکه گره اصلي اين معماي پيچيده ذهن ناخودآگاه شماست.
● رازي که ميخکوب تان مي کند
من عاشق ميليونر شدن هستم و شب و روز به اين موضوع فکر مي کنم. قانون جذب به من ياد داده که خودم را در خانه زيبا و اتومبيل هاي مجلل تصور کنم و با تکرار عبارات تاکيدي مثبت رؤياي ميليونر شدن را سوي خودم جذب کنم. کمي بعد، ناگهان در محيط کاري من اتفاقي جديد مي افتد. رئيس بخشي که در آن کار مي کنم، سمت من را به سمتي بالاتر تغيير مي دهد و حقوق من به همين اندازه افزايش پيدا مي کند. اما بعد از اينکه در سمت جديدم مشغول به کار شدم آنچنان از اين وضعيت متعجب و شگفت زده هستم که بيشتر از اينکه به تثبيت کارم فکر کنم، ترس از دست دادن سمت جديدم جايگزين همه افکار مثبت من مي شود تا جايي که حتي خودم را لايق درآمد بيشتر نمي دانم و به همين دليل بعد از مدتي سمت جديدم را به راحتي از دست مي دهم. اين مثالي است که دکتر ليپتون مي زند. در واقع 99درصد (به اين رقم دقت کنيد) زندگي شما در دست ذهن ناخودآگاه شماست و حققيت تلخ اين است که بخش عمده اي از ذهن ناهوشيار شما توسط افکار منفي پر شده است که تنها با تصويرسازي رؤياها و تکرار عبارات تاکيدي نمي توانيد آنها را از ذهنتان پاک کنيد. مثل اين مي ماند که هوا کاملا تاريک است و شما مدام تکرار مي کنيد «هوا روشن است.» در اين شرايط تکرار عبارات تاکيدي در مورد روشن بودن هوا نميتواند اصل موضوع را تغيير دهد پس کمي به آن فکر کنيد.
● فرمول جادويي رؤياها
دکتر «بروس ليپتون» مي گويد:«ذهن ناهشيار ميليون ها برابر قوي تر از ذهن هوشيار است. اگر ذهن ناهوشيار با خواسته هاي ذهن هوشيار ناهماهنگي نداشته باشد هيچ مسئله اي نيست، چون در اين شرايط قانون جذب به صورت خودکار عمل مي کند و هيچ نيازي نيست کاري کنيد که قانون جذب را در زندگيتان خلق کنيد اما اگر اين 2 ضمير ناخودآگاه و خودآگاه شما با يکديگر هماهنگ نباشد، قانون جذب هيچ تاثيري ندارد. براي مثال شما آگاهانه مي خواهيد که حسابتان پر از پول باشد و با تکرار عبارات تاکيدي سعي مي کنيد اين حس را به وجود بياوريد اما اگر در ذهن ناخودآگاه شما اين عقيده وجود داشته باشد که شما لايق آن همه پول نيستيد، هرگز ثروتمند نمي شويد. ذهن ناخودآگاه شما شبيه يک ضبط صوت عمل مي کند و هميشه تمايل دارد که موزيک هاي قديمي تان را پخش کند؛ به خصوص همان ترانه هايي که از دوران کودکي والدين بارها و بارها برايتان تکرار کرده اند. شما ترانه هاي ضبظ صوت ذهني تان را در 6 سال اول زندگي با جملات منفي پر کرده ايد.
جملاتي مانند: «تو به اندازه کافي خوب نيستي» «تو لياقتش را نداري» يا «آدم هاي ديگر بهتر از تو هستند و تو مجبوري بهتر از ديگران باشي» و... چه اين پيام ها مستقيم به شما رسيده باشد چه غيرمستقيم، بعد از سال ها که در چنين موقعيت هاي مشابهي قرار مي گيريد آن نوارها دوباره تکرار مي شود و مشکل اينجاست؛ شما روي نواري که در حال پخش است عباراتي دقيقا مخالف را به زبان مي آوريد و در اين حالت هيچ نتيجه اي دريافت نخواهيد کرد. شما خودتان را فريب داده ايد که فرد مثبتي هستيد، چون در تمام لحظاتي که در حال تکرار جملات مثبت و تصويرسازي براي رؤياهايتان هستيد، نوار منفي ضبط صوت ذهن ناهوشيارتـــان درحال پخش ترانه هاي نااميدکننده و دلسردکننده است.
● فوت آخر
به عقيده دکتر ليپتون تنها راه حل استفاده از قانون جذب آن هم به صورتي مفيد و نتيجه بخش، قبل از هرچيز خاموش کردن افکار منفي است و اين کار تا زماني که افکار منفي تان همچنان در ذهن ناهوشيارتان در حال تکرار است، نتيجه بخش نيست، زيرا عبارات تاکيدي که آگاهانه از سمت شما تکرار مي شود جزو ذهن هوشيارتان است و ذهن خودآگاه شما تنها يک درصد روي زندگي شما تاثير مي گذارد. اما اين موضوع انکار تاثير تکرار عبارات تاکيدي نيست بلکه مشکل اصلي بيشتر افراد اين است که هيچ شناختي از افکار خود ندارند. براي اين کار بهتر است قبل از هرچيز جاي آرامي را در نظر بگيريد و بدون اينکه در مورد خودتان و افکارتان فکر و قضاوتي کنيد، اجازه بدهيد افکار منفي تان خودش را آشکار کند. بعد از اينکه به ذهن ناخودآگاه تان و جملات منفي اين ضبظ صوت مجازي دست پيدا کرديد سعي کنيد دکمه خاموش آن را براي هميشه بزنيد و اگر باز هم با جملات منفي مواجه شديد تنها به عنوان يک تماشاچي به آن نگاه کنيد نه يک تحليل گر! بعد از اين کار حالا نوبت جايگزين کردن عبارات تاکيدي مثبت و تصويرسازي است.
منبع:مجله تپش


منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۸۳۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هاشمی نسب و تکرار صحبت های دربی در بازی با هوادار؛ آنها هیچی نیستند!

ویدیویی از مهدی هاشمی نسب منتشر شده که با سبک خاص خود به بازیکنان استقلال انگیزه می دهد...

طرفداری | ویدیویی از مهدی هاشمی نسب منتشر شده که در فضای مجازی دست به دست می چرخد.

پیش از بازی با هوادار، مهدی هاشمی نسب به سبک خاصی به بازیکنان استقلال انگیزه داد. ویدیویی از هاشمی نسب منتشر شده که صحبت های پیش از آغاز دربی را در بازی با هوادار نیز تکرار می کند.

هاشمی نسب می گوید آنها هیچی نیستند و لیگ مال شماست، باید در زمین بجنگید!

از دست ندهید ????????????????????????

عاشقانه‌های توماس مولر و کره اسبش! (فیلم) مهاجم معروف بلژیکی روی هوادار، فن کشتی کچ زد! (فیلم) مهاجم سابق تیم ملی ایتالیا در دام اعتیاد عادل فردوسی پور بازنشسته شد؛ خداحافظ صداوسیما ادگار داویدز به زودی در ایران؛ عیدتون مبارک!

دیگر خبرها

  • هاشمی نسب و تکرار صحبت های دربی در بازی با هوادار؛ آنها هیچی نیستند!
  • ساعت پخش و تکرار سریال جومونگ ۳ در شبکه تماشا + تیزر
  • آینده روسیه با تکرار پوتین
  • تکرار مازوت سوزی در نیروگاه شازند
  • ۵ اتهام پر تکرار در تهران
  • احتمال تکرار بارش‌های سیل‌آسای بهار ۹۸ در بهار ۱۴۰۳
  • همه چیز درباره برنامه سال نو شبکه سه؛ از لیست مهمانان و مجری تا ساعت پخش و تکرار آن
  • اسبقیان: والیبال دوباره موفقیت هایش را تکرار خواهد کرد
  • اسبقیان: وزارت ورزش روی والیبال حساب می‌کند
  • یک شبکه تلویزیونی تا نیمه شب سریال پخش می‌کند