Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - شکاف عميق و بزرگي به عمق 16 متر و پهناي 20 متر که تقريبا يک شبه در جاده‌اي در حواليِ غرب نايروبي، پايتخت کنيا، ايجاد شده باعث ترس و وحشت بسياري از مردم اين منطقه شده است.
به گزارش ايسنا، دانشمندان نظرات مختلفي درباره علت اين اتفاق که اواخر ماه گذشته رخ داده، دارند و يک زمين‌شناس اعتقاد دارد احتمالا اين شکاف در طول هزاران يا صدها هزار سال شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


آنها بر اين باورند که علت نمايان شدن اين شکاف اين است که به تازگي در معرض بارش و طوفان شديد قرار گرفته است. اما علت اصلي تشکيل آن، حرکت صفحات تکتونيکي زمين است يعني بخش‌هايي از پوسته زمين که سالانه حدود 2.5 سانتي‌متر جا به جا مي‌شوند. به طوري که در 50 ميليون سال بعدي ممکن است قاره آفريقا به دو بخش مجزا تقسيم شود.
برخي دانشمندان ديگر اگرچه با اين فرضيه که قاره آفريقا به آرامي در حال تقسيم شدن به دو بخش است، موافقند اما اعتقاد دارند اين شکاف در کنيا در يک لحظه و به طور آني شکل گرفته است.
يک زلزله‌شناس در اين مورد مي‌گويد: به اعتقاد من اين تنها يک شکاف زميني است، درست مانند شکافي که بعد از طوفان‌هاي شديد باراني در آريزونا شاهد آن بوديم. اين شکاف‌ها نتيجه باران‌هاي سيل‌آسايي است که باعث شسته شدن بخش‌هاي عظيمي از خاك سطح زمين مي‌شوند.
وي همچنين افزود اين اتفاق تنها ناشي از شرايط جوي بوده و ارتباطي به صفحات تکتونيکي زمين ندارد.
به گزارش سي بي اس نيوز، با اين حال اين شکاف مرموز دقيقا در نقطه‌اي از زمين يافت شده که زمين به آرامي در حال مجزا شدن است. با اين حال هنوز کارشناسان بر سر علت اصلي اين رويداد عجيب اختلاف نظر دارند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۸۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰

به گزارش خبرگزاری مهر رئیس گروه بانک توسعه اسلامی گفت: جهان به راه‌حل‌های بلندمدت و پروژه‌های زیرساختی پایدار نیاز دارد، زیرا شکاف تأمین مالی زیرساخت‌های جهانی تا سال ۲۰۴۰ حدود ۱۵ تریلیون دلار برآورد می‌شود.

محمد الجاسر در نشست سالانه بانک و رویداد جشن طلایی در ریاض پایتخت عربستان سعودی گفت که تأمین مالی این پروژه‌های زیرساختی پایدار، مستلزم تغییر پارادایم است.

وی گفت: مکانیسم‌های سنتی تأمین مالی عمومی برای برآوردن تقاضای رو به رشد برای پروژه‌های زیربنایی مناسب نیست و جهان برای رسیدگی به این چالش‌ها و بودجه کافی برای سرمایه‌گذاری‌های بلندمدت، نیاز به رویکردی جدید دارد.

الجاسر بیان کرد: این جایی است که بانک اسلامی به‌عنوان پرتویی از نور ظاهر می‌شود و اصول مبتنی بر دارایی و اشتراک ریسک آن کاملاً با نیازهای کشورهای کمتر توسعه یافته برای پروژه‌های زیرساختی بلندمدت هماهنگ است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی افزود: «علاوه بر این، بانک اسلامی با تاکید بر مسئولیت زیست محیطی، کاملاً در موقعیتی است که از این تلاش‌ها حمایت کند».

همچنین یادآوری کرد که در پنج دهه گذشته، بانک از امور مالی اسلامی دفاع کرده است. او می‌گوید استراتژی ما حول محور ایجاد مشارکت‌های قوی، تقویت بازارهای مالی و توانمندسازی بخش خصوصی است.

رئیس گروه بانک توسعه اسلامی معتقد است که جهان بر سر تقاطع ایستاده است. همه‌گیری کووید -۱۹ آسیب‌پذیری‌ها را در زیرساخت‌ها آشکار و منابع عمومی را تخلیه کرد همچنین پیشرفت توسعه را معکوس کرد.

الجاسر گفت: «یک سوم کشورهای کم‌توسعه‌یافته در حال حاضر بدتر از دوران پیش از همه‌گیری هستند. بدون اقدام فوری، چشم‌انداز توسعه آنها می‌تواند بدتر شود».

همچنین تاکید کرد کشورهای کمتر توسعه یافته دارای پتانسیل اقتصادی فوق العاده در انتظار آزادسازی هستند.

وی با بیان اینکه تقویت سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌های اجتماعی و فیزیکی برای کاهش فقر، ارتقای سلامت و آموزش و ایجاد اشتغال کلیدی است، افزود: این مورد تاب‌آوری در برابر شوک‌های آینده مانند همه‌گیری و تغییرات آب‌وهوایی را تقویت می‌کند.

کد خبر 6090673 محمدحسین سیف اللهی مقدم

دیگر خبرها

  • وضعیت زندگی مردم بعد از شکستن سد کنیا را ببینید | آمار قربانیان به ۱۲۰ نفر رسید
  • امیرسرتیپ بختیاری: مرتضی رضایی و ابوشریف اعتقاد داشتند وظیفه سپاه جنگیدن با دشمن خارجی نیست
  • ۱۰ شکاف بزرگ در روابط رژیم‌صهیونیستی با غرب طی جنگ طوفان الاقصی
  • عاقبت مهدی نصیری؛ مشاوره به شاهزاده! | شکاف بین شاهزاده و تاجزاده را بردارید...
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا
  • زخم عمیقی به دوچرخه سواری زدند که به راحتی درست نمی‌شود
  • واکاوی ریشه‌های اعتراضات ضداسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا
  • شکاف ۱۵ تریلیون دلاری برای تامین زیرساخت های جهانی تا سال ۲۰۴۰
  • نگرانی در اردوی بایرن: مصدوم‌ها بیشتر شدند!
  • ایجاد ۵۷ شهرک در کشور مصوب شده است