Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا، رییس‌ جمهور  در آخرین روزهای فروردین ماه سال گذشته طی سخنرانی تاکید کرد: «امروز بزرگترین مسئولیت همه ما ایجاد اشتغال برای جوانان، بویژه جوانان تحصیلکرده است ،برای این کار باید همه دست به دست هم بدهیم.»

تقریبا یکسال از سخنان رئیس جمهوری درباره اشتغال جوانان و مسولیت همه ارگان ها در به کارگیری جوانان می گذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این وجود اما چیزی که در عملکرد ارگان ها و سازمان ها و ادارات  مشاهده می کنیم با سخنان ریاست جمهوری همخوانی ندارد.

ما همچنان شاهد افزایش بیکاری در جوانان به خصوص متولدین دهه 60 و اشتغال افراد بالای 60 سال در کشور بعضا در پست های مدیریتی ارشدهستیم.

این تناقض ما را بر آن داشت تا با زهرا سعیدی مبارکه، نماینده مردم مبارکه اصفهان و از  جوان ترین های  نمایندگان مجلس گفت و گویی داشته باشیم  و علت این تناقض و چرایی عدم اجرا دستور رئیس جمهور را جویا شدیم.

سعیدی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برنا  در اینباره گفت: « پاسخگو در زمینه اجرایی،دولت است. مجلس در این خصوص تذکراتی به دولت داد اما متاسفانه این اعتراضات به حد نصاب نرسید. البته دولت در سطوح پایین تر اقداماتی کرده است و در جهت تحقق این وعده تلاش هایی نیز شده است اما هنوز به آن درصدی که دولت وعده داده بود نرسیده ایم. دولت باید به جوانان بیشتر اعتماد کند. بازنشستگان کشور در آینده ای نه چندان دور کارایی یک جوان را نخواهند داشت و در آن زمان فرصت آزمون و خطا در این زمینه از دولت گرفته خواهد شد و در آن زمان است که کشور باید هزینه سنگینی را بپردازد تا بتواند لطمات این رویکرد را جبران کند. جوانان در هرجایی که لازم بوده توانایی و لیاقت خود را ثابت کرده اند. برخی مسولان توجه لازم را در این زمینه مبذول نمی دارند و وضعیت را به حال خود رها کرده اند. این خود عامل رواج بی انگیزگی و نا امیدی در جامعه است. در این شرایط انگیزه ای برای پیشرفت وجود ندارد و پیشرفت سخت می شود.»

او افزود: « کسی که به مدت 30-35 سال کار کرده است به اندازه یک جوان تازه کار انگیزه و انرژی ندارد. البته بحث تنها انتخاب جوانان نیست. بلکه شایسته سالاری هم مطرح است و باید از بین افراد شایسته بهترین فرد را برای هر پست مدیریتی برگزید و با نظام تشویق و تنبیه انگیزه جوانان را برانگیخت.»

سعیدی درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه گفت: « قانونی در رابطه با به کارگیری مجدد بازنشستگان نوشته شد وتوسط 118 نماینده به امضا رسید و و در کمیسیون اجتماعی  مجلس هم رای آورد و به زودی در صحن علنی مجلس مطرح می شود. و همچنین در ماده 71 قانون مدیریت خدمات کشوری نیز بر به کارگیری جوانان تاکید شده است. اما ضعف اصلی ما در این زمینه خلا قانونی است که نیاز به اصلاح قانون در این زمینه احساس می شود. برخی بازنشستگان به واسطه شرایط کاری خاص و تجربیاتی که دارند از این قانون مستثنی شده اند و بعد از بازنشستگی هم منعی برای به کار گیری مجدد آنان وجود ندارد. حساسیت ما حتی در زمینه پست های مدیریتی کلان هم نیست بلکه از دولت میخواهیم حتی در مقامات پایین تر به جوانان اعتماد کند. پست های هم تراز بسیاری با پست های مدیریتی کلان توسط دولت ایجاد شده است که حتی برای تصدی این پست ها هم از جوانان استفاده نشده است. اندوخته فکر بازنشستگان برای ما بسیار ارزشمند است اما اگر این تجربیات تنها در سطوح وزارت و یا سطوح دفاعی استفاده شود راه هم برای به کارگیری جوانان باز می شود.»

 

خبرنگار: پانیذ میلانی

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: اصفهان بازنشستگی جامعه دولت برنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۸۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد از بی توجهی دولت برای اجرای سد آبریز ابراز نگرانی کرد و گفت: بی توجهی به مطالبه مردم پذیرفتنی نیست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از دهدشت، حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌نصیر حسینی در اجلاسیه سرداران و 422 شهید شهرستان کهگیلویه با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور اظهار داشت: واقعیت امر دولت‌های مختلف نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد با وجود داشتن 10 درصد آب‌های سطحی کشور بی‌مهری می‌کنند که انتظار می‌رود دولت سیزدهم نسبت به این مهم نگاه ویژه و خاصی داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه  ما یکی از استان‌هایی هستیم که منابع آب فراوانی داریم، اما متاسفانه به درستی از این منابع برای استان استفاده نمی‌شود، عنوان کرد: برخی سدهای احداث شده در محدوده جغرافیایی استان آورده‌ای برای مردم استان ندارند.

حسینی خاطرنشان کرد: موضوع اجرای سد آبریز را بارها در حضور مسئولان کشوری طرح کردیم ولی طرح این مطالبه مردم بعد از دوساعت به کلی به فراموش سپرده شد، ولی واقعیت امر در صورت بی‌توجهی دولت سیزدهم این مطالبه مردم را به اطلاع دفتر مقام معظم رهبری خواهیم رساند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز در این آئین گفت: 500 هزار بشکه نفت روزانه در این استان برداشت می‌شود، ولی هنوز از محرومیت رنج می‌برد و واقعیت امر ما ثروتمند هستیم اما اجازه نمی‌دهند از جیب خودمان پول برداریم.

سید‌علی احمدزاده تاکید کرد: اجرای سد آبریز به عنوان به یک آرزوی بر دل مانده و پتروشیمی چرام دو مطالبه مردم استان از رییس جمهوری و اعضای هیئت دولت است.

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • آحاد جامعه برای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی خود در انتخابات مشارکت کنند
  • مسئولان مشکلات کارگران را مورد توجه قرار دهند
  • پروژه قهرمان‌سازی از رئیسی؛ کدام دستاورد دولت در قالب فیلم و سریال می‌گنجـد؟
  • کدام دستاوردهای دولت رئیسی را می توان در قالب فیلم و سریال به مردم نشان داد؟
  • کارگران عامل حرکت چرخ‌های توسعه و پیشرفت جامعه هستند
  • نیروی جوان جامعه عامل پیشرفت های آتی خواهند بود/ شرایط وام فرزندآوری تسهیل شود
  • در جامعه کارگری نخبگانی داریم که مورد بی توجهی قرار می‌گیرند
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • سپهرزاد: کنار گذاشتن من بدون اطلاع قبلی زیبنده دوومیدانی نیست/ حسین رسولی از بی توجهی‌ها دلخور است
  • التهاب عامل کلیدی در پیشرفت آرتروز زانو