Web Analytics Made Easy - Statcounter


مدیرکل مشارکتهای اجتماعی جوانان با تاکید بر نقش نظارتی سازمان‌های مردم نهاد در کشور گفت: در حال حاضر جوانان فعال در سمن‌ها اعتماد به نفس لازم برای ایفای نقش نظارتی را ندارند.

رضا حجتی در گفتگو با امتداد نیوز، با تاکید بر نقش سازمانهای مردم نهاد در تحولات اجتماعی افزود: رویکرد سمنها باید اعتماد متقابل و امیدآفرینی در جامعه باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توسعه آرام، امن و متوازن جامعه نیازمند مشارکت جوانان و سازمانهای مردم نهاد است.

وی ادامه داد: در حوزه هایی چون گردشگری جوانان می تواند نقش پر رنگی ایفا کنند زیرا گردشگری یک صنعت سبز و زودبازده است که می تواند بخش زیادی از مسائل جوانان در حوزه اقتصاد را رفع کند.

مدیرکل مشارکتهای اجتماعی جوانان با اشاره به اهمیت نقش نظارتی سازمانهای مردم نهاد در پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی کشور اضافه کرد: سازمانهای مردم نهاد می توانند بازوی نظارتی دولت در زمینه های مختلف باشند. به عنوان مثال سالانه بیش از ۱۰ میلیارد تومان یارانه سلامت اختصاص می یابد اما هزینه کرد آن کمتر مورد دقت قرار گرفته است و این می تواند از سوی جوانان فعال در سمنها مورد توجه قرار گیرد.

حجتی نظارت بر هزینه کرد دیگر بندهای بودجه را از وظایف جوانان دانست و گفت: جامعه ما در حوزه نظارت بی تفاوت است این در حالی است که بخش زیادی از بودجه کشور در قالب یارانه های مختلف همچون یارانه نقدی، یارانه نان و … هزینه می شود. سمنها باید بر این موارد نظارت کنند اما به دلیل بی توجهی به آنها طی سالهای گذشته، سمنها در حال حاضر اعتماد به نفس لازم برای این امر را ندارند.

وی افزود: اگر سمنها در فرایند تولید، توزیع و مصرف مواد غذایی نظارت داشته باشند هم هزینه کمتری برای کشور دارد و هم اثر گذاری در جهت بهبود سطح سلامت جامعه بیشتر می شود، این در حالی است که حتی یک سمن فعال در این زمینه نداریم.

مدیرکل مشارکتهای اجتماعی جوانان گفت: امروزه در دنیا کارزاها در زمینه های مختلف تشکیل می شود و در کشور ما نیز سازمانهای مردم نهاد می توانند در مواردی که جامعه نسبت به آن بی تفاوت است، با راه اندازی کارزارهای مختلف، هم جامعه را نسبت به آن موضوع حساس کنند و هم در رسیدن به نقظه مطلوب کمک کنند.

true برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true

منبع: امتداد نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.emtedadnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «امتداد نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۱۷۹۶۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

سید محمد پاک‌مهر، عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجو گفت : مجلس دوازدهم باید برای حل مشکلات معیشتی مردم گام بردارد.

وی افزود : کمبود زیرساخت‌ها، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و درمان است و توزیع عادلانه امکانات و خدمات بهداشتی و درمانی در سراسر کشور، ضرورتی انکارناپذیر است.

پاک مهر با تاکید براین نکته که مجلس دوازدهم باید برای رفع کمبود پزشک و کادر درمان تلاش کند اظهار داشت : سهم پرداختی از ناحیه بیمه‌ها برای بیماران باید افزایش یابد.

وی افزود : طرح پزشک خانواده، گامی مهم در جهت تحقق عدالت اجتماعی در نظام سلامت است و قاچاق معکوس دارو‌ها به کشور‌های همسایه باید کنترل شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تورم در حوزه دارو درمان و هزینه‌های بیمارستانی نباید بر گرده مردم قرار بگیرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • واعظ آشتیانی: تهمت زدن و انگ زدن حاصل خوبی برای جامعه و کشور ندارد
  • پاک مهر: تورم در حوزه دارو و درمان نباید بر گرده مردم قرار گیرد + فیلم
  • پیشنهاد ادغام مراجع نظارتی دولت
  • رشد اقتصاد در گرو اعتماد به سرمایه‌گذار بخش خصوصی است
  • پلیس محور و هدایتگر تأمین امنیت در جامعه است
  • مهیا کردن بستر لازم برای رونق کسب و کار نسل جدید
  • پیشرفت در جامعه دینی بدون بستر فرهنگ ممکن نیست
  • طرح «زندگی با آیه‌ها»زمینه ساز ترویج فرهنگ قرآنی است
  • نگاه به هیات‌های ورزشی و سمن ها برابر خواهد بود / تاکید بر حضور سمن ها در شوراهای تخصصی
  • چرا مردم در کشورهای اسکاندیناوی شادترند؟